{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.805 visninger | Oprettet:

Røv sure bondemænd .. Var det fair? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG:))

Her den anden dag, ville jeg lige krudte min pony lidt af, da hun var springfyldt med energi. Jeg rider ned langs en kornmark i skridt. Marken ligger ved siden af en vej, og mellem vejen og marken er den er sti, jeg plejer at ride på. Da jeg så var kommet godt ned af stien sætter jeg min pony i galop (sørger selvfølgelig for der ikke kommer biler eller andet) og der efter vender jeg om, skridter ned af stien, men da jeg vil til at galopere tilbage, kommer der en mand løbene med en gøende hund efter sig. Manden råber først 'Hvad foregår der her' hvor jeg bare svare ærligt at jeg er ude og ride tur, ved siden af hans mark, og at jeg ikke så meget som rørte hans mark. Manden er sur, og råber at det er ulovligt at ride på hans mark, og at jeg aldrig skal gøre det igen, for så skal han nok komme efter mig, og alt muligt andet, i en enormt sur tone, mens hans hund løber rundt om min noget nervøse hest, og han prøver ikke at få hunden til at stoppe, selvom han godt kan se min hest er på nippet til at flygte fra den.

Jeg var ret rystet efter den episode.

Jeg red på den sti, alle i stalden og i hele klubben ridder på. Jeg rørte ikke hans kornmark, og det er ikke hans sti, med en ride/gå/cyklesti.

Gjorde jeg noget, jeg ikke måtte?

Og er det fair at han reagere sådan?

Har i prøvet noget ligene?

//Dreamteam

-Kig forbi http://www.hestegalleri.dk/galleri/197455-anden_saerlig_race_tara___my_soulmate

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røv sure bondemænd .. Var det fair?
  • #1   7. jul 2013 Jeg ville ikke mene, at du har gjordt noget forkert. På den anden side, så hvis du nu havde redet på kornmarken, ville det heller ikke være fair for ham, at reagere som han gjorde.

• #2   7. jul 2013 bondemænder er genrelt ømme over deres marker, og det kan jeg godt forstå det er jo deres levebrød, og nu kan det godt være du ikke red på hans mark, men han har med garanti set mange andre gøre det og derfor reagere han som han gør, ikke at det er en undskyldning for selvfølgelig skal han ikke skælde dig ud når du ingenting har gjort, men han er nok bare øm over sin mark smiley

• #3   7. jul 2013 Hmm .. Nej, men burde man tage det op et sted, eller ringe til ham, så klubben ikke risikere at der måske er en af de mindre piger der får turen næste gang. :)?

• #4   7. jul 2013 Tine: Tja, jeg kan godt følge det hvis jeg havde reddet der. Men at reagere så voldsomt, syntes jeg er lidt unfair.

• #5   7. jul 2013 Hvis du var på privat grund gjorde du noget forkert. Det kan jeg selvfølgelig ikke se om er tilfældet her, men alt for mange ryttere kan ikke finde ud af at holde sig fra andre folks marker, selvom de intet har at gøre der!

• #6   7. jul 2013 Sket er sket og dan er det bare:)
    Hunden kunne han måske godt hav undværet, men der skete ikke noget så må man bare lade det være:)

//Stephanie N M Poulsen

• #7   7. jul 2013 Ej men seriøst. Nogle mænd er sgu underlige... Og selvfølgelig har du lov at ride der? Bare du ikke red på hans mark. Hvis det var mig havde jeg undersøgt det og se om det var ulovligt og hvis det ikke er ulovligt så ville jeg blive ved med at ride der. Lidt flabet måske men det er jo nok mest hans problem. smiley
    Jeg har prøvet noget lignende ja... Jeg rider rundt med min veninde og hendes pony også og vi rider rundt i en by som altid har været en slags "hesteby" (ølstykke)
    Så rider vi ind på en bred sti hvor der så ligger nogle rækkehuse ved siden af og så kommer der en spade ud og spørger hvad vi har gang i og at han har ringet til kommunen osv. Og så siger han at man KUN må ride der hvor der er et skilt med en hest. en anden dag vi var ude og ride hvor min hest så pøller på vejen så kommer en ældre dame ud og spørger om vi vil have en hundepose til at samle op XD
    smiley

• #8   7. jul 2013 Det er ikke privat grundt:) Det var en ridesti.

• #9   7. jul 2013 Og "stien" kan sagtens være en del af hans mark / grund, selvom der måske ikke er afgrøder på den.

• #10   7. jul 2013 .•©•.Team Soulmates.•©• .

Ja, ham her virkede i hvert fald underlig..

Sikke en træls historie!:C

• #11   7. jul 2013 AB New Forest !

Det er det ikke, det er en sti som rideskolen, og alle staldene rundt i ry bruger. Den eneste sti man kan ride på nærmest, alle andre er nemlig private, og lukkede:i

• #12   7. jul 2013 Ja denne markvej kan sagtens høre til landmandens grund smiley

Kan godt være mange andre rider der, men hvis han aldrig har set det før nu og har set hovspor der mange gange så kan jeg måske godt forstå han er gal

• #13   7. jul 2013 Nina: Men det ER ikke hans:)

• #16   7. jul 2013 Totten og Regnbuen<3

Okay, det vil jeg så gøre:)

• #17   7. jul 2013 Lykke Theis

Ok. Er det alvorligt nok til at melde til politiet?:)

• #18   7. jul 2013 Det kan sagtens være hans selvom det ikke står der.

På en måde kan jeg godt forstå at han bliver sur. Var din hest nu blevet forskrækket og løbet ud på hans mark, så skulle han have plantet det om, og Derudover skal du faktisk erstatte det ! Bøden for at ride på en sået eller nysået mark er 20 kr. pr. hovskridt. Så det kan hurtig blive en dyr fornøjelse.
    Dette får du også afvide hvis du fx tager ridemærker.

Men nu ved du det da til en anden gang smiley

• #19   7. jul 2013 jeg vil mene at det er at køre den en anelse for langt ud, at melde den der til policen smiley

• #20   7. jul 2013 Det er også at køre den for langt ud. Tænk nu hvis det ER hans sti, så kan han lige vende den mod dig og melde dit med det samme.

• #21   7. jul 2013 Det var ikke fair! Han kan ikke gøre noget for at du ikke må ride der når det er beregnet til at du må ride der og når det ikke er hans jord kan han ikke bestemme. Du må jo godt ride der det kan han jo ikke melder dig for. Skal han så sige " jeg vil gerne melde en pige for at ride på sin hest ved siden af min mark på en sti som er beregnet til at hun må ride på?" xD. Kan ikke se at du har gjort noget forkert når du ikke red på hans mark? Men jeg ved ikke så meget om det men når du ikke rider på hans jord er der vel intet galt i det smiley

• #22   7. jul 2013 Altså hvis man kan anmelde for at ride på en mark, pr hovskridt, så kan man også anmelde for upassende opførsel, det vil bare ikke blæevet taget så alvorligt af politiet, så ser ingen grund medmindre, han har truet med at slå el lign.

• #23   7. jul 2013 Det kan godt være der er en chance for at min hest bliver forskrækket og løber ud på marken, men det skete ikke, og det er ikke hans sti, og jeg rørte ikke hans korn, eller mark:=)

• #24   7. jul 2013 Ja men hun vil stadig ikke have hold i sin anmeldelse. Der er jo ingen beviser for, at han har råbt af hende. smiley Så kan alle jo anmelde fuldstændig fremmede.
    Vi skal huske på, at alle mennesker reagere forskellige.
    Jeg har skam også prøvet at ride ved vejen og blive fuldt efter af en sur mand i en traktor og få skæld ud..
    Ind af det ene øre og ud af det andet.

Hvor vil du da hen med at politi anmelde ham ? Hvad vil du få ud af det ?

• #25   7. jul 2013 er det en asfalteret cykelsti/gangsti, mener jeg ik man må ride der da heste betegnes som kørertøj og skal være på veje. mener bestemt ik man må ik ride på fortov, el cykelsti medmindre andet står skrevet. men han kunne nu godt have talt ordentligt nu da du ik red inde på hans mark. han havde nok en dårlig dag:-)

• #26   7. jul 2013 Nej men trusel er jo stadig rystene... Vi ved jo ikke hvad han har sagt, eller for den sags skyld hvad manden kan finde på. Men ja, man skal have beviser nok, ellers vil politiet heller ikke tage sagen alvorligt, som de gør med så mange andre.

• #27   7. jul 2013 Jeg forstår godt at du bliver lidt ked af at blive skældt ud. Men på den anden side som du beskriver det galopere du på en lille sti der ligger i siden af hans mark. Jeg tænker lidt at sådan et sted bør man da slet ikke galopere?? Måske det bare er mig, men sådan som jeg forstår det med det du beskriver var det ikke et sted jeg ville vælge at galopere, manden var nok bange for at du ikke ville kunne styre hesten og så ville den jo ødelægge hans mark, som en siger kunne det hurtigt blive dyrt for dig. Det kan jo faktisk godt være mandens sti som rideskolen har fået lov at bruge, men når jeg hører ordet ridesti forbinder jeg det ikke med et sted man galopere. Det gør man på ridebanen eller hvis man er på tur kan det foregå på en brakmark eller på strand.. Men det er bare min mening og ikke nødvendigvis det rigtige smiley

• #28   7. jul 2013 Jeg kan godt forstå din reaktion, men samtidig også hans. Jeg mener BESTEMT ikke du har gjort noget galt hvis du har holdt dig fra hans marker. Han har måske set at du har galoperet fra en vinkel, hvor det har set ud som om du var på hans marker, eller måske har en anden fra rideskolen/stalden været på hans marker (som ikke var med vilje) - og så er det dig det går ud over, for nu "fanger han lige dig". Bondemænd er meget nærtagende over deres marker, og who can blame them.. - det er trods alt nu der er afgrøder! - Synes dog at han skulle have styr på sin hund! smiley

• #29   7. jul 2013 hvor bred er den sti du rider på, er det en grussti eller hvad

• #30   7. jul 2013 fortorvet er til fodgængere og cykelstien er til cykler. en hest = en bil. Hvis du galoperer ned af en eller anden form for uofficiel fællessti hvor folk lufter hunde ,cykler løbetræner og den slags, så synes jeg du strækker gæstfriheden til smertegrænsen. sådan en gang hovaftryk laver nogen grumme smathuller store dele af året, så gider man ikke have heste på "sin" sti. Vi har dem skønneste sti her, det er grus efter en nedlagt togbane og den er mange mange kilometer lang. Der er devværre blevet ridning forbudt, fordi der var nogen ryttere som ikke kunne nære sig fra at drøne afsted, smadre stien og ved at ride hensynsløst (forbi andre i galop mm) - nydeligt gjort... så selv om galoppen frister og man snildt kan styre sin hest, så bør man lade være for at bevare de få "almindelige" steder det stadigt er muligt at ride.

- og selvfølgelig fjerner man klatterne efter sin hest hvis den taber noget et upassende sted.

nåh ja , du spurgte om det var fair- muligvis ikke, men man må bare gå på tåspidserne og være overordentlig høflig imødekommende og hensyntagende, som rytter, selvom andre dytter i deres biler, ikke kan styre deres hunde og børn når vi kommer til hest. Så kommer der bare en lov om at alle "kamp"heste dvs. dem over 1.30 skal aflives, og resten skal føres i snor med mundkurv skyklapper, håndfri telefonanlæg, ratlås sprittest tågelygter og pas, police samt vægtafgift til fremvisning og en knallert plombering om bentøjet så de kun kan skridte...

• #31   8. jul 2013 Haha Kia!! smiley

• #32   8. jul 2013 Og du er hel sikker på det er en offenlig sti og ikke bare en han har lavet langs marken?

• #33   8. jul 2013 Ja;)

• #34   8. jul 2013 Jeg ville høre rideklubben om, det er lovligt at ride på denne sti? Det er noget bestyrelsen kan undersøge..
    Hvis i har lov, så kan du jo sige det til ham hvis du møder ham en anden gang og henvise til bestyrelsen i klubben.. hvis ikke - ja så må du lade være..

• #36   8. jul 2013 Du har nok bare været uheldig at han måske har set en anden på hans mark? Og så er det dig der får skylden, fordi at nu kan det være nok?

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte rideklubben for at være 100% sikker på at du må ride der - og det kan du så give videre til bondemanden hvis det sker igen.
    Så har du dit på det rene

• #37   8. jul 2013 Jeg kender det godt.. Nogle mennesker mener bare at de ejer hele verdenen.
    Tæt på hvor jeg bor er der en ride/gå/cykelsti som starter ved siden af et hus og manden i huset siger at det er hans vej og at vi ikke må færdes der for ellers render hans køer ud (deres fold flugter stien), men kigger man i et kort over hvem der ejer hvad, så er stien statsejet, men det ved han åbenbart intet om. Det er ellers ærgeligt for stien er en fed genvej og en super lækker ridesti.. smiley

• #38   8. jul 2013 Bare ryst det af dig.. Tror ikke du får meget ud af at melde det til politiet, da det bare bliver dit ord mod hans.

Glem det og nyd resten af dagen smiley

• #39   8. jul 2013 Hvis jeg rider ud på vores marker imens min far er hjemme så slår han mig nærmest ihjel smiley
    Ej men landmænd er meget ømme når de gælder marker. De bruger rigtig meget tid og kræfter på at få en perfekt mark hvor der kommer en masse korn på.
    Men spørg rideklubben om det er en sti rideklubben ejer, eller om det er en andens. For ellers så har han ikke noget at sige til at i rider der smiley

• #40   8. jul 2013 Uanset hvad, ka bondemanden da godt lige slå kold vand i blodet, og finde ud af hva der er sket, inden han flipper.
    Når nu der ingen hest var på hans mark, har han da INGEN ret til at overfuse nogen!

Den med hest som bil, holder altså ik altid.
    For jeg må ik køre rundt i skovene heromkring, men man må ride.
    Og der er vel heller ik nogen, der tar en meget trafikeret vej, hvis der er en cykelsti ved siden af? - jeg gør hvert fald ik..

• #41   8. jul 2013 Jeg tænker også om du rent faktisk ved dette ikke er hans sti???

Stå det nogen steder..? Hvad er stien lavet af???

• #42   8. jul 2013 Jeg har også spurgt til stiens beskaffenhed, men det vil TS åbenbart ikke svar på, så mon det ikke er et markskel hun rider i. Af teksten lyder det også som om hun kun kan ride ude, vende og så hjem igen, altså fører stien ingen steder hen.

• #43   8. jul 2013 Ifølge loven betegnes en hest som køretøj, på lige fod med biler... Og må ikke være på cykelsti osv...

Hvilken slags sti er det? Asfalt, grus??

• #44   8. jul 2013 Da TS ikke vil svare på hvad det er for en sti, vil jeg gå ud fra, at hun har været et sted, hvor hun egentlig godt ved hun ikke har noget at gøre, og at vi så vil sige at skideballen var berettiget, og den besked gider hun ikke, hun fisker bare efter medhold og at vi skal synes det er synd for hende.

• #45   10. jul 2013 Har spurgt klubben hvem der ejer stien .. Det er ingens. Bare en sti langs vejen, og så kommer der en grøft, og så en mark.:))

• #46   10. jul 2013 Enten er den offentlig eller også er den privat... Der findes ikke "det er ingens" i DK smiley

• #47   10. jul 2013 Offenlig ..:)

• #48   14. jul 2013 Et eller andet sted kan jeg godt forstå manden. Alt for mange ryttere (særligt folk fra kbh har jeg erfaret), tror at enhver mark er offentligt. Selv på min egen mark herhjemme har jeg oplevet at folk bare kommer vadende ind over marken både med og uden hest. En af gangene var det endda deres underviser som havde opfordret dem til det, trods hun har været helt bevidst om at den er privat.
    Hvis der er noget der kan gøre en vred, så er det når folk tror at de har ret til at være overalt.

Hvis du er 100% sikker på at den sti er offentlig, så kan du vel godt ride der. Men er du i det mindste tvivl så lad vær smiley

• #49   15. jul 2013 Nathalie B jeg er helt enig med dig.

Ja bondemænd er røv sure hvis de tror nogen har redet på deres mark, han har måske før oplevet nogen har redet der, siger ikke det var dig, men det kunne være en anden... for bondemanden er marken hans levebrød, det er der han tjener sin løn, bondemanden tjener ikke mange penge på sine afgrøder og derfor er han ikke interesseret i at folk fræser rundt i nærheden af dem, eller på dem... det koster han ganske simpelt penge.

synes du skal tage hans ord til dig, og måske synes jeg heller ikke du skal ræse på en GANG/CYKEL sti...

• #50   16. jul 2013 Tro mig bondemænd kan være sure! Han har ikke ret til at blive sur når du ikke engang har rørt hans korn! Men kan da godt være at han har haft en dårlig dag, eller at han har set en anden ride, og så han gir skylden til dig, fordi at du har hest. Som nogle af jer andre skrev... smiley

Har dog ikke oplevet noget lignende, men det lyder godt nok frygteligt!

• #51   18. jul 2013 han manglede nok bare en tår kaffe og havde en dårlig dag smiley
    vi er heldigvis rigtig gode venner med bønderne "hernede".. og selvom vi fik lov at ride på deres marker sidste år.. så spørger vi om lov igen i år.. smiley vi har faktisk en ridesti igennem en af gårde hernede.. så får vi set køer, grise og får.. det er så hyggeligt.. smiley vi bliver af og til stoppet, fordi folk vil sige hej til vores heste.. smiley

• #52   18. jul 2013 Jamen se det missen, er den rigtige måde at gøre det på, så har bondemanden også mulighed for at sige den mark der, vil jeg ikke have i rider på, men den anden der, der er det ok. På den måde kan det blive rigtig hyggeligt

Kommentér på:
Røv sure bondemænd .. Var det fair?

Annonce