{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Gode sider at købe hund fra? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, vi er nu igang med at lede efter nr. 2 hund, golden retriever inden for alderen 9 mdr - 4 år, vi har kigget på Gul og Gratis, dba, hundegalleri og Gipote ville høre om i havde nogle hjemmesider hvor der evt. kunne være følgende hund? den sidste vi kontaktede sprang fra igen... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode sider at købe hund fra?
  • #1   29. jun 2013 Bliv ved med at lede , og sørg for at møde hunden evt før den er klar til at flytte hjemmefra for at se forholdene. Gul og gratis er som regel go, men tålmodighed er nr et. Hvis i vil have en bestemt race så prøv evt at ring til forbundet for racen og snak med dem. Og ellers ta på nogen kendler , de har tit hvalpe også smiley

• #2   29. jun 2013 Kan ikke finde nogle på fyn

• #4   29. jun 2013 Ja, men det er hvalpene vi undgår smiley dem er der nemlig mange af! men tak for hjælpen, vi leder stadig meget tålmodigt, vi har fundet en nu, men der er nogle der skal ud og kigge på den i morgen smiley det må gerne være på sjælland eller i jylland

• #5   29. jun 2013 Kontakt en opdrætter - en GODKENDT opdrætter - de kender ofte en hund der mangler hjem smiley Jeg er selv datter af en opdrætter, og min far har ofte kendskab til en hvalp der ikke er blevet solgt, eller en der skal omplaceres. Du kan finde en liste over kenneler på retrieverklubbens hjemmeside, der plejer de at ligge smiley Så er du også helt sikker på, at du får en hund der er sund og rask smiley

Og ellers, bliv ved med at lede på de sider smiley Men sørg for at møde hunden først, og vær kritisk. Der findes desværre mange svindlere smiley

• #6   29. jun 2013 Hvad med at vælge en hund fra et internat eller måske en hund der før har haft et skidt hjem??;-)

• #8   29. jun 2013 Dyreværnet? Dyrenes beskyttelse? smiley

• #10   29. jun 2013 Tag et kig på retrieverklubbens hjemmeside, de har både hvalpeliste og omplaceringsliste. Kontakt et par gode opdrættere og hør om de kender nogen -så kan du være heldig at de måske har fået en hvalp retur som køberen af den ene eller anden grund ikke kunne have mere og som derfor mangler et nyt hjem.

• #11   29. jun 2013 Jeg ville passe lidt på med at finde en hund der har haft et dårligt hjem førhen. Du ved ikke rigtig hvad den har været igennem, og når i har en anden hund, ville jeg ikke udsætte den for fare. Min veninde fik for et par måneder siden en rigtig sød og dejlig hund. Den havde ikke haft det ret godt, og det vidste de godt. Den var meget sky, men fik det faktisk rigtig godt ved dem. Pludselig ændrede den adfærd, og de måtte give den mundkurv på. En dag tog de mundkurven af, og i løbet af kort tid havde den skambidt deres anden hund. Begge hunde måtte desværre aflives.
    Så pas nu på. Jeg ville i stedet finde en hund fra en familie som måske skal flytte, skilles eller lignende, så hunden har haft det godt, men af "naturlige" årsager må væk smiley

• #12   29. jun 2013 er det dyrenes beskyttelse får også hunde ind til videre formidling ? se her
    http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/find-dyr søg hund og der kommer flere i den race du søger

• #13   29. jun 2013 Tak for alle forslagende smiley

vi har kigget på Ringes dyreinternat og fundet Buster... han er en af vore valg indtilvidere smiley vi vil fortsat kigge rundt omkring også på internater smiley

• #14   29. jun 2013 Er der nogle der har nogle tlf. nr på en opdrætter eller på nogle som har kontakter til golden retrievere der skal sælges?

• #15   29. jun 2013 Der står typisk en kontaktperson på hjemmesiden - muligvis også nr. på kenneler smiley

• #16   29. jun 2013 Ballonfisken -nu er det jo langt fra alle internathunde der har haft det skidt før -mange er ganske enkelt endt der fordi familien ikke har tid til den længere eller måske bare ikke magter en unghund i lømmelalder e.l.

Dermed ikke sagt at man ikke skal se sig for. Det skal man så absolut, osse når der købes voksen hund. For de har jo noget med i rygsækken, både på godt og ondt. Og selvom man får hundder har haft det rigtig godt, så vil der være ting der skal trænes og opdrages, simpelthen fordi vi ikke alle har de samme ønsker til hundens opførsel og træningsniveau.

Begge mine er omplacerngshunde (hhv 10 mdr og 2 år da jeg fik dem). Begge har haft gode, kærlige hjem hvor de er blevet behandlet ordentligt. Men begge har krævet en hel del arbejde for at blive velfungerende hunde som kan tages med ud i verden på den måde jeg ønsker det.
    Den ene fordi den var voldsomt stresset (den har stadig stress-tendenser, men har nu lært en mere fornuftig adfærd når den stresser), den anden fordi den simpelthen var frygteligt forkælet og ikke vandt til at få sat nogen form for grænser, så det var lidt af et cirkus når en forbipasserende hund ikke skulle hilses på, når der skulle køres bil, når der var mad på bordet o.l.

Ved voksne hunde har man dog fordelen at kunne vurdere den, "prøve den af" i forskellige situationer osv, inden man beslutter om det er en rette hund. Hvis man går lidt grundigt til værks, kan man ret godt vurdere hvad man har at arbejde med

• #17   29. jun 2013 Det var heller ikke så meget ment på internathunde, jeg så blot, at nogle anbefalede at få hunde fra hjem, hvor de måske var blevet fjernet grundet dårlig behandling smiley
    Jeg er klar over, at nogle hunde blot ender på internat på grund af personlige problemer med ejerne, men at de har haft det skønt indtil da smiley

• #18   30. jun 2013 forever Jack -igen: tjek retrieverklubbens hjemmeside. Der er opdrætterliste, hvalpeliste, omplaceringsliste osv... inkl kontaktinfo til opdrættere

Kommentér på:
Gode sider at købe hund fra?

Annonce