{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

At give plads til stævner. {{forumTopicSubject}}

Lige et shoutout til alle stævneryttere!

Jeg rider ret mange stævner. Alt fra de helt små til de større landsstævner og er vidt omkring. Jeg tror ikke jeg har oplevet ret mange stævner hvor vi ikke er blevet redet ind i, stødt sammen med en vild hest eller en der er reddet ufatteligt tæt på. Det kan være så uendelig irriterende! Selvfølgelig kan det ske at en hest bliver bange, men hvis man starter en hest til et stævne, så har stopsignalet bare at være i orden!

Jeg er begyndt at ride med røde sløjfer i halen til stævner med alle mine heste. Ikke fordi de kan finde på at sparke, men simpelthen fordi det lige giver mig den nødvendige plads. Jeg oplever stadigvæk at folk kommer lidt tæt på, men de respekterer pladsen hvis de tror hesten sparker. Og jeg oplever meget sjældnere at folk ridder direkte ind i mig.

Hvis synes i om dette? Har i haft problemer med at nogen rider ind i jer? Både på stævnepladsen, men også i den daglige træning. Hvad gør i da i en sådan situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At give plads til stævner.
  • #1   21. jun 2013 Oplever det hele tiden til stævner, også selvom jeg har røde sløjfer i. Meen min DV sparker, så jeg tror første gang hun losser ud, så forstår alle det smiley

Jeg bliver altid så stik tosset over at folk ikke kan finde ud af at hole afstand, så jeg er nok kendt som hende den "sure" men jeg gider simpelhen ikke finde mig i det smiley

• #2   21. jun 2013 Eh rider ikke mange stævner men selv jeg har oplevet det, og så bliver de sure på mig fordi min hest bliver sur, og ved mange af mine veninder også har oplevet det. Jeg er ofte blevet ramt af deres ben og bøjler.

• #3   21. jun 2013 Jeg

• #5   21. jun 2013 Er blevet redet ind i 4 gange af den samme rytter. Det endte med at vi stod og råbte og skreg af hinanden, en opførsel jeg uden tvivl har fortrudt. Min pony var den meget nervøse type, han kan bestemt ikke klare at der er nogen der tonser op i røven af ham, eller ind i siden af ham og det respekterede hun simpelthen bare ikke. Det var til flere forskellige stævner dette foregik, hun må være misundelig og prøve på at ødelægge det for mig eller lignende, anden grund kan jeg ikke komme på.

HADER at folk ikke kan have bare lidt respekt og ride med afstand eller lade være at ride to og to ved siden af hinanden.. :-).

• #6   21. jun 2013 Har ofte haft samme ide med at sætte en rød sløjfe i halen.. For at man har bar een smule plads smiley

Jeg har en pony der bliver meget nemt trykket hvis han føler sig "mast" smiley

Folk burde have mere respekt på stævnepladsen ..

Har ligefrem snakket med en pony rytter der lige var begyndt at ride distrikt stævner og første gang hun var afsted var hendes pony blevet slået af en modridende som slog den med pisken mens hun red forbi pigen smiley forferdentlig ridning !!!

• #7   21. jun 2013 Hver eneste gang jeg er til stævne, er jeg nødt til at fortælle mindst en, at de skal holde afstand. Og det er selv folk, der kommer trækkende med deres heste, der føler, at de lige kan smutte op i røven på min hest... Jeg vil ikke kalde min hest utilregnelig, men jeg vil heller ikke garantere, at han ikke en dag skulle losse ud, for han trykker sig altid hvis han bliver "klemt" mellem to heste eller mellem en hest og barrieren. Og generelt sådan en ting som folk, der kommer galopperende bagfra og kun levner 1 meter til mine knæer, det kan gøre mig så tosset! Det burde være meningen, at jeg kunne koncentrere mig om min ridning, men er hele tiden nødt til at have et øje eller et øre på ekvipagerne omkring mig, for at have den mindste chance for at forudsige deres næste træk.
    Så er så enig med dig; tænk jer nu lige om! Det er levende dyr, vi arbejder med, og ved stævner er stemningen ofte lidt mere tændt i forvejen - og ingen heste er 100% tilregnelige.

• #9   21. jun 2013 Jette:
    Det vidnede jeg også en gang, hvor en ponyrytter slog en andens hest. Godt nok red den anden rytter lige lovligt tæt på, men derfor slår man da bare ikke en hest på den måde! Det er så forargeligt!

Er altid blevet opdraget med ydmyghed og har altid sagt "held og lykke" til ekvipagen, der skulle på banen efter mig og "tillykke" til de øvrige placerede osv., og synes virkelig, at det er forkasteligt, at folk har så lidt respekt - ikke kun for hinanden, men også overfor dyrene.

• #10   21. jun 2013 Sød som skumfidusen:
    Det betyder, at man skal holde afstand, da hesten kan finde på at sparke smiley

- man kan også sætte en grøn sløjfe i, som betyder, at hesten er ung og uerfaren og man derfor også skal holde lidt ekstra afstand.

• #11   21. jun 2013 Har flere gang været ved at råbe venstre mod venstre, når folk ikke giver pladsen..

Synes i sær til springstævner at rytterne er uansvarlige. Du råber op at du kommer, men alligvel tonser de ind foran dig, for at komme over først. Har også været tæt på at ride en rytter ned, da jeg var over springet, galoperede fjolset lige ind foran, det var cm fra at gå galt smiley

• #12   21. jun 2013 Det har jeg oplevet til hvert stævne jeg har været til! det er SÅ irriterende..
    Så har den hest jeg rider lidt på både rød sløjfe i hale og i manen, så burde folk da se at de skal holde afstand

• #13   21. jun 2013 Har heldigvis ikke oplevet det i siger på stævnebanerne smiley Men jeg synes også mange gange at opvarmningsbanen er for lille ift hvor mange der rider på den smiley Jeg har oplevet der var 8-10 heste igang på i en lille ridehal, det er altså ikke nemt at skulle holde den nødvendige afstand, varme ordentligt op og have styr på det hele! Især fordi man jo bliver nødt til at ride på begge volter og det er jo ikke sikkert alle lige skifter på samme tid smiley

• #14   21. jun 2013 Jamen jeg opleve ofte til c-stævner i spring, at folks heste hopper og danser, og er til fare for os andre. Ofte må vi andre hold i en klump, imens rytteren forsøger at få styr på hesten. Det er ofte i LC og LB klasserne det er værst.
    Jeg frygter næste år hvor jeg skal deltage på min hingst. Jeg vil have rød sløjfe i halen på den, men det bliver ikke sjovt

• #16   21. jun 2013
    Får dårlige nerver af at se på springstævner, især fx. JBK var jeg inde og se ponyspring sidste år. Fik virkelig dårlige nerver af 20 ryttere eller over på banen samtidig kombineret med flere ustyrlige heste der sprang rundt i galop.

• #17   21. jun 2013 Jeg starter ikk så mange stævner, men kan da huske ude til et mesterskab at vi var to ryttere ude fra der startede der også en masse fra den rideklub vi startede på og der var det tydeligt at de andre ikk gav plads og kunne venstre mod venstre reglen og sådan nogen grund regler, de red bare som det passede dem, de skal sku være glade for at jeg kunne styre min hest og havde den under kontrol, for det så ikk ud til at de havde det og samtidigt havde jeg 3-4 rytter efter min pony, fordi de ik selv kunne styre dem rundt.

• #18   21. jun 2013 Puha, ja. Jeg kender det godt! Dog ikke fra stævnepladsen, men fra en rytter jeg for undervisning med. Hun rider så tæt på, når hun rider forbi, at vores fødder ramler sammen. Nu rider jeg godt nok på rideskolehest lige pt, da min hest er halt og jeg desværre ikke kan tage hende med derud, men stadigvæk. Synes man bør ride godt og vel en meter udenom den ander rytter.

• #20   21. jun 2013 Trine: Hahah, hvorfor dog ikke? smiley .. Spiser din hest mennesker? smiley

• #21   21. jun 2013 Jeg har altid lært at hvis hesten har rød sløjfe i halen, så er det rytterens ejet (altså ham/hende der rider den) ansvar være påpasselig. Selvfølgelig skal man ikke selv ride lige op i røven på dem, men det er rytteren på den sparkene hest som skal sikre at den ikke sparker.

• #22   21. jun 2013 Jeg synes ikke det er så slemt på hest hvis man også bare selv sørger for at kigge op og holde øje.
    Selvfølgelig kan der være problemer med små opvarmningbaner, men jeg synes efterhånden at de fleste klubber er blevet gode til at sørge for at der max kommer 15-20 rytter på opvarmning af gangen smiley
    Nu nævner Krikken JBK og da jeg selv red derovre sidste år syntes jeg de var rigtig gode til at holde styr på at der max var 15 ryttere inde på selve opvarmningsbanen ad gangen smiley

• #23   21. jun 2013
    Ville stadig få dårlige nerver med alle de ustyrlige heste der rendte rundt på opvarmningen og nærmest ikke kunne stoppes med mindre de blev redet ind i barrieren.

• #24   21. jun 2013 Jeg hader når folk ikke kan respektere at give hinanden plads!!
    Jeg er efterhånden begyndt at ride med rød søjlfe i halen, så de holder afstand. Men det virker ikke ligefrem! Emir bliver let sur hvis andre heste kommer for tæt på og han er en pony der nemt bliver nervøs hvis de rider for tæt på. Hver gang jeg rider stævner er der den samme dreng med, og mildt sagt er han pisse irriterende! Han rider konstant op i røven på Emir og flere gange rammer hans ponys røv Emir's!
    Jeg har sagt flere gange til ahm at min pony altså bliver nervøs når man rider for tæt på, han nikker bare og siger ja. Men 2 minutter efter gør han sgu det samme igen! En dag resulterede det så i at Emir sparkede ham på låret da han sad på hans pony! Og Emir havde en rød søjle i! Drengens pony sparkede så Emir igen, hvilket jeg jo godt forstår. Men jeg hoppede af Emir, og stod og råbte og skreg af ham at min pony havde en rød søjle på og var meget utryg ved ryttere der red tæt på ham!! Hans svar var så at han ikke vidste hvad en rød søjlfe betød, og der røg mit temperament af med mig! Hans mor kom så løbende og sagde at jeg skulle opdrage min pony meget bedre for den var så sindssyg og burdte allives på stedet!! Hold nu kæft jeg var sur og grædefærdig, for Emir var utrolig bange og utryg efter at han blev sparket. Det var jo slet ikke Emir's skyld. Moren var utroligt fablet og forlangte af dommerne at jeg skulle udvises for stævnet! Jeg mener at man skal kende hvad en rød søjlfe betyder før man tager til et stævne! Nøj hvor var jeg sur!

• #25   21. jun 2013 Til jagter og lidt stævne, derfor har jeg altid rød snor i halen, om han sparker eller ej smiley

• #27   21. jun 2013 Der er også dem der putter en rød sløjfe i halen og så tror de de kan ride lige som det passer dem, da de så mener andre skal tage hensyn. Har engang prøvet jeg kom ridende( kan ikke huske om det var trav eller galop), men så rider der en ind lige foran mig med en rød sløjfe i halen, og stopper op, så jeg selvfølgelig kommer tæt på, og beder mig så om at holde afstand til hendes hest.

• #28   21. jun 2013 Hahah, synes det er ret friskt, den med åbent kraniebrud. Kunne forestille mig, at de ser lidt sjovt på dig bagefter :b

Ej men, er helt enig. Folk tænker generalt ikke over, at andres heste kan være hidsige og finde på at sparke, bide og hvad ved jeg. Det burde de virkelig gøre! smiley

• #30   21. jun 2013 Jeg har selv haft et par heste der har hoppet rundt og generet andre på opvarmningen, og ja det er da træls for andre, men sådan er det jo bare, det er jo oftest ikke noget man bare lige kan gøre noget ved.

Mht. til at holde afstand har jeg aldrig oplevet at nogen har redet for tæt, men tilgengæld er jeg SÅ træt af folk der skridter to og to når der i forvejen ikke er plads til at komme forbi hinanden - så der råber jeg altid at de skal skridte en og en smiley

Men jeg er også typen der fx skifter volte og rider den modsatte vej... det irriterer mange, men jeg er aldrig redet i vejen for nogen og vil gerne have varmet mine heste godt op smiley hæhæhæ

• #31   21. jun 2013 Anne Krogh: Er det ikke sådan, at på de fleste omvarmningsbaner eller baner generalt, at skridt skal foregå indenfor hovslaget? smiley

• #32   21. jun 2013 Sandra:
    I spring skal skridt foregår på hovslaget eller uden for banen smiley

• #34   21. jun 2013 Nanna Michelsen:
    Der må jeg nok stå ved at jeg er en af de irriterende ryttere der rider den modsatte vej for at komme på f.eks. en okser.
    Jeg synes ikke det er noget problem hvis man sørger for, at kigge op og råbe i god tid så folk ved hvad man har gang i. Men igen tror jeg på at der er stor forskel på pony opvarmnings- og heste opvarmningsbaner. For der er ofte mange ponyer på banen på engang hvor jeg personligt synes at hesterytterne er gode til at ride ud af banen når man er færdig og først komme ind sådan 15-20 heste inden man skal ride.

• #35   21. jun 2013 Nu rider jeg islænder stævner og der er da også problemer med at holde afstand til hinanden. Men jeg syntes generalt at folk er oki til at holde afstand og se sig for tror også tit det har noget med hvordan folk er vand til at ride ride man meget alene ser man ikke op så tit eller har man fået for vande at kikke ned på jorden når man rider. Så tror bare man som rytter selv bliver nød til at kikke op og gøre andre opmærksomme på at man kommer og hvor man rider hen ja selvfølgelig kræver det en ekstra halv parade og måske lidt pres fra andre rytter de er jo også på banen og vi rider ikke alene på banen og der skal være plads til alle smiley jeg gør tit det at jeg prøver at finde et sted på stævne pladsen uden alt for mange rytter og mennesker og så varmer jeg op der i stedet hvis der er for mange på opvarmningsbanen smiley næste gang i bliver presset så prøv at se om der ikke er bedre plads andre steder på banen eller uden for ellers prøv med et smil at sige hovsa der kom du vist for tæt på pas på med det for jeg kan ikke garentere at min hest ikke sparker hvis den bliver forskrækket smiley og så true med rød sløjfe i og så spred budskabet med at rød sløjfe er lig spark mange ryttere ved det ikke i dag eller få et skilt på ryggen med aggressiv hest og en fin tegning af en hest der går amok med rytter på hihi det må da kunne gøre det smiley

• #36   21. jun 2013 har selv prøvet at lave øgning på langsiden i en hal og to tøser (kan jeg godt sige da jeg er over 40) skal ind på banen og bare slår lågen i barrieren op næsten i "snotten" på min hest. Da jeg "rettede" på dem, kiggede de på mig som om det var mig der var noget galt med - og ikke dem der burde have set sig for, istedet for at pjatte med hinanden. mvh Ponymor

• #37   21. jun 2013 Jeg overvejer tit når jeg rider stævne, at klistre et skilt på ryggen hvor der står hold afstand min hest er psykopat, hader det der med folk ikke kan forstå man skal holde afstand, det er et dyr ikk en en maskine man rider på. Og rider altid med både rød og grøn bånd i halen uanset alder på hesten, det hjælper heldighvis en smule smiley

• #38   21. jun 2013 Jeg har startet træningstævne (og alm. stævner) dvs. hest og pony sammen.
    Men hold da op, hvor ponyryttere bare ik ser en skid!
    De råber ik når de kommer på spring, de rider i alle retninger og ser intet.
    De er jo skide farlige.

Har osse været ved at ta en forældre.
    Jeg råber hvilket spring og så kommer en tumpe sjoskende ud foran srpinget, mens han kigger ned i jorden og snakker i mobil.
    Jeg ku hverken ha stoppet, eller drejet udenom, så jeg måtte råbe meget højt.
    Han fik flytter røven, men jeg var godt nok gal bagefter.
    Hvad fanden tror han, at han laver?
    Vadder ind på en bane med 10 heste, uden en eneste gang at kigge op.

Synes folk kun lige ser til deres egen næsetip, på stævnepladerne...

Kommentér på:
At give plads til stævner.

Annonce