Efterlysning, broget pony {{forumTopicSubject}}
Hej hg'er!
Først vil jeg lige sige, at jeg ikke var sikker på hvor emnet hører til henne, så oprettede det her.
Som der står i overskriften, vil jeg gerne efterlyse min gamle pony, Lucky Luke (tidl. navn 'Maddox'). Det er ved at være nogle år siden vi solgte ham, på grund af hans størrelse - jeg voksede fra ham. Det var egentlig meningen, har jeg hørt fra min mor, at vi solgte ham med forkøbsret, men han er senere blevet solgt videre, og nu ved vi ikke hvor han er - om han er solgt videre endnu en gang, eller hvad der er sket. Jeg vil utroligt gerne finde ham igen, da han betyder rigtig meget for mig. Eventuelt holde kontakten, dette er selvfølgelig op til nuværende ejer.
Han ser sådan ud http://oi40.tinypic.com/nyz03c.jpg har nogle enkelte hvide hår i panden, ellers ingen aftegn. Vi fik af vide da vi købte ham, at han er noget welsh mountain blanding, jeg tror personligt der også er en del islænder i ham - han er derudover vallak, 11-12 år på 117-120 høj - har ændret sig ved hvert ejerskifte.
Personlighedsmæssigt er han generelt en meget rolig pony, dog er han vågen og opmærksom når det gælder. Han er meget lydhør overfor tøjler og schenkler, og viser stor interresse for springning. Det var dog ikke noget vi gjorde så meget, da jeg allerede var lidt for stor til ham da vi købte ham. Dressuren husker jeg ikke så meget omkring, da jeg ikke red så seriøst dengang - han var blot min lærepony, dressuren kom først senere.
Han er en engel på staldgangen, og står selv uden nykker. Ingen gjordkramper eller uro når han fik sadel på, åbner selv munden til biddet.
På folden er han den type som holder øje med én, og kommer hen til leddet som en af de første - derudover var han også vrinske-typen, man kunne til tider stå og snakke med ham på folden. Bogstavelig talt :') Han er et rigtigt nussehoved, og lever så sandelig op til den titel!
Det er dog alt sammen noget vi har arbejdet os til - da vi hentede ham som 3½-års, fik vi for det første af vide at han var 4½ - der var han nogenlunde ryttervant i alle gangarter. Desuden var han meget bange, ligefrem aggressiv overfor fremmede, især mænd. Pludselige bevægelser og hænderne løftet over hans hoved var også noget som skræmte ham.
Ved fodringstid stod han altid med ørene lagt ned ad nakken, vi har mistanke om at han ikke er blevet behandlet så godt..
Det eneste jeg ved nu er at han skal stå i Nordsjælland, ved ikke præcis hvor. Selvfølgelig medmindre han har skiftet ejer igen..
Jeg håber virkelig i vil hjælpe mig, det vil betyde mere end i tror..
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
Men tak!
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 102
Ved ikke om den pony jeg har set er af samme køn, men de ligner hinanden.
Ponyen står der desværre ikke mere, ved ikke hvorfor.
Men du kunne jo tage ud til dem og tale med dem, hvis nu det var din gamle pony.
dec 2008
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 102
dec 2008
Aaaw! :') Det er jo det med de små.. Mange af dem ender med bare at blive solgt videre efter kort tid, når man har fået det ud af dem man kan
Efterlysning, broget pony