{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Sadelmager hvornår og hvem? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en dejlig dreng på 2 år og er begyndt at tænke på sadelmager, selvom jeg ved der er lang tid til endnu.
Men jeg kan godt lide at være godt forberedt smiley
Hvornår vil det være passende at få sadelmager ud til opmåling af sadelstørrelse?
Og hvem vil i anbefale og hvorfor, i Nordsjælland?
Hvad koster det ca at få dem ud og måle samt evt at få syet sadel?
Håber i kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadelmager hvornår og hvem?
  • #1   11. jul 2013 Puha, jeg ville godt nok ikke få syet en sadel til en unghest, hvis du regner med at få det gjort når tilridning påbegyndes, men det er selvfølgelig en anden sag.

Jeg har desværre ingen erfaringer omkring sadelmagere på Nordsjælland, jeg kommer selv fra Midtjylland smiley

• #2   11. jul 2013 Jan Guldborg på midsjælland er vildt dygtig, har lavet sadler til vores 4 heste som alle har passet perfekt.

• #3   11. jul 2013 Der er ingen grund til at måle hesten før den skal tilrides, for den vokser og forandrer sig i denne alder.

Vent du hellere med det, og sørg for at hesten er i en pæn foderstand, hverken for tyk eller for tynd, og hold den dér - også når du begynder at tilride den.

Jeg vil heller ikke anbefale dig at få syet en sadel til den, før den har været redet et pænt stykke tid, for den sætter muskler og forandrer sin facon.
    Find hellere en god brugt sadel, og brug lidt penge på at få den tilpasset hesten - så starter du rigtig godt.

• #4   11. jul 2013 Jeg vil råde til du får en sadel mager ud lige inden tilridning og påbegyndt tilridning når i har den rette sadel. Derefter skal du regne med at have en sadel mager ud igen efter 3-6 måneder for igen at tilpasse sadel eller igen finde ny sadel. Da en unghest hele tiden ændre form og muskulatur smiley

• #5   11. jul 2013 Vil slet heller ikke få lavet sadel endnu. Tænkte bare om det er bedst ved 3 år, 4 år eller 5 år i forhold til hvornår ryggen er færdig med at vokse og ikke forandrer sig meget?

• #6   11. jul 2013 Også så jeg kan finde ud af hvilken størrelse han er i sadel, så jeg nemmere kan købe den rette størrelse. Han skal ikke påbegynde tilridning før han er 3, 5 år mindst smiley som jeg skrev. Lang tid til endnu smiley

Kommentér på:
Sadelmager hvornår og hvem?

Annonce