{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

Stakkels lille pony, burde aflives {{forumTopicSubject}}

Ja, nogle gange forstår man jo ikke folk. Normalt linker jeg ik til den slags videoer, men den her fik simpelthen min puls op af bare medlidenhed.

Det er en lille miniature fra USA, som er født deform og som de åbenbart ikke vil aflive, fordi den da har det fint nok ifølge dem selv.

http://www.youtube.com/watch?v=xVL-9oEQFag&fb_action_ids=10201478769318150&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210201478769318150%22%3A348375398623272%7D&action_type_map=%7B%2210201478769318150%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

Jeg kan simpelthen ikke se, at det der skulle være nuttet. Jeg får dårlige nerver af at se på den stakkels stakkels lille pony... Som utroligt nok på dens fb side mest får kommentarer om "ihh hvor er den nuttet tihi" (kan self være de sletter de dårlige kommentarer). Men for pokker hvor burde de bare aflive den lille stakkel. På deres fb side er der endda en masse billeder hvor de har klædt den ud i forskellige sæt tøj.

https://www.facebook.com/RoozerBrewz/info

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels lille pony, burde aflives
  • #1   22. jun 2013 Det skær i hjerte smiley

• #2   22. jun 2013 Org. Det gør helt ondt indeni, at se sådan noget. smiley Hvor er det dog forfærdeligt, tænk at de ikke selv kan se det!

• #3   22. jun 2013 Den ser nu ikke ud til at have det særlig godt. Giver dig ret i at den burde have sprøjten.

Men det er typisk amerikanere. Alt der kan overleve, skal overleve.. Også selvom livskvaliteten er ikke eksisterende.

• #4   22. jun 2013 stakkels pony, får helt lyst til græde, så kun får sek før jeg lukkede den ned igen smiley

• #5   22. jun 2013 Det er fandme da ikke et liv for en hest smiley

• #7   22. jun 2013 Får mig til at tænke på historien om Zoey som i dag desværre er aflivet...
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/217630-zoey___foellet_der_ikk_kunne_gaa2

• #8   22. jun 2013 Hvis den så glad ug og stålede af energi er det en ting men det der er noget helt andet

• #9   22. jun 2013 jeg synes ikke den ser ud til at lide skulle man så også aflive menesker der her brug for en rullestol vil sige det er lige uværvigt

• #10   22. jun 2013 Jeg tror umiddelbart, at dens nedtrykte udtryk skyldes, det er første gang den går med sine hjul.
    Hvis man nu lige undersøgt sagen lidt, kan man se videoer hvor den ser ud til at have det fint, ikke ondt, men selvfølgelig problemer med at gå.
    det KU' jo være, at hesten ikke har ondt, men måske har det godt og bliver plejet på bedste vis - Dyreoperationer er slet ikke spor billige i USA, og at vælge at bruge penge på den lille fyr og special-lavet hjul, må jeg betyde at den i det mindste ikke har ondt.

http://www.youtube.com/watch?v=UpbIWkwEqkY

• #12   22. jun 2013 !AA!: Ponyen har jo ikke selv et valg. Og skal vi så også (som de gør ved ponyen) sætte sjove hatte på folk i rullestol og fremvise dem mens vi siger "ihh den er da nuttet hva"? Den er desuden blevet opereret flere gange og har det tydeligvis ikke godt, så ville den da ikke gå sådan der.

Sarah: Deform betyder at den er misdannet.

• #13   22. jun 2013 Lise: Jeg har boet i USA og jeg giver altså Melanie ret. De holder ALT I live derovre, hvis de kan. Så selv hvis den har smerter og problemer så siger de bare "jamen se den lille fighter, den er stadig i live, selvom den har ondt, hvor er den bare inspirerende" blabla.
    De har ikke rigtig forstået den med at nogle gange er det mest humant at give et dyr fred.

• #14   22. jun 2013 Sig b: Det ved jeg udmærket godt, men hvis du ser videoerne, kan du også se at der virkelig bliver lagt noget tid i den bette fyr. Læg mærke til hvor ren han er, læg mærke til de fine hjul de har lavet til den.
    Selvfølgelig er det ikke et liv for en hest, men at sige at den burde aflives, hvis det kan gå rundt uden smerter og blive forkælet med masser af opmærksomhed fra både mennesker og heste, samt har et opmærksomt team af plejere omkring sig, det syntes jeg er for meget.

• #15   22. jun 2013 Desuden - er den deform, vil den aldrig komme til at gå normalt. Det er ikke ensbetydet med, at den går rundt med smerter.

• #16   22. jun 2013 Forstår simpelthen ikke man avler heste så små at de bliver deforme.. det ligner knap nok en rigtig hest!

• #17   22. jun 2013 Lise: har du læst teksten? Tager lige et par uddrag:

"The discomfort was causing complications with urination. He was taken into emergency surgery"

"Went for follow up to vet, they ultrasounded the surgery site, found pocket of fluid in his groin area. Due to his fragile state, we had to quickly drive home,pack the truck, hook up the trailer and get mom and Roo down to the University of Missouri Veterinary Hospital"

So we attempted to go without shoes, but it only lasted a few days. His overall dysmaturity caused an overall weakness."

Osv. Det lyder altså ik til at være en rask lille pony i mine ører.

• #19   22. jun 2013 Det er det samme med thumbelina som er verdens mindste.... Hun er også dværg og har været igennem adskillige operationer blot fordi hun er lille og sød

• #20   22. jun 2013 Jeg har hørt flere udtalelser fra dyreværnsorganisationer i USA at de ønsker racen forbudt. De har så mange helbredsmæssige problematikker at dyreværnsorganisationerne anser det som mishandling at avle efter dette resultat. Uhyggeligt synes jeg.

• #21   22. jun 2013 samme hest : http://www.youtube.com/watch?v=jBzjxSOho9I

• #22   22. jun 2013 Det er så forfærdeligt at amerikanerne ikke vil indse at heste med dværgvækst altså lider. En hest er slet slet ikke skabt til at være dværg og de stakkels dyr lider jo konstant!
    Det er fuldstændig det samme med Thumbelina. Det er så synd. Håber aldrig jeg ender ligesom de ejere der ikke kan indse at deres heste konstant lider og derfor ikke vil aflive. Jeg håber satme ikke jeg bliver dværghest i mit næste liv.

Stakkels stakkels Thumbelina. Jeg græder for hende smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=KD4j9__qgUs

• #23   23. jun 2013 igen : http://www.youtube.com/watch?v=N0FiKy_IKOw

• #24   23. jun 2013 og som bebs http://www.youtube.com/watch?v=SkULUD4ubkA

• #25   23. jun 2013 Når det først går hen og bliver et spørgsmål om profit og omtale, så bliver jeg harm over at holde sådanne stakler i live. Hvis man har gjort hvad der skal til for at sikre at der INGEN smerter er - og at dyret lever et GODT liv - så skal det for min skyld ikke aflives.

• #26   23. jun 2013 Hvad er det helt præcist ponyen fejler?

• #27   23. jun 2013 De har dværgvækst. Desværre ikke på samme måde som mennesker hvor dværggenet, meget overordnet set, formindsker alting. Dværggenet hos heste giver, ud over den lille størrelse, typisk deforme led. Der ud over er det ofte ikke alt hos hesten der er formindsket. Derfor har mange af dem tandproblemer da deres tænder er på samme størrelse som almindelige hestetænder. De store tænder fylder ofte så meget i munden på dem at rødderne borer sig gennem kæbebenet og op i gane eller næsehulen.
    Det samme gælder nyrer og urinleder, der pga den ringe plads i bugen af hesten ofte kommer til at vride sig og derved ikke fungerer optimalt.

• #30   23. jun 2013 Er glad for at danske dyrlæger ikke ville gå med til at holde et sygt dyr i live på den måde, ikke om jeg selv ville lade et pint lille liv fortsætte på den måde. Det er så synd smiley

• #31   23. jun 2013 Lige et spørgsmål, hvis racen bliver forbudt i usa, hvad så de alm. Miniature ponyer, lider de også af dværgvækst? Men hvor er det altså synd for den stakkels pony

• #33   23. jun 2013 det er da ikke værre end danske stævne og rideskole ponyer. og synes desuden ikke men kan drage konklusion ud fra én video, om hesten bør aflives eller ej.

og tanken, alt der kan leve skal leve, er da bedre end tanken, alt der ikke normalt og kan bruges skal dø - de gør i det mindste et forsøg på at give dyret et godt liv.

• #34   23. jun 2013 Freja og Calla: Har I læst teksten på fb siden?

Ps: jeg er snart træt i mit hoved af "det er da ikke værre end stævne- og rideskoleheste i Danmark..." Det er en fuldstændig irrelevant sammenligning. Ingen heste bør lide. Punktum!

• #35   23. jun 2013 Forstå simpelthen ikke det der med, at man skal holde alt i live...

Det der er ikke et liv for en pony...
    En hest skal kunne løbe og lege på ligefod med andre heste!

Nu har jeg ikke set alle videoerne af den. Men kunne da forestille mig, at mange af dens "heste" behov ikke bliver dækket. Fx kan den jo ikke flygte, hvis der kommer noget "farligt"

• #37   23. jun 2013 Sig b: Nej det er det sjovt nok ikke, især med line og miltons grund til hvorfor den bør aflives, hvis det er argumentation bag en aflivning, så er der dér argumentation for at aflive måske 1/3 af danmarks heste. Men de er jo ikke deforme -så hvorfor, de lever jo kun et liv i en hesteboks og på en ridebane, dækker det virkelig en hests behov? - de får næppe dækket en hests behov mere end en deform hest, alligevel er det den deforme der skal aflives!?

• #38   23. jun 2013 Line : se lige de videoer jeg linker til, den er ikke mindre frisk en den burdte være på dem smiley

dette står på facebook siden og blev skrevet igår smiley
    Roo GOT his WHEELs! He was learning to use them today and by the end of the day, he was buzzing around!! Notice one of his back legs is NAKED!!!

http://youtu.be/xVL-9oEQFag (kopieret direkte fra facebook ;))

• #39   23. jun 2013 og det er med denne tekst i kommentar : The wheels are not permanent. It is a way for us to off load weight from the back so he can get stronger. If you read the updates under the "About" section it will explain why we are not doing surgery now. Thanks for asking!!

• #40   23. jun 2013 Når man ser nogle af vidoerne af den broget pony ser den ud til at have det godt nok og den løber da og leger og ser frisk ud. Men det er jo ikke altid det er det ydre man skal se på. Den kan jo have ondt og dyr kan faktisk skjule det rigtig godt. smiley Men efter min mening skulle den aflives for er sikker på at når den vokser kan den gå hen og få problemer. Selvfølgelig er der nogle der klare den fint gennem livet men syntes ikke det er et værdig liv for den. Syntes den skulle have fred for smerterne, det ville jeg gøre hvis det var mig. smiley
    Ved godt det ikke er det sammen men så en video af en killing der er født med to hoveder og det sammen ville jeg også aflive den. Syntes ikke det er et værdi liv hverken for ponyen eller for katten. smiley

• #41   23. jun 2013 eller i det hele tager dyr der født sådan. smiley

• #42   23. jun 2013 Ingen dyr burde lide, og man bør ikke tilbyde dyr at gennemgå et helvede, for så lille en chance for at få en godt og acceptabelt liv.
    Dog vil jeg sige, at den på nuværende tidspunkt virker til at nyde livet. Det retfærdiggør ikke at de valgt at udsætte den for den svære periode.
    Men noget der er synd, er netop den lille stakkel, Thumbelina, det er direkte dyremishandling. Det er fandeme ikke i orden, og voksne og selv børn, burde kunne se og reagere på dens adfærd der er så tydelig. Jamen den situation kan jeg ikke sætte ord på. Det er så synd at det hun har været i gennem og så ender med at udsættes for det, det er respektløs og uacceptabelt.

• #43   23. jun 2013 Jeg vil også lige tilføje at det er set før at en hest har haft fx brækket to ben og haft lille chance for at overleve, har klaret den og er blevet en dygtig ridehest.
    Samtidig skal man huske på, at hvis den Er født sådan kender den ikke til andet og ved ikke den er "unormal" og ikke kan det andre heste kan...

• #45   3. jul 2013 Hvis den lider og har ondt konstant, så bør den aflives ja. Men hvis de har fundet nogle hjælpemidler til den, som gør at den kan gå rundt nogenlunde, og den ikke har ondt og lider, men derimod bliver forkælet af sine ejere, så kan jeg ikke se hvorfor den skulle aflives. På de seneste videoer, ser den da rimelig glad og tilfreds ud? Jeg kan selvfølgelig ikke dømme det uden at kende hesten og situationen fuldstændig. Men kort sagt; lider den skulle den aflives, er den uden smerter har den ret til livet.

• #47   3. jul 2013 Spar penge:

Dens instinkter siger den skal flygte - de siger ikke hvor hurtigt den skal kunne flygte, og at den skal flygte på samme måde som andre heste.

desuden er dens instinkter fuldstændig irrelevante, da den ikke har noget at bruge dem til. Og ja den ser hvad andre heste gør, men den ser stadig ikke sig selv som unormal, den er født sådan, det er hvad den kender til, hvad andre heste kan og gør, har den ikke lært, og ved den ikke, at den burde og skulle kunne gøre.

Kommentér på:
Stakkels lille pony, burde aflives

Annonce