{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.674 visninger | Oprettet:

Mundkurv skader {{forumTopicSubject}}

UNDSKYLD hvis den er kommet forkert!

Så lige dette på Facebook og ville vise jer det.

Det er vist mest til dem, hvor deres hest/pony går med mundkurv på fold.

Lidt info til dem, som lader deres heste gå med mundkurve.... kort fortalt, så slider tænderne mod det hårde plastik, hvorved de faktisk ødelægger tandkødet og tandranden smiley Der er flere billeder, hvis man ikke er en haj til tysk.

http://www.pferdezahnarzt.pro/component/content/article/11

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv skader
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   21. jun 2013 Sæt din mundkurv rigtig, så sker det ikke smiley

• #2   21. jun 2013 vi har brugt mundkurv til vores gamle 3´er pony (dok kun ude om dagen) og hun havde ikke det problem - og hestetandlægen har heller ikke nævnt noget problem.
    Mundkurven så heller ikke sådan ud indeni - altså slidmæssigt

• #3   21. jun 2013 jeg fik også at vide af min hestetandlæge at en hst ikke må gå med mundkruv hele tiden...

Mine bliver kørt langsomt indtil de ikke grov æder...

• #5   21. jun 2013 Vil vove den påstand at jeg hellere vil ha en krikke med skæve tænder pga mundkurv, end en forfangen krikke med lige tænder smiley

• #6   21. jun 2013 Laura går med mundkurv på døgnfold hele sommeren. Hendes tænder bliver ikke slidt af det.... Og så kan jeg da kun tilslutte mig SavaLous udtalelse......

• #7   21. jun 2013 SavaLou, Ja tænderne kan man da i højere grad rette op på med et ekstra dyrlægebesøg..

• #8   21. jun 2013 Jeg har heller ingen problem med mundkurv, men sådan er det vel for nogle smiley

• #9   21. jun 2013 Den kan jo ikke engang gabe ordentligt med mundkurv, så tror bestemt ikke den er særlig glad for, at have mundkurv på. Så må man da hellere lade den gå på en mark med dårligere kvalitet af græs/mindre græs, eller færre timer ude smiley

• #10   21. jun 2013 Desuden kan man jo være opmærksom på det, og hvis man ser, at tænderne tager skade af det, så skal man nok ikke fortsætte med det. Det er jo som med alt andet, at man skal sørge for at bruge det korrekt, og være obs på om alt er i orden. smiley

• #11   21. jun 2013 Og skæve tænder betyder en masse for fordøjelsen osv. smiley

• #12   21. jun 2013 Det skader mere end det.

Min kunne slet ikke tygge efter en måned med greenguard. Altså når mundkurven var af!!

Tandlægen spurgte, om hun var krybbebider, hun havde ødelagt sine fortænder!!

Og kæben og nakken - hun havde så mange smerter. smiley

Så nej, aldrig mundkurv igen, langt hellere jordfold, hvis det skulle blive relevant. Hun går dog på døgngræs uden problemer, smiley

• #13   21. jun 2013 Brug den rigtige type mundkurv, i den rigtige str. Der findes mange dårlige modeller.

Hesten kan godt gabe hvis det er den rigtige str.

Bruger man den korrekt så er det absolut den bedste løsning om dagen, og så tag den af hesten om natten og sæt den på jordfold sammen med sine venner så de kan gnubbe og nusse osv.

Hellere mundkurv end dyrlæge.

Alt med måde.

• #15   21. jun 2013 Hvorfor er det, at folk ikke holder øje med, hvordan deres hest har det - også når de går med mundkurv på? Man skal da stadig tjekke, at hesten fungerer, og ikke bare lade den gå med den på, uden at holde øje med det? Hvis man holdt øje med hesten, burde det da ikke komme så vidt, at den pludselig ikke kan tygge eller har ødelagt tænderne, som på billederne?
    Og hvorfor sørger man ikke for at købe en rigtig størrelse og model (der findes jo mange forskellige modeller, der fungerer og sidder forskelligt), så hesten fx kan åbne munden, gabe, tygge, drikke osv.?

Kommentér på:
Mundkurv skader

Annonce