{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Generel Diskution om Pessoa bidet/3 rings bidet {{forumTopicSubject}}

ja som der står øverst er det det jeg gere vil snakke med jer om! smiley
jeg har haft bekendt skab med pessoabidet i 2,5 år nu (2,5 år som springrytter) jeg her altid redet med det i den nederste ring kun. og uden en "stopper" som jeg kalder det smiley

Jeg læste så en atikel om at det bedste man kunne gøre ved at ride med pessoa bidet var at ride med 2 tøjler/ deltaer da man så fordeler presset så efter jeg læste den artikel har jeg altid redet med deltaer i den pessoa bid med 4 ringe..

For 2 måneder siden hørte jeg jer dejlige HG folk om hvad man unne gøre, da jeg synes Pessoa bidet ALTID lagde vandret ved tøjlekontakt, såforeslog en mig at jeg skulle prøve og sætte en sporerem Under kæben (som jeg kalder en "stopper") det gjorde jeg så og jeg fik et 100% bedre indtryk på mine heste! de var ikke længere hidsige over den smule tøjletag jeg nogengange tog og bidet lagde heller aldrig vandret mere! Altså det kom til at se sådn her ud: http://www.hestegalleri.dk/galleri/storbilledevisning/238062-anden_saerlig_race___moveos_amadeus___ama_drengen_3#/10

(Ja jeg havde ikke næsebånd på den dag men det var fordi vi kørede lidt western stil den dag smiley rider normalt med næsebånd)

Hvis i kigger godt på billedet så kan i ligge mærke til læderemmen under hagen smiley

Men! ikke mere om det jeg vil gerne høre hvad i gør når i rider med Pessoa bid? altså en tøjle, 2 tøjler eller deltaer osv osv smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generel Diskution om Pessoa bidet/3 rings bidet
  • #1   13. jun 2013 Nu spørger jeg kun fordi jeg ikke ved det, så det er ren nysgerrighed:
    - Er bidet ikke hårdere, når der er den ekstra rem? Så kommer der vel også pres på hestens kæbe når du tager i det? eller er det mig der er helt galt på den? smiley

• #2   13. jun 2013 jeg red tidligere en hest som jeg ikke havde kræfter til at styre i alm bid.. så skiftede til 3 rings.. dette bid var han hidsig på og slog med hovedet... skiftede ved et tilfælde til 2 delt pelham, fordi han skulle gå military og der må de ikke gå med 3 rings... og han blev meget roligere med sit hovede...

så jeg stillet et undrende spørgsmål.. hvis din hest er frustreret over 3 rings bidddet? hvorfor så overhovedet bruge det??? Hvis det er fordi du ikke kan holde hesten på et alm bid, så kunne du prøve for eks. en pelham med delta strop....

eller gå all in og træne stop signalet fra ny smiley

• #3   13. jun 2013 tjo måske blir det hårdere men mine heste er ihvertifald mere tilfredse med det smiley plus bidet er ikke hårde end hånden der holder det (mener det er sådn det skulle siges xD) Jeg rider også med sædet så hvis jeg så tager i tøjlen er det meget blidt! mine heste lystrer på sæde og stemme smiley bidet er bare godt og bruge når hesten blir "glad" når vi springer! smiley

• #4   13. jun 2013 Sandie- mine heste bliver ikke frustrede over bidet men da det kører så ivrigt i deres munde blive de lidt hidsige over det! smiley så prøvede jeg med en "stopper" og det hjalp smiley
    jeg har et pelhams bid smiley det blir kun brugt til min pony når vi er på vejen/skovtur med andre smiley

• #5   13. jun 2013 Sandie- mine heste er trænet i lydighed de ved godt hvad stop signalet er smiley

• #6   13. jun 2013 det gjorde jeg så og jeg fik et 100% bedre indtryk på mine heste! de var ikke længere hidsige over den smule tøjletag jeg nogengange tog - det er i min verden "det samme" som "frustreret" smiley

• #7   13. jun 2013 forstår bare ikke formålet med sådan et skarpt bid, hvis de forstår stop signalet

• #8   13. jun 2013 Jeg red med tre rings på Lokki smiley .

Pelhammet var for hårdt til hende, selv på en delta - så hun bakkede fuldkommen af og ville slet ikke gå frem. Så jeg skiftede til trerings og havde så tøjlen i nederste ring. Det responderede hun meget bedre på. Har dog ikke brugt det siden smiley

• #9   13. jun 2013 Fordi mine heste fungere bedst i spring med sådn et bid smiley forleden dag sprang jeg på min pony Sonny i et Anatomisk 2 delt trensebid, og han var en hel anden! derfor rider jeg med pessoa smiley de fungere bedst sådn smiley

• #10   13. jun 2013 Aless- okay smiley der er jo også kæde på pelham smiley

• #11   13. jun 2013 Ja, men selv med en stort set uspændt kæde var det for hårdt smiley . Sidst jeg red Lokki behøvede jeg slet ikke at have tøjlekontakt, der var min stemme nok. Men det var selvføgelig heller ikke på en springbane smiley

• #12   13. jun 2013 Nogen steder er det også bare mere "populært" med 3 rings end andre smiley

Fortsat god debat smiley

• #13   13. jun 2013 Aless- wow hun må godt nok ikke kunne lide det bid! smiley men ja jeg kan også styre mine heste med stemme- alm bid, sidepuller eller bare i en cordeo
    Men på en springbane er de anderledes og det tror jeg der er mange heste der er! smiley

Sandie- Gud nej! jeg rider sku ikke med pessoa bare fordi det er "popu"! føj siger jeg bare til dem der gør det! smiley

• #14   13. jun 2013 Altså Lokki var generelt MEGET varm! smiley . I starten kunne jeg have kommet det stærkeste bid i munden på hende og stadig ikke styre hende - men det er bare ikke måden jeg vil ride på smiley .
    Efterhånden som jeg lærte hende at kende blev det nemmere for mig at styre hende - jeg fandt hurtigt ud af at tøjlerne var stort set ikke nødvendige på en springbane, for hun lyttede bedst til mine signaler hvis jeg sang vuggeviser for hende (Kan fortælle at man føler sig som en elefant når man synger "sov sødt lille jumbo og visselul" mens man flyver over 1.10 spring ;)). På tur skulle jeg bare snakke med hende hele tiden, så var hun 10 gange så opmærksom.

Generelt kan jeg ikke fordrage stærke bid, men det var dem der hjalp mig med at finde alternative metoder til at få det bedst ud af min pony uden at hive den i munden smiley

Kommentér på:
Generel Diskution om Pessoa bidet/3 rings bidet

Annonce