{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Amber er blevet en lømmel! {{forumTopicSubject}}

Vores lille dejlige - og ellers forsigtige - Amber, er nu efterhånden begyndt at stole mere på nysgerrigheden, end nervøsiteten.
Rent ud sagt, er hun blevet en rigtig balladebøvs! smiley

Da hun forsøger at teste vores grænser med dominerende adfærd, er vi begyndt at teste hende også.
Har en video, hvor jeg studere hendes adfærd, og forsøger at lære hende, at vi godt kan være krummet sammen, uden hun skal udnytte det. Det gik ikke helt efter planen, da jeg mildest talt var lidt for tung i røven, og ikke kom op hurtigt nok.

Videoen er på FB, da jeg ikke kunne få den ind her.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151531128693822

Idag tager jeg en longepisk med derud. Self. ikke for at slå på hende, men for at fortælle, at jeg kan stadig nå hende, selvom hun springer et par meter væk fra mig. Hun er nemlig lynenes hurtig den lille skid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amber er blevet en lømmel!
  • #1   30. jun 2013 Føl er sgu meget søde de første par uger - så bliver de nogle møgunger rent ud sagt, og så er de søde når de bliver 5 år igen smiley
    Haha, det er da en fornøjelse alligevel!

• #2   30. jun 2013 Arh hvor er hun skøn! smiley
    Men ja det godt du allerede nu arbejder på at sætte dig i respekt! i en flok ville de andre jo også bide hende hvis de ikke gad hende smiley

Så syntes bestemt heller ikke du er hård mod hende! smiley

• #3   30. jun 2013 Hvor er hun dog skøn!
    Held og lykke med hende!

• #4   30. jun 2013 Havde enhver anden lagt den video ind var de blevet hakket ned for at slå den og "sparke" udefter den. Men så snart man er "kendt" på HG så er folk stille. Ikke en kritik til dig overhovedet, men mere en undring over at HG åbenbart vælger hvem de vil "angribe"... For nogen skal bare kigge på deres hest forkert så er der mega overfald.

Rigtigt sødt føl! :). Flotte farver!

• #5   30. jun 2013 hun er altså kær

• #6   30. jun 2013 har du ikke en dressurpisk i stedet? en longe er måske lige stor nok.. hehe..
    lagde mærke til at hun ike har grime på.. er det med vilje? smiley
    men ellers et skide sødt føl.. hold da op.. dog en lille møg unge.. hihi..

• #7   30. jun 2013 ehm.. jeg sparker også efter min hest.. det gør andre heste i naturen jo også? tramper også af den.. og så så gør jeg grin med hende, når hun hyler.. smiley

• #8   30. jun 2013 Ja, jeg er også sikker på at vi nok skal få en masse sjov, og ja hun er sgu en rigtig møgunge. Men vi kan slet ikke stå for hende.
    En dressurpisk er ikke lang nok til at kunne nå hende, og svirper mere end en longepisk. Longepisken er for at få længden. Det er ikke snoren jeg vil bruge, men selve pisken.

Og ja, havde egentlig forberedt mig på at få nogle høvl - Problemet er bare, at det er nødvendigt. Allerede nu kører forbenene på hende når hun stejler, og det går hurtigt hen og bliver farligt. Så derfor er vi lidt efter hende. Michael sparkede dog ikke ud efter hende, men bremsede hende med foden, da hun ellers ville være fortsat ind i kameraet.

Det værste er næsten, at jeg er blevet rigtig dårlig til at sætte mig i respekt. Jeg er i forvejen lidt for large overfor Pearl's (moren) nykker. De er ikke farlige, men hun lærer jo at det er ok.
    Jeg bryder mig slet ikke om at smække Amber i måsen - ikke engang selvom det ikke er hårdere end hvad det er i videoen, men det er nødvendigt, for hun vokser som ukrudt, og vil ikke ud hvor det bliver for farligt fordi hun er blevet for stærk.

• #9   30. jun 2013 Det kan godt være sådan noget ser hårdt ud, men jeg har selv haft et lille føl. Han var simpelthen så sød når han stejlede og blablabla, for han var jo lille. Og at han bed lidt var da også lige meget. Men han blev ældre, og stoppede egentlig ikke med det der bideri. Det er endelig stoppet nu, men det tog lang tid. De skal simpelthen bare lære det fra starten, så jeg synes det er godt du siger fra!

• #10   30. jun 2013 <b>Ballonfisken</b>
    Det er nemlig dét der er problemet. Gør man ikke noget ved det, stopper det heller ikke. Derfor vil jeg hellere gøre noget nu, hvor hun ikke stresser nær så meget, som når hun er større og stærkere, og det går hen og bliver en kamp.

Idag havde vi longepisken med, og det gik fantastisk godt. Jeg brugte den ikke til at slå med, men alligevel var der ingen bøllestreger. Brugte pisken til at grænse mit personlige rum, og hun fangede den lynhurtigt.

• #11   30. jun 2013 Nemlig!
    Og super dejligt at få den ønskede effekt smiley

Kommentér på:
Amber er blevet en lømmel!

Annonce