Er det mig, eller? {{forumTopicSubject}}
Hej HG' ere. Har altså lige brug for lidt hjælp her. Jeg mangler lidt en part til min islænderhoppe. Men partryttere i dag, virker bare så krævende? Det er trods alt min hest, og derfor mig der udstikker reglerne... Men det virker bare som om at alle vil have en der kan springe 105 cm, som minimum, eller også er de 13 år gamle og har redet i 2 DAGE. Kigger jeg de forkerte steder eller er JEG bare for krævende? Da jeg selv red og søgte parter, for ca. 7 år siden, var der da massere af folk, som ikke forventede særlig meget af hesten, og bare ville hygge sig? Jeg syntes i hvert fald at mange af dem der søger noget at ride på kun kan blive tilfredse hvis de har deres egen? Derudover er folk jo ikke villige til at betale efter kravene de stiller?
Undskyld, at det sådan bare braser ud Men skriv gerne, hvis i har et andet synspunkt, eller en eventuel forklaring på min situation... TAK, HG!!!!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Folk er vel ikke krævende, fordi de har nogle ambitioner og krav til den part de skal have? Hvis de vil springe højt og ride højt dressur, så vælger de jo bare din grav hvis den ikke kan det.
Du er måske lidt for fordomsfuld - der findes mange gode parter derude og ligesom det findes dårlige parter, findes der bestemt også dårlige partejere.
Jeg kan sagtens forstå folk ikke vil betale, jeg selv får meget få penge så jeg har været taknemlig for alle mine gratis parter. Men det har heller ikke være det vilde krav.
Så åben øjnene og prøv det af, istedet for på forhånd og være negativ :o)
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.279
Jeg ville personligt elske en islænderpart
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 6 Svar: 21
Tenna : Det er helt rigtigt, med de unge piger Jeg holder også selv meget af det islandske.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Selvfølgelig er der fordomme om islændere, det er der om de fleste racer :o)
Og fred være med at folk ikke vil ride islændere, ville jeg ikke selv, men hvis de ikke vil så skal du jo heller ikke tage dig af deres ord, fordi de ikke er relevant som et svar.
De med fordommene er jo heller ikke de der søger parten.
Kender ikke lige andre sider, andet end og hænge et opslag i Brugsen :o)
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 27 Svar: 262
Efter at have prøvet med 2-3 ryttere (alle voksne ryttere over 20 år) og oplevet det samme hver gang må jeg indrømme, at jeg er blevet lidt "bange" for at rode mig ud i det med part en anden gang.
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Jeg forstår en gratis part hvis parten kan forbedre hesten, men ikke den anden vej rundt.
Jeg kender desværre ikke andre sider lige sådan, men det er med at holde øje med annoncer af folk der søger også.
Held og lykke.
mar 2008
mar 2008
Er det mig, eller?