At give plads til stævner. {{forumTopicSubject}}
Lige et shoutout til alle stævneryttere!
Jeg rider ret mange stævner. Alt fra de helt små til de større landsstævner og er vidt omkring. Jeg tror ikke jeg har oplevet ret mange stævner hvor vi ikke er blevet redet ind i, stødt sammen med en vild hest eller en der er reddet ufatteligt tæt på. Det kan være så uendelig irriterende! Selvfølgelig kan det ske at en hest bliver bange, men hvis man starter en hest til et stævne, så har stopsignalet bare at være i orden!
Jeg er begyndt at ride med røde sløjfer i halen til stævner med alle mine heste. Ikke fordi de kan finde på at sparke, men simpelthen fordi det lige giver mig den nødvendige plads. Jeg oplever stadigvæk at folk kommer lidt tæt på, men de respekterer pladsen hvis de tror hesten sparker. Og jeg oplever meget sjældnere at folk ridder direkte ind i mig.
Hvis synes i om dette? Har i haft problemer med at nogen rider ind i jer? Både på stævnepladsen, men også i den daglige træning. Hvad gør i da i en sådan situation?
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.929
Jeg bliver altid så stik tosset over at folk ikke kan finde ud af at hole afstand, så jeg er nok kendt som hende den "sure" men jeg gider simpelhen ikke finde mig i det
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 157 Svar: 519
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 157 Svar: 519
okt 2007
Følger: 112 Følgere: 193 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 989
HADER at folk ikke kan have bare lidt respekt og ride med afstand eller lade være at ride to og to ved siden af hinanden.. :-).
feb 2009
Følger: 47 Følgere: 41 Heste: 6 Emner: 178 Svar: 1.033
Jeg har en pony der bliver meget nemt trykket hvis han føler sig "mast"
Folk burde have mere respekt på stævnepladsen ..
Har ligefrem snakket med en pony rytter der lige var begyndt at ride distrikt stævner og første gang hun var afsted var hendes pony blevet slået af en modridende som slog den med pisken mens hun red forbi pigen forferdentlig ridning !!!
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Så er så enig med dig; tænk jer nu lige om! Det er levende dyr, vi arbejder med, og ved stævner er stemningen ofte lidt mere tændt i forvejen - og ingen heste er 100% tilregnelige.
apr 2007
Det vidnede jeg også en gang, hvor en ponyrytter slog en andens hest. Godt nok red den anden rytter lige lovligt tæt på, men derfor slår man da bare ikke en hest på den måde! Det er så forargeligt!
Er altid blevet opdraget med ydmyghed og har altid sagt "held og lykke" til ekvipagen, der skulle på banen efter mig og "tillykke" til de øvrige placerede osv., og synes virkelig, at det er forkasteligt, at folk har så lidt respekt - ikke kun for hinanden, men også overfor dyrene.
apr 2007
Det betyder, at man skal holde afstand, da hesten kan finde på at sparke
- man kan også sætte en grøn sløjfe i, som betyder, at hesten er ung og uerfaren og man derfor også skal holde lidt ekstra afstand.
maj 2009
Følger: 46 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 191 Svar: 907
Synes i sær til springstævner at rytterne er uansvarlige. Du råber op at du kommer, men alligvel tonser de ind foran dig, for at komme over først. Har også været tæt på at ride en rytter ned, da jeg var over springet, galoperede fjolset lige ind foran, det var cm fra at gå galt
maj 2010
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 9 Emner: 144 Svar: 1.087
Så har den hest jeg rider lidt på både rød sløjfe i hale og i manen, så burde folk da se at de skal holde afstand
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
Jeg frygter næste år hvor jeg skal deltage på min hingst. Jeg vil have rød sløjfe i halen på den, men det bliver ikke sjovt
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Får dårlige nerver af at se på springstævner, især fx. JBK var jeg inde og se ponyspring sidste år. Fik virkelig dårlige nerver af 20 ryttere eller over på banen samtidig kombineret med flere ustyrlige heste der sprang rundt i galop.
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 39 Heste: 14 Emner: 33 Svar: 293
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
feb 2008
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
aug 2007
Følger: 231 Følgere: 150 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 220
Selvfølgelig kan der være problemer med små opvarmningbaner, men jeg synes efterhånden at de fleste klubber er blevet gode til at sørge for at der max kommer 15-20 rytter på opvarmning af gangen
Nu nævner Krikken JBK og da jeg selv red derovre sidste år syntes jeg de var rigtig gode til at holde styr på at der max var 15 ryttere inde på selve opvarmningsbanen ad gangen
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Ville stadig få dårlige nerver med alle de ustyrlige heste der rendte rundt på opvarmningen og nærmest ikke kunne stoppes med mindre de blev redet ind i barrieren.
okt 2010
Følger: 80 Følgere: 81 Heste: 1 Emner: 89 Svar: 498
Jeg er efterhånden begyndt at ride med rød søjlfe i halen, så de holder afstand. Men det virker ikke ligefrem! Emir bliver let sur hvis andre heste kommer for tæt på og han er en pony der nemt bliver nervøs hvis de rider for tæt på. Hver gang jeg rider stævner er der den samme dreng med, og mildt sagt er han pisse irriterende! Han rider konstant op i røven på Emir og flere gange rammer hans ponys røv Emir's!
Jeg har sagt flere gange til ahm at min pony altså bliver nervøs når man rider for tæt på, han nikker bare og siger ja. Men 2 minutter efter gør han sgu det samme igen! En dag resulterede det så i at Emir sparkede ham på låret da han sad på hans pony! Og Emir havde en rød søjle i! Drengens pony sparkede så Emir igen, hvilket jeg jo godt forstår. Men jeg hoppede af Emir, og stod og råbte og skreg af ham at min pony havde en rød søjle på og var meget utryg ved ryttere der red tæt på ham!! Hans svar var så at han ikke vidste hvad en rød søjlfe betød, og der røg mit temperament af med mig! Hans mor kom så løbende og sagde at jeg skulle opdrage min pony meget bedre for den var så sindssyg og burdte allives på stedet!! Hold nu kæft jeg var sur og grædefærdig, for Emir var utrolig bange og utryg efter at han blev sparket. Det var jo slet ikke Emir's skyld. Moren var utroligt fablet og forlangte af dommerne at jeg skulle udvises for stævnet! Jeg mener at man skal kende hvad en rød søjlfe betyder før man tager til et stævne! Nøj hvor var jeg sur!
jan 2011
Følger: 93 Følgere: 147 Heste: 10 Emner: 13 Svar: 513
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 118
feb 2008
Ej men, er helt enig. Folk tænker generalt ikke over, at andres heste kan være hidsige og finde på at sparke, bide og hvad ved jeg. Det burde de virkelig gøre!
maj 2008
Følger: 163 Følgere: 268 Heste: 10 Emner: 120 Svar: 933
Mht. til at holde afstand har jeg aldrig oplevet at nogen har redet for tæt, men tilgengæld er jeg SÅ træt af folk der skridter to og to når der i forvejen ikke er plads til at komme forbi hinanden - så der råber jeg altid at de skal skridte en og en
Men jeg er også typen der fx skifter volte og rider den modsatte vej... det irriterer mange, men jeg er aldrig redet i vejen for nogen og vil gerne have varmet mine heste godt op hæhæhæ
feb 2008
aug 2007
I spring skal skridt foregår på hovslaget eller uden for banen
aug 2007
Der må jeg nok stå ved at jeg er en af de irriterende ryttere der rider den modsatte vej for at komme på f.eks. en okser.
Jeg synes ikke det er noget problem hvis man sørger for, at kigge op og råbe i god tid så folk ved hvad man har gang i. Men igen tror jeg på at der er stor forskel på pony opvarmnings- og heste opvarmningsbaner. For der er ofte mange ponyer på banen på engang hvor jeg personligt synes at hesterytterne er gode til at ride ud af banen når man er færdig og først komme ind sådan 15-20 heste inden man skal ride.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 22 Emner: 4 Svar: 42
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
mar 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 733
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Men hold da op, hvor ponyryttere bare ik ser en skid!
De råber ik når de kommer på spring, de rider i alle retninger og ser intet.
De er jo skide farlige.
Har osse været ved at ta en forældre.
Jeg råber hvilket spring og så kommer en tumpe sjoskende ud foran srpinget, mens han kigger ned i jorden og snakker i mobil.
Jeg ku hverken ha stoppet, eller drejet udenom, så jeg måtte råbe meget højt.
Han fik flytter røven, men jeg var godt nok gal bagefter.
Hvad fanden tror han, at han laver?
Vadder ind på en bane med 10 heste, uden en eneste gang at kigge op.
Synes folk kun lige ser til deres egen næsetip, på stævnepladerne...
At give plads til stævner.