5. mar 2013 Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Mug {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er så heldig at ha fået en ny hoppe, efter som min anden havde skæv ryg og blev sendt tilbage :o)
Jeg har så lige dette problem med, at min nye hoppe har mug .. ikke sådan synligt eller voldsomt, men i små kugler, på hendes bagben (nede ved koden og hoven) hun har ikke lyse hove, men 2 hvide sokker.
jeg har fået afvide man bare skal nulder dem af, men er der ikke et godt husligt træk eller cremer som er god ved disse ting? noget man kan købe.
Der er ingen grund til dyrlæge nemlig, når hun har fået det af vide af en og som sagt ikke lider eller halter af den grund :o)
Jeg har købt noget ko patte salve(halosan) til nogen mindre skrammer, men er det godt ved hendes mug?
gerne nogen gode råd til hvordan og hvorledes det skal behandles og med hvad :o)
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Mener jeg nok det hedder.
Det bruger jeg. FANTASTISK middel!
Og ellers kan man købe nede hos HorseandHome i Haslev, en strigle der fjerner alt sådan noget. den har jeg os! Og den har os hjulpet på Landeur!
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg bruger almindelig baby zink-salve, bare den billigste jeg kan finde. Det smører jeg i et tyndt lag på det ramte område. Jeg gør de i tre dage i træk, så giver jeg en dags pause, og så tre dage igen. Er der ikke væk nu, så holder jeg igen en dags pause, og så tre dage igen - og så burde det være væk.
Lad være med at pille for meget i det, og husk at holde det rent og tørt. Jeg undgår helst at vaske for meget i det, da fugt ikke ligefrem hjælper på muk.
Det er min erfaring, at heste med hvide koder er hårdere ramt - som forebyggende, kan du tørre koderne rene hver dag, og sørge for at de ikke er våde, fugtige eller beskidte. Men ikke noget med at gnubbe og vaske en masse, for det gør huden tynd og øger risikoen for små rifter, og så har man hurtigt muk igen.
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 32
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 32
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
Piller ikke i det klipper bare håret ved det angrebet område og smøre en lag på
Jeg har unge og gamle hvide ben lyse hove og mørke og det virker hver gang
Køber det i bilka af bilkas eget mærke det noget billigere end apoteket og er lige så godt
Zink er det bedste middel jeg har prøvet
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 145
http://www.netdyredoktor.dk/hest/sygdomsleksikon/m/muk.aspx
http://horseconsult.com/articles/showarticle.asp?ArtID=103
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Mange heste har nemlig ik muk, men skabs-mider
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Mug