{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.437 visninger | Oprettet:

Wintec sadel - kopfjern?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lige købt en Wintec Pro Contour. Den er rigtig lækker, men jeg døjer med at den glider frem på min hest. Min umiddelbare tanke er at jeg skal have et smallere kopfjern i, men min veninde, som også rider med Wintec, er uenig med mig, da hun har fået at vide at der skal kunne være en finger mellem hest og kopfjern måler, når man måler hestens brede. Jeg har et blåt i nu (MW), men jeg tænker at det måske skulle være det sorte der skulle i (M). Min hest er en fjordhest, men af den mere sporty type (altså ikke rund ryg).

Hvad er jeres erfaringer med det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wintec sadel - kopfjern?!
  • #2   19. jun 2013 Den kan også glide frem fordi hestene har græsvomme, så gjorden ikke sidder hvor den plejer.

• #4   19. jun 2013 Når du har kopfjernet på hestens ryg, hvor det ville ligge normalt, så SKAL det kunne ligges helt ned. Når du har en finger under kopfjernet, skal der være 1cm luft til hesten på begge sider. Hvis sadlen glider, så få en der er uddannet i cair til at tilpasse den. Det kan man godt. Og det koster omkring 1200 kroner. Og så ville jeg ikke stole på en kopfjern måler.. Jeg har fået af vide af en forhandler, at den kan måle op til 2 størrelser forkert!

• #5   19. jun 2013 Tak for jeres svar. Jeg tager nogle billeder når jeg kommer I stalden, både af sadlen på hesten og af måleren på ham. Han er noget vommet for tiden og lidt tykkere end normalt, da han har stået skadet. Det var bla derfor jeg købte en Wintec sadel, fordi han er så følsom overfor græsset (forstået sådan at han hurtigt tager på) og derfor svinger en del i form smiley

• #6   19. jun 2013 Men er det noget med at man kan få en speciel gjord til Wintec sadlerne? Synes nemlig gjordstropperne sidder længere tilbage end på min Kentaur smiley

• #7   19. jun 2013 Du kan i flere hesteudstyrsbutikker låne en kopfjernsmål lavet af wintec, så du kan måle dig frem til hvilken størrelse hesten skulle have. Der en fin vejledning med. Og hvis problemet stadig er der når kopfjernet passer ud fra kopfjernsmåleren, så kan du overveje hvad der så kan være problemet.
    Du kan også gå på wintecs hjemmeside, de har en masse videoer og guides til hvordan du får sadlen til at ligge ordenligt smiley

• #8   19. jun 2013 Men husk, at selvom du kan skifte kobfjern, så er det ikke sikkert at sadlen vil passe din hest smiley

• #9   19. jun 2013 Jeg havde også det problem at min bates gled frem, jeg ville dog ikke ud i at skifte rundt selv. Så jeg tog til sadelmager og han sagde at den gled frem fordi kopfjernet var for smalt. Det blev skiftet og den lå bedre, men den kom aldrig til at ligge ordenligt, så den blev skiftet ud smiley
    Jeg har selv en meget slank og sporty fjordhest, men måtte alligevel ud i det hvide kopfjern og har nu mw i min sommer sadel smiley

Kommentér på:
Wintec sadel - kopfjern?!

Annonce