Hvorfor DEN race? :) {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg sad og tænkte på at det kunne være sjovt at høre om og hvorfor DU faldt for en bestemt race
Jeg kan starte ud:
Islænderen: Mine bedste veninder red islændere, så jeg kom med på dillen Nu synes jeg, at de er de bedste heste i verden! De er utrolig smukke, gode i hovedet og deres flotte gangarter. Jeg er i sær vild med de små robuste.
Jeg fik en part på en islænder og ejer nu min egen
De er nogle fantastiske dyr med masser af personlighed!
Shetlænder: En lille hest med en stor personlighed. De er så dejlige de små ponyer Deres flotte kraftige bygning og de små kønne hoved, som er dækket af man. Den mest charmerende hest i følge mig!
Hvilke racer er jeres favoritter og hvorfor?
Blogger
Følger: 74 Følgere: 268 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.985
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Har faktisk ikke nogen jeg er specielt fan af. Har nogle jeg syntes er mindre kønne og nok ikke i første omgang vil gå efter hvis jeg skulle have en ny hest.
Men ikke som sådan favoritter mht personlighed da jeg ikke syntes man kan generalisere heste og sige at fjordheste har stor personlighed og god i hoved - jamen det er araber ski da også?
Har bare racer som jeg syntes er kønne og derfor godt kunne eje :o)
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Som sagt arabere (OX fuldblods arabere) da jeg har arbejdet med dem i lidt over et år, og det er virkelig nogle fantastiske heste!
jan 2012
Følger: 77 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 537 Svar: 3.226
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Udover deres smukke ydre, så har de en meget større gang og anden rytme. Jeg kan godt lide følelsen af, at jeg rent faktisk har en hest under mig. At mærke følelsen af, hvordan de bare svæver afsted. Og så er det en anden type hest end de normale varmblods på mange måder, synes jeg.
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
Julie: Du må da have haft et "crush" på en race?
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Det er hvad jeg kalder en rigtig hest! Dens flotte store krop, lange man, og bølget hale.. Havde jeg haft pengene havde jeg valgt en frieser..
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.092
Dansk Varmblod er jeg bare fan af fordi jeg kender den lækreste af dem alle -synes jeg da;-) Så flot, med fantastiske gangarter og skønt temperament!:-)
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Har nu egen ishest.og drømmer om at købe shetter.de er os dejlige!
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Jeg er faldet for de individer de er..
Så jeg er ikke fan af bestemte racer, hvor jeg tænker at jeg heller vil eje end andre, for falder jeg for dyret, er race og avlsforbund mig ganske ligegyldigt. Men ellers når jeg bare kigger på heste i omgangskredsen, på nettet, osv. så har jeg da nogen racer hvor jeg beundrer en del heste af den race, men!.. Alle racer og forbund har gode og dårlige heste, med forskellige egenskaber, så også er forskelligt hvad folk ønsker af en hest.
aug 2007
Følger: 127 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 68 Svar: 229
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Der er også rigtig mange andre racer Jeg synes der er skønne - og kunne også sagtens forestille nig at have en anden race.
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 206
Jeg var blevet træt af dressur efter min anden pony blev aflivet, så foreslog min mor at jeg kunne prøve noget andet.. Western måske.. Så opdagede vi at vi boede tæt på Tuse Creek Ranch og jeg fik det prøvet. Jeg var solgt fra dag ét!
Hele stemningen omkring det var anderledes og meget mere mig
Er så glad for jeg skiftede dengang, aldrig har jeg haft så mange gode oplevelser med ridning og heste
feb 2009
Følger: 37 Følgere: 42 Heste: 9 Emner: 65 Svar: 379
Fordi jeg altid har været glad for den smukke hest, de er både rolige, frække osv.. I LOVE IT!
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Jeg blev fanget af deres flotte skønhed, super gang og lækre bygning..
Så jeg fik mig en hjem også faldt jeg bare total for deres fantastiske hoved og personlighed. Og deres vilje til og arbejde og kunne yde en masse og være utrolig selvgående og trofaste.. Og jah deres udsende kan få mig til og savle helt vildt stadig..
Sys det en fantasktisk race som har hele pakken =D
apr 2011
Følger: 64 Følgere: 62 Heste: 3 Svar: 4
welsh er en rigtig god og rar pony har selv haft en og det er en rigtig god børne pony havde selv en som min første pony
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 10 Emner: 82 Svar: 683
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
jun 2010
Følger: 131 Følgere: 121 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 20
er ikke så meget til broget hest andre end "chafilla højgård" men de er for det meste nogle skide dygtige springere
fjordhesten kan jeg bare ikke lide har haft fjordhest før og det skal jeg ikke have igen på alle punkter.
købte min pony fordi han var en dejlig sød, god i hovedet havde et super talent inde for springningen og det var det jeg gerne ville have plus at han er en rigtig pony så han var også pony fræk og det syndes jeg er lidt charmerende
ergligtalt syndes jeg overhovedet ikke at han er køn men farven betyder ikke rigtig noget for mig
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
Men stedet hvor jeg købte ham arbejdede jeg også, og red derfor også hans halv bror som selv ikke var en type for mig...
Så vil jo ikke sige at det hænger sammen med racen.
Så vil nærmere sige at jeg er til heste af sports type, men med et fornuftigt sind
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.289
- Har ikke nogen bestemte racer jeg er faldet for.
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 198 Svar: 1.980
Fjordhest:startede med at ride fjordhest og det er den race jeg har redet mest syntes de er de kærligste skabninger i verden. de er bare dejlige
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
har kigget efter en mindre, mere "praktisk" hest, men ender altid hos belgieren igen
mere fornuftig, sjov, lærenem, rar og arbejdsvillig hest skal man lede længe efter
elsker deres sind og smukke ydre..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Ellers er det meget fra den enkelte hest jeg falder for.. Nogen, specielt helt hvide, falder jeg for da de, ligesom frieseren er helt 'rene' at se på. Helt enkelt og vildt elegante.
feb 2007
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 1.866
Nu har jeg jo en connemara, og det var egentlig bare min gamle part jeg nu har købt, så jeg har ikke gået efter den race. Men efter jeg fik min pony, er jeg blevet ret facineret af connemara ponyen. Det er den perfekte højde til mig, er gude smukke, og kan bruges til alle discipliner, både af voksne og børn
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Så jeg føler mig glad i min ponys selskab, og det er det der betyder noget for mig Jeg vidste bare det skulle være en New Forest..
aug 2012
Følger: 38 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 285
nov 2010
Følger: 39 Følgere: 25 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 59
Har altid været vild med araber!:-)
dec 2012
Følger: 53 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 464
Jeg har selv en Belgier. Jeg har altid kunne lide koldblods og især Belgiern. De er så smukke og har et dejligt temperement. Selv om min er et mareridt lige nu.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Men af specifikke racer;
Pinto (pga. deres aftegn)
Tinker (er vild med deres bygning, og så er de ovenikøbet tit brogede ;))
Welsh Cob (meget smukke!)
Frederiksborger (også nogle meget smukke ind imellem)
Haflinger (jeg red engang en, siden da har de bare været i mit hjerte)
Palomino (fordi deres farve er smuk :-))
PRE (deres smukke udstråling!)
Pinto Araber (smukke heste, igen igen ;))
Ja, som I kan se, er der en hel del, for jeg kan ikke stemple en kemi imellem jeg og hesten på en race
Heste er forskellige individer og der er skønne heste indenfor alle racer!
Hvorfor DEN race? :)