{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.901 visninger | Oprettet:

Har min hest ondt i ryggen? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en hest som er meget sur når jeg tager sadle på hende. Hun bider efter mig når jeg tager sadlen på hende, men gør det ikke. Hun ligger ørene tilbage og "truer" (hun har aldrig bidt!!) når jeg skal op ligger hun os ørene tilbage, men bider ikke der - kun når en holder hende. Når hun står på marken og jeg går hen og ligger hænderne på ryggen af hende (som når man skal op uden sadle) bliver hun meget sur og gør klar til at stejle (heller aldrig stejlet!!) altså hun kaster hovedet op og ligger ørene tilbage og vil gå.. Jeg tænker om det er ryggen ?? Jeg bruger en Wintec 2000 cair sadle på hende kan det være den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har min hest ondt i ryggen?
  • #1   7. jul 2013 få tjekket sadlen. Er det ikke den så tilkald en dyrlæge og få ham/hende til at undersøge ryggen. kan være den skal have noget masage. gør det ondt på hende når du strigler hende på ryggen?:)

• #2   7. jul 2013 Det lyder bestemt som ondt i ryggen!!
    Jeg ville få en fysioterapeut til at se på hesten! Og en sadelmager til at se på sadlen!

• #3   7. jul 2013 Hun viser ingen tegn når jeg strigler hende, overhovedet. Har os overvejet dyrlægen, han skal kasterere min hingst i næste uge, så får jeg ham til at kigge. Hvordan får man tjekket om det er sadlen??

• #4   7. jul 2013 Jeg er os stoppet med at ride hende pga det. Vil ikke skade hende mere, hvis det viser sig det er ryggen, det vil være dyreplageri smiley

• #5   7. jul 2013 Først finder du ud af om det er ryggen..
    Brug dyrlægen eller en uddannet heste fys!

Så fi der du yd af om det er muskler eller om det er led/knogler og så får du det behandlet!!

Og så finder du e sadelmager i området som kan komme ud og se på di sadel og di hest smiley

• #6   7. jul 2013 god ide kan lide din tankegang.
    som tenna skrive få en sadelmager til at kigge på sadlen. og så en god masage tror jeg ville være godt for din hest. men ja lad endelig hver med at ride hende indtil du ved hvad der er galt. har du redet uden sadel på hende efterfølgende ?? uden hun sagde noget til det?

• #7   8. jul 2013 Min havde de samme symptomer, vi fik en Kioprakter ud, hun fandt hurtigt ud af at det var ryggen den var gal med. Vi fik besked på at lave nogle bestemte øvelser og få tjekket sadlen. Det var desværre sadlen den var gal med, så ny sadel, men vigtigst af alt, hun har ingen problemer med ryggen nu smiley
    Der har også været dyrlæge besøg indover;-)

• #8   8. jul 2013 Det lyder som ondt i ryggen..
    Få Rikke Andersen ud smiley Hvad venter du på? smiley
    Kan KLART enbefales! Jeg har fået en HELT anden hest, efter jeg fik Rikke til at tjekke og rette min hest... hun er dælernedme dygtig! smiley
    Jae.. Det koster godt nok nogle penge, men så er man altså også i gode hænder.. og man har ikke så stor tvivl i sindet, når man ved,at ens hest er blevet tjekket for smerter.. Min hoppe er blevet FANTASTISK efter jeg tjekkede hendes ryg og begyndte træning i samarbejde med Rikke.. Jeg har fået min drømmehest ud af det!

At anbefale!

• #9   8. jul 2013 Det lyder bestemt som om det er noget helt galt. En dyrlæge duer ikke, de kan ikke se om hesten har låsninger. Få en kiropraktor, fysioterapeut eller osteopat ud og kigge på hesten. Og en sadelmager! Der behøver ikke nødvendigvis at være noget galt med sadlen, men hvis den ikke passer hesten, så er det meget ubehageligt alligevel.

• #10   8. jul 2013 Enig med » LadyBlacksheep « smiley

Kommentér på:
Har min hest ondt i ryggen?

Annonce