Uansvarlige hundejere.... Uansvarlige hundejere....
Undskyld mit sure opstød.. Men 2 gange på de sidste 3 dage har jeg måtte fange/prøve at fange 2 løse hunde uden ejer...
Den første var i mandags da jeg skulle åbne i butikken selv, hvor der pludselig står en amstaff ude på vejen uden halsbånd eller ejer. Heldigvis er jeg forelsket i racen, og ikke som mange andre bange for den.. Jeg kalder den så hen, og hun var da også det sødeste kærligeste hund der bare ville snakke og kæle.. Men butikken ligger lige ud til en vej hvor der køre biler og går mange mennesker osv. Så måtte finde noget at binde og halsen, og så stod jeg der med en hund og skulle åbne butikken... Heldigvis boede den lige over på den anden side af gaden.. Måtte gå hen og banke på døren og 2 unge piger på en 12 år åbnede døren..... Fik ikke så meget som et tak for at være kommet med en hund der hvis politiet havde fundet den var blevet aflivet -.- .... De havde glemt at lukke porten da de lukkede hunden ud ... Hmm
Igår rendte der så en hund rundt igen ude foran butikken. ALT for mager, kunne se alle ribbenene på den:/ den havde dog halsbånd på, så prøvede at komme hen til den da den ikke kom når jeg kaldte.. Men når jeg kom for tæt på den hoppede den bare hen imod mig og gøede af mig.. En meget usikker hund som reagerede aggressivt fordi den var bange for om jeg ville gøre den ondt ringede til politiet og fik så afvide at de kunne i hvertfald ikke gøre noget ved det!! ....... Hunden stak derefter af og kunne ikke finde den
en anden havde så haft ringet til brandvæsnet men de sagde at det var en opgave for politiet, så hun ringede så til politiet og fik fat i nogle mindre sure som sagde at de ville tage ud og lede efter den..
Men er simpelthen så skuffet over at folk kan være så uansvarlige og ikke holde øje med deres hunde ;( det er forfærdeligt og især med den hundelov der er lige pt... ;( den sidste hund havde jeg simpelthen så ondt af for den kunne da umuligt have det godt hos sin ejer sådan som den så ud og dens måde bevæge sig på ;(
jan 2011
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 191
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.734
Og jeg forstår simpelthen ikke, at folk tør have deres hunde løbende løse på den måde. Dels er det livsfarligt for hundene, som kan blive kørt ned og komme slemt til skade eller i værste fald miste livet, og dels er det jo også farligt for andre, som færdes på vejene... både cyklister, ryttere, fodgængere (hvis hundene er bange/aggressive) og bilister.
Jeg har selv hund, og han får ALDRIG lov til at løbe løs, medmindre der er indhegnet, eller vi er ude at gå så langt væk fra befærdet vej, at jeg er 100% sikker på, at vi hverken generer nogen, eller hunden kan løbe ud og blive påkørt.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.256
Men ejer fået en bøde på 2000 kr hvis de ikke selv havde meldt den savnet..
og helt ærligt har vores hund også være stukket af et par gange fordi hun jah er en strid banan til det..
Vil da bestemt ikke kalde mig en uansvarlig hundeejer..
forleden mødte jeg faren til min hvalp (han bor et par gader længere nede) jeg kaldte ham til mig og gik ned for at aflevere.. Bliver så mødt af endnu en løs hund da jeg kommer ned til dem som ejer hunden de er desværre ikke hjemme og ringer.. det viser sig så at hundene er brundt ud fra der hvor hunden blev passer (den anden huns som kom til mig var så deres hund også)
Det gør da ikke disse mennesker til uansvarlige. det ikke første gang min hvalps far er stykket af har afleveret ham før. han er samme race og de er bare nogen udbryde konger..
Selvfølgelig skal man ikke bare lade sin hun rende omkring.. Vi har nu sat vores i snor i haven efter at hun forcere et hegn på 130-140cm højt uden og blinke..alligevel så efter de havde været i bad gik min mand med ud i haven emd hundene også tog vores hun flugten inden manden nåede rigtig med.. Jeg var selvfølgelig ude og findehende igen og fandt hende efter 5 min ca..
sep 2009
Det er ikke rigtig.. Mange hunde bevæger sig ikke uden for den egendom.. Da jeg boede hos mine forældre havde vi en berner senne.. du kunne lukke hende uden for i flere timer og hun løb ALDRIG uden for.. hun løb normalt bare om i haven og tissede eller sked også ind i gården igen og lagde sig..
Hun viste præsis hvor grænsen var af vores grund (en lille gård) og hun bevægede sig ALDRIG uden for uden et menneske med sig..
Hvor vores anden hun tog spurten hvis hun så chancen til det..
aug 2007
Jeg siger ikke, at en hund (nogle hunde i hvert fald) som udgangspunkt godt kan lære at blive på matriklen uden nødvendigvis at være hegnet inde, men eftersom det er levende væsner, findes der altså ingen hunde, der er 100% "idiotsikre", og som ALDRIG kunne finde på at løbe udenfor matriklen, hvis der pludselig dukkede noget rigtigt spændende op.
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 877
Sagde til ham at næste gang jeg fangede hans hund i min have så kunne han hente den på dyreinternatet, har ikke set den siden..... Men ja man undres....
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 76
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 163
sep 2009
Det jo forskellige fra hund til hund =) vores forlod ALDRIG vores egendom ikke engang hvis vores anden hund forlod ejendomen.. Nu blev hun 8 år og vi havde hende fra hun var hvalp. og hun var altid løs nå vi var ude plus jeg tit lukkede hende ud i gården en times tid alene fordi hun havde et surt opstød eller andet..
Det kommer som sagt meget an på hunden og og ikke kun racen..
dog er mange racer mere "udflugts" hunde end andre =)
aug 2007
Bottom line er, at alle hunde efter min mening burde være hegnet inde (hvis de er løse) og i øvrigt holdes i snor på offentlige, befærdede steder, medmindre ejer har 100% kontrol over dem. Der er helt sikkert folk, som har rigtig god styr på deres hunde og kan have dem løse stort set hvor som helst, men hold da op, hvor jeg næsten hver eneste dag møder MANGE løse hunde, som IKKE er i fuld kontrol, og det giver problemer, hvis jeg f.eks. er ude at gå med min egen hund i snor eller ude at gå med en af hestene. Desuden er det jo altså også - som sagt - til fare for de løse hunde selv, da de risikerer at blive bidt, sparket, påkørt eller noget helt fjerde.
Uansvarlige hundejere....