Hesten spiser næsten ikke? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i en ubehagelig situation at min pony ikke rigtig spiser..
Altså jeg ville kalde det nedsat abetit, men hun er virkelig ikke som normale heste som står og spiser på en græsfold, hun står tit bare og kigger ud i luften og spiser ikke. Hun spiser ikke op af det foder hun får, og heller ikke det wrap.
Hun er en hest som har højt stofskifte, og hun taber sig ualmindelig let, så hun skal have ret meget foder, både grov- og stråfoder. Mest stråfoder ville jeg sige.
Har i måske nogle idéer til hvad der eventuelt kunne være galt? Jeg har haft tandspidser i tankerne, for hun spiser heller ikke godbidder med nogen speciel lyst. Dog havde jeg tandlæge forbi for ca. 1 år siden, og der var ingen tandspidser, og hun sagde at det nok var al det stråfoder som hun spiser, og hun spiser også meget, bare ikke ligeså meget som hun har gjort?
Lidt info om hende:
Hun er 15 år, pony på 148. Hun vejer omkring de 400-450 kilo. +/-
Håber der måske er nogle som ved noget, regner med at ringe efter dyrlægen engang i næste uge og spørge efter tandtjek
- Tak på forhånd.
sep 2011
Følger: 30 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 346 Svar: 990
nov 2011
Følger: 59 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 224
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
jun 2008
Følger: 61 Følgere: 54 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 101
Så min stoppede med at spise fordi han ikke var sulten. og han snotter også efter jeg har redet, og tror ikke det betyder noget.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
Hun skal på dyre hospital i morgen og have lavet endoskopi for en sikkerheds skyld
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
De er bare ikke sultne - vil lige sige den gik jagter og ridebanespringning så hun præsterede og lavede en masse dagligt
Tror ikke du skal frygte noget før din pony begynder st tabe sig voldsomt
nov 2011
Følger: 59 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 224
Vil lige sige, som skrevet, at hun rigtig nemt taber sig, og kan på ingen måde leve kun på græsset, hun kommer også ind om natten. Så hun skal have noget når hun er inde
Nadia&mustangen:
Hvordan kan der opstå mavesår når hun har spist massere af stråfoder og står og tygger i noget stort set hele tiden. Dog er hendes abetit nedsat en del Men ellers tak for tilbuddet!.. Vil lige gå ind og læse lidt om det
Stine Randløv:
Tak!.. Det gør mig mere rolig, min er nemlig også hele tiden igang, stort set hver dag Men mange tak! Det gør mig meget mere rolig
Hesten spiser næsten ikke?