{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Jeg vil også prøve - Vurdering {{forumTopicSubject}}

Jeg og en veninde har netop købt denne skønne lille hoppe.
Hun skal ikke sælges, men det kunne da være helt skægt at se, hvad en bred skare af hestefolk skyder hendes værdi til at ligge på smiley

Fakta om hesten:

Race: Palomino
Køn: Hoppe
Alder: 5 år
Stg: 163, men hopperne ud af denne hoppestamme har tendens til at vokse længe, så jeg skyder på et par cm til, når hun er fuldt udvokset.

Afstamning: Far er Crowns Blue Pearl og morfar er Abdullah. Hoppestammen er rigtig god.

Hun er ikke tilredet men godt opdraget og nem at arbejde med

Hun har gode solide gangarter, som dog er mere fuldblodsprægede end varmblodsprægede.

Hun er fremstillet i Tyskland som føl og fik gode karakterer. I hendes pas står der "Als Saugfohlen prämiert" hvad det så end betyder.

Hvad er sådan en sag værd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil også prøve - Vurdering
  • #1   3. jul 2013 20.000-25.000. Da en bedækning med faren i sig selv koster 10.0000

• #2   3. jul 2013 Jeg vil skyde på et sted i mellem 20.000-30.000 kr.

• #3   3. jul 2013 17.000 kr. eller 27.000 kr.

• #4   3. jul 2013 jeg ville sige 15-20.000 da efter min mening palominoer er i ''høj kurs'' og med god afstamning. hun havde selvfølgelig været mindst dobbelt så meget værd hvis hun var tilredet og alderssvarende uddannet... - super lækker hest smiley

• #5   3. jul 2013 Jeg takker for buddene. og tak for den søde kommentar Shila smiley

Kom frisk med flere bud smiley

• #7   3. jul 2013 Er enig med Shila. Hun er rigtig lækker og prisen ville helt klart stige, hvis den var tilredet, da man jo ville have en fornemmelse af hesten og dens potentiale under rytter smiley

• #8   3. jul 2013 Jeg ved godt det er svært at vurdere hende uden video, og det er klart at prisen stiger, når hun er tilredet, hvilket hun bliver hen over denne sommer og vinter. Hun skal stilles til kåring næste år, og forventer hun bliver rigtig udmærket kåret. smiley

Hoppesiden er er mindst lige så god som fader siden.

• #9   3. jul 2013 Hvad gav I for hende? smiley

• #10   3. jul 2013 Det har jeg lovet avler ikke at afsløre smiley

• #11   3. jul 2013 Ej ? Vi er da nød til at vide hvad du har givet?
    - Syndes da denne tråd er lagt lidt op til at vi giver et gæt, og så får vi et svar, hvad der er betalt.

Kan du så ikke bare skrive det privat? smiley

• #12   3. jul 2013 Ellers så bare skriv om buddene var tæt på eller langt fra rigtige, så har du ikke afsløret den egentlige pris smiley

• #13   3. jul 2013 Nå, det er jeg ked af, men jeg kan afsløre at hestens værdi alene ud fra dens afstamning og dermed avlsmæssige potentiale ligger langt højere end buddene, der er kommet, til trods for krisetider og vil selvfølgelig stige efter tilridning og kåring.

Tråden er blot lavet for at se hvad folk umiddelbart vil skyde hende til. Jeg forventede ikke helt vildt høje bud, da man jo skal kende flere detaljer om afstamningen og så ville video af hesten jo også gøre det bare en anelse lettere at give en reel vurdering

• #14   3. jul 2013 Tjaa, jeg havde nok ikke betalt mere end 15.000 for den.
    Den er ikke specielt høj, uredet og derfor ikke alders svarende uddannet og så er stamtavlen ikke det helt vilde på mor siden.

• #15   3. jul 2013 Hesten er ikke vurderet af mig, men af mennesker der har med avl og salg af heste til ind og udland at gøre.

Astrid M: Kender du hesten og dermed hoppestammen? Hvad begrunder du det med at hoppesiden ikke er det helt vilde? Jeg er blot nysgerrig, da jeg har fået at vide at det er en rigtig god hoppestamme smiley

• #16   3. jul 2013 Nu skriver du hestens værdi?? Hvad mener du med det.
    Har du givet lagt højere for den end hvad der er bleven gættet på den har kostet.

Fordi vi kan jo alle sige at vores heste er 50.000 værd. pga. det ene og det andet, men så længe hesten ikke er solgt til det beløb, så syndes jeg ikke man kan sige den er det dobbelte værd, for hvem siger du kan få det for den i salg? smiley

Jeg spøger bare, da jeg nok ikke helt forstår hvad du mener?

• #17   3. jul 2013 Jeg spørger til, hvad folk gætter på sådan en hest skal handles for ud fra de oplysninger de får, Jeg ved to ting. Jeg ved hvad jeg har givet, og jeg ved hvad hesten skulle have kostet, hvis ikke det var mig og min veninde der havde købt den.

Der må være nogle omstændigheder, der gør, at den ene hest er 10.000 kr. værd og en anden er 100.000 værd selvom de er lige gamle og kan det samme. (ikke at de har samme potentiale)

Det er måske lidt unfair grundlag at bede jer vurdere på, da I jo ikke har allle oplysninger og kun et billede og ingen video at vurdere ud fra, og bare roligt, skulle jeg have været ude på at sælge hende, ville der selvfølgelig have været gjort langt mere ud af billeder tekst og video. Det er bare interessant at se havd folk vurderer heste til i dag.

Det er interessant at se hvad der sker, når folk spørger hvad de skal regne med at betale, hvis de skal have fat i en hest. og hvad folk ville kunne få for en given hest. De to ting hænger nemlig ikke sammen.

Forstil dig at jeg have spurgt anderledes......

Jeg søger en ung hest mellem 3 og 7 år, den skal være mellem 160 og 170 i stang det skal være en hoppe med en god afstamning. Den skal have gode gangarter og den må ikke fejle noget.
    Hvad skal jeg regne med at give for sådan en?

Så tror jeg ikke der var mange der var kommet med et bud på under 25.000 smiley

I tråden her er der bud på ned til 15.000 og det er helt ok at have den mening, men det er helt urealistisk pris. Sådan en hest som hende her ville ikke engang blive solgt som føl for den pris. smiley

• #18   4. jul 2013 Men så er det jo også urealistisk at spørger os, fordi så får du jo urealistiske bud(:

Det der med hvad din hest skulle have kostet, syndes jeg ikke vi kan
    bruge til ret meget, for en som mig tænker jeg blot, at den ikke har kunne sælges
    til den pris på nuværende tidspunkt, fordi havde den kunne sælges for det og avler el. tidligere ejer kunne have fået måske det dobbelte af hvad du har givet, så tror jeg den var bleven solgt. (husk på jeg aner ikke om det er det dobbelte el. 3 dobbelte du mener den skulle have kostet i en anden handel, men jeg tror ikke på den der med, at du køber en hest til 20.000 kr. men ejeren siger den er 50.000 værd, ((Bare et eksempel. ))

• #19   4. jul 2013 Nu kan der jo være en årsag til at jeg personligt for lov at få hesten til en anden pris end enhver anden ville have fået den til. Hesten har ikke stået offentligt til salg, så om den kunne have været solgt til den reelle værdi er svært at sige.

Om jeg har givet fuld pris, halv pris eller om jeg har fået den gratis, bør ikke influere på kvaliteten af hesten og dens papirmæssige værdi smiley

Det er egentligt heller ikke mit mål med tråden at det skulle diskuteres om hesten er mere eller mindre værd ned de vurderinger der er kommet. Jeg var blot interesseret i hvad folks umiddelbare vurdering er, og så synes jeg det kan være skægt at se hvor meget vurderingen rykker sig , når hesten om et års tid er tilredet og kåret smiley

• #20   4. jul 2013 Det er svært at sige med de markedspriser, der er pt, men 15-20.000. Hvis du havde spurgt for 4 år siden havde jeg nok sagt 25-35.000.

• #21   4. jul 2013 Nå hesten aldrig har været tilsalg så kan nogen af vores bud måske være ret realistiske eftersom at mange folk tit sætter deres heste efter hvad de mener den er værd.. Problemet er bare at det er ikke sælger som bestemmer prisen hvis de vil sælge men købere..

Og hvis nu denne hest var vuderet til 40.000 så ville det meget nemt kunne være den blev solgt for 25.000

Det er STOR forskel på hvad folk vudre heste til nu om dage og hvad deres endelig salgs pris er..

Så hvad denne hest er vuderet til er jo endelig total ligegyldigt da det ikke nødvendigvis er dens salgs pris eller værdi.

En hest et jo endelig kun det værd som en person køber hesten for.. Hvis nogen ville give 100.000 for den jamen så den 100.000 værd.. Hvis ingen vil give over 10000. for den jamen så er dens værdi ikke mere.. Den kan være de for sælger selv men jah i købs øje så er det altså prisen..

• #22   4. jul 2013 Og hvis du havde sagt de der søge kriterier og tilføjet behøver ikke være tilredet have jeg sagt 18.000-25.000

• #23   4. jul 2013 Camillia L: Det er nemlig det jeg også mener eller synes smiley

• #24   4. jul 2013 Jah =)

Min welsh hoppe var sat til 32.000 da hun i starten var tilsalg. Jeg købte hende for 15.000 smiley

Som sagt.. Vudering og salgs pris er 2 MEGET forskellige ting =)

• #25   4. jul 2013 Jep smiley kender det alt for godt, har også fuldt flere heste til salg, b.la en Midt West Ibi light hoppe på 8 år. Den startede på 80.000 kr. Nu er den helt nede i 25.000 kr.

• #26   4. jul 2013 Så dermed mener I altså, at mennesker der lever af at avle og sælge topheste til ind og udland ikke ved, hvordan de skal vurdere kvaliteten af deres egne heste.
    Personen vi har købt hesten af, er en garvet avler og ved godt hvad hestene kan og skal handles for.

Og så kan man argumentere med, at ja det er jo nemt at fylde ikke vidende mennesker med løgn, men det er der altså heller ikke i dette tilfælde nogen mulighed for at sælger har gjort smiley

Igen kan det alt sammen være ligegyldigt, for jeg har fået af tråden, hvad jeg kom efter. At et bud på denne hest ud fra mine oplysninger er mellem 15.000 og 30.000,kr smiley

Men jeg kan da godt forstå hvorfor avlerne har trængte tider, for hvorfor skulle man vælge en hingst der koster 10.000 i bedækningpris, til sin godt gennemprøvede hoppe, hvis afkommet ikke kan indbringe mere en 15.000 kr, som jo ikke engang ville dække omkostningerne til produktionen inden føllet blev født smiley

• #27   4. jul 2013 Nej, men sådan er verden altså der er så langt i mellem, dem der vil betale noget for et afkom.

• #28   4. jul 2013 Maria..

Man blive ikke rig af og avle hvis du tror det.. De er de færreste som kan leve af dem og dem som gør har normalt masse produktion af heste..

Så nå man avler heste gør man det ikke for pengene men for pasionen i det.. de fleste få det kun lige til og løbe rundt med det hele..
    Og De fleste som avler heste de har altså et almindelig job ved siden af for at klare sig økonomisk..

Så at avle heste er sjældent for at tjene penge =)

Kommentér på:
Jeg vil også prøve - Vurdering

Annonce