2.006 visninger
|
Oprettet:
Marie & Aslak India & Annabel <33
17. aug 2008 Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 51
17. aug 2008 Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 51
Udenlandsk køber på GulogGratis {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet kontaktet af en fra America pr. SMS. at hun var interesseret i at købe min pony.
Svarede hende pr. mail, da jeg ikke vil sende en besked tilbage til det nr.
Hun spørg ind til hvorfor jeg vil sælge den osv. Og om den fejler noget.
Hun hedder Ashley, og hendes mail er en Outlook mail.
Vil lige høre om nogen har prøvet noget lign. ?
jul 2011
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 85 Svar: 748
Ved der også er Maccoy (hedder den vist) flot flot pony, der er solgt til udlandet. Så det er ikke umuligt ?
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Hvis den ikke er i prisklasse med Maccoy skal du nok gå ud fra det ikke er en ægte køber.
aug 2008
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 51
men hun står til salg til 17000. Og hun går jo ikke ´M klasser eller der omkring.
Maccoy gik jo rigtig høje klasser, og var en pony med Pris hvis man kan sige det sådan. Det er hende her jo ikke på samme måde
Men hun spørg godtnok om jeg vil sende flere billeder af hende osv.
Men hendes mobil nr, hun skrev til mig på er +64 og det er New Zealand. Men hun siger hun bor i America ?
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 42 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 226
Besken står på engelsk og der er en mail man kan svare tilbage på
Men det er FUSK. .
aug 2008
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
jun 2004
Følger: 161 Følgere: 265 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
Selvfølgelig er det fusk !!!
Tag som hovede regl at folk skal RINGE, især hvis det er ikke dansk talende...
Selvfølgelig er der ingen amrikaner eller enhlænder der vil købe en helt alm hest i dk,betale det dobbelt af hvad hesten koster for at få den fragtet hjem.
Jeg er overrasket over hvor mange der er dumme nok til at falde i...
Jeg husker hende her inde fra der var overbevist om at nu havde hun solg hendes shetlænder med grønt pas til england... den kosteee 1000 kr.
Så dum har man simpelthen ikke lov at være...
ALLE skrev til hende at det var fup.. ja disse metoder har enda været i tv hvor der er blevet advaret om det, men denne person mente at hele hg havde ondt i røven over hun havde fået solgt sin hest.... year right !
-sjovt nok blev tråden pludselig slettet og der kom aldrig en tråd fra personen om at alle andre tog fejl og at ponyen nu var solgt og sendt afsted...
Kort og godt.. lad være !!! Hvis de er oprigtig interesseret ringer de.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Bare sørg for at køberen skal komme og hente hesten selv og have pengene med i kontant, så kan det nok ikke gå helt galt.
Jeg har selv haft en engelsk talende køber som kom og prøvede min islænder. Hesten stod kun til 35.000, så det var ikke fordi hun var noget hest særligt, konkurrence messigt.
Damen kontaktede mig også over mail. Jeg snakkede aldrig med hende før hun ankom. Men hun var altså god nok.
Hun passede ikke sammen med hesten, så der blev intet salg, men det var jo ikke hendes skyld.
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 22
Hi, is your horse on guloggratis still up for sale? you can please reply me on rara_ash@outlook.com
Regards,
Ashley.
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 22
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 84 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
Transporten til udlandet er dyre en begge heste til sammen jeg havde til salg, så nej den skal man ikke springe på.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
jun 2007
Følger: 52 Følgere: 64 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 141
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
En anden ting er så, jeg ville aldrig selv sælge til udlandet, med mindre det var nogen jeg kendte enten personligt, eller gennem nogen jeg kendte personligt.
aug 2008
hehe ..
Tusind tak for alle svar. Tror vidst bare jeg holder mig til danske købere ;D
jan 2009
Følger: 141 Følgere: 89 Heste: 22 Emner: 22 Svar: 99
dec 2011
Nu er der sådan set avlere af Knapstrupper, Frederiksborg og Dansk Varmblod i USA, så det skal du nu ikke være så sikker på.
I det område jeg har købt vores to hopper, er TWHen ligeså almindelig som islænderen er herhjemme. Hvor stor tror du en amerikaner mener at chancen er, for at en person fra så lille et land som Danmark, vil købe en TWH af dem?
Jeg havde ikke snakket med nogen af mine hestes tidligere ejere, før jeg vidste at jeg skulle have hestene. Den første har jeg endnu ikke snakket med, trods jeg idag ser hende som én af mine bedste amerikanske venner, men nr. to snakkede min kæreste med, fordi der var bøvl med at overføre penge. Så det kan altså fint gå, uden at man skal snakke sammen.
feb 2008
Gul og Gratis er så nok heller ikke stedet hvor de søger deres kommende kvalitets heste fra Danmark, der findes mere professionelle sites som også annoncerer på engelsk.
Så jeg vil give Mato fuldstændig ret !
dec 2011
Da jeg kiggede på en anden race i Indien, havnede jeg på en side lidt li Gul og Gratis og Den Blå Avis. Altså en side for alt, hvor der også var heste. Og da forstod jeg da intet, men ikke desto mindre kunne jeg godt have fundet på at skrive og stille spørgsmål, hvis jeg ledte efter hest.
Men som jeg også skrev, så er den besked der pt. er i omløb jo netop fup - Min pointe var blot, at man kan sagtens få en handel igennem udenlands, uden at snakke i tlf. med ejeren.
Derimod, skulle jeg engang købe hest fra Indien fx., så ville jeg selv ned at se hesten først. Men det er så en anden sag. Og jeg ville aldrig selv sælge udenlands, uden at møde ejeren
feb 2008
Indenfor både western og islænder er der rigtig mange som køber heste i udlandet (USA og Island), men der er man som regel en del der tager afsted og allierer sig med hinanden eller ligefrem annoncerer i DK med udenlandske heste, som på denne måde formidles af en dansker...... men det er jo noget fuldstændig andet end det du beskriver
nov 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Svar: 1
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.164
Da jeg spurgte efter billeder, fik jeg ikke flere mails derfra.
Udenlandsk køber på GulogGratis