{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Hvilken dressur sadel ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået taget nye billeder, og her kommer jeg i tvivl om jeg skal have en sadel med bedre støtte, udfra hvordan jeg sidder i min sadel.

Min nuværende sadel er en wintec 500 med cair.

Jeg har vedhæftet en billede og ellers er der flere på Goldens profil. Så kan nogen af jer se hvilken form for støtte jeg har brug for? Evt hvilket mærke jeg skal kigge efter, eller skal jeg bare tænke mere over at sidde ordentligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken dressur sadel ?
  • #1   10. jun 2013 Så hvis man ikke kan holde benene på plads, så er det måske for lidt knæstøtte i?

• #2   10. jun 2013 Hvis du satte dine bøjler 2 huller ned ville det hjælpe ekstremt meget på din holdning og støtte i sadlen.
    Husk at læn dig tilbage, på billedet er du i forvægt smiley
    Og du kan jo altid købe nogen større knæstøtter og sætte i sadlen, det er jo fordelen ved wintec, deres knæstøtter er med velcro smiley

• #3   10. jun 2013 At sætte bøjlerne ned vil det hjælpe på at jeg trækker benene op under mig?
    Hvis jeg læner mig tilbage så kommer mine ben til at sidde sådan smiley

profilbillede
  • #4   10. jun 2013 Det er også meningen at dine ben skal sidde sådan, du skal op i et dressur sæde og benene skal ned omkring hesten smiley DU skal støtte med schenkelen og ikke hælen det vil længere bøjler også hjælpe på.
    Det med at du trækker benene op er til dels dårlig vane og dårlig balance. Det er en tilvænningssag, noget jeg selv kæmper med. smiley
    Du skal træde ned i bøjlerne og ind omkring hesten smiley Og ride med sædet ligesom du gør på det sidste billed smiley

• #5   10. jun 2013 Jeg tror bare du skal tænke mere over hvordan nu sider.
    Den med benene ryger tilbage når du læner dig tilbage! HALMSNORE i stigbøjlerne, bunder fast til gjorden, er det store mirakkelmiddel til det probem! smiley

På billeder rider jeg med halmsnore og det har hjulpet på mig! smiley

profilbillede
  • #6   10. jun 2013 http://hest.webgallerier.dk/galleri/594/628/471/2969545-traver-panic-hanover-guldklumpen

du skal sidde lidt ligesom dette billed bare tilbage med benene så du ikke sidder i stolesæde smiley Så en blanding af dette billed og det sidste billed du lagde op smiley

• #7   10. jun 2013 Jeg har tildens til at klemme mig fast med knæene. Men hvis jeg satte større knæstøtte i, ville det hjælpe så jeg bedre kan få benene ned, i stedet for at jeg klemmer mig fast, og trækker føderne op?
    Jeg rider faktisk letridnibg på det første billede smiley
    Men hvis man kigger på billede to, hvor jeg sidder nedsidning, ser det udsomom jeg faktisk ikke sidder helt i sadlen, der foran ?

• #8   10. jun 2013 Det billede er også en anden sadel smiley

• #9   10. jun 2013 Ja kan godt se det er en anden sadel nu var det mere for at vise hvordan du skulle sidde.
    Støtten kommer jo netop bagfra og derfor ligner det at du ikke sidder nede fortil smiley
    Træning, træning træning det er det eneste der hjælper mod at trække benene opm, balance ridning fx uden bøjler er ridtig godt og så længere bøjler når du rider med bøjler, træn dit sæde og dine ben muskler smiley
    Ja større støtter vil hjælpe med at holde dit ben på plads men ikke på at du trækker benene op smiley

• #10   10. jun 2013 Okay, så bedre knæstøtte så jeg ikke klemmer fast, og længere bøjler så jeg er nødt til at træde ned? Det er da et et forsøg værd, for jeg hader at finde sadler og min massør var lige ude at kigge på min pony for noget tid siden, og hun var så fin i ryggen, der var ikke noget at komme efter, så jeg er ikke så vild med at skulle ud i junglen, når den passer hende.

• #11   10. jun 2013 Jeg har altid haft dne holdning at hvis hesten kan passe salden må jeg bare indordne med selvom den måske ikke lige har det jeg ønsker. Men nu har jeg også en hest med et UMULIGT sadelleje xD

Men ja det ville mit råd være smiley

• #12   10. jun 2013 Det havde jeg også før, med Panic. Og jeg bøvlede sådan med ryggen på ham! Og når der for en gang skyld ikke er noget at komme efter i ryggen på pony, så vil jeg være ked af at skifte, selvom jeg da også drømmer om lækre læder sadler! Meen de er også meget dyre til mit forbrug.

• #13   10. jun 2013 Jeg har selv lige invistret 9000,- i en dressur sadel for at den passede både ham og jeg fordi jeg døjer med ryggen, men det gjroder også avs i pengepungen smiley

Jeg ville umiddelbart ikken skifte sadel og hvis du skal så sørg for at prøve den på hesten inden du køber smiley

• #14   10. jun 2013 9000? puha, det er jo næsten en månedsløn xD

Jeg prøver lige med bøjlerne først og er ved at kigge på knæstøtter, der i øvrigt koster over 300 kr smiley hmf.

• #16   10. jun 2013 Jeg tror lige netop der er for lidt støtte i min, så jeg har let ved at klemme mine knæ fast, de ryger jo også udover støtten.. smiley Halmsnore er egentlig og smart.. Jeg må lige prøve mig lidt frem smiley

• #17   10. jun 2013 Jeg er jo selv en varm tilhænger til Bates sadlerne.
    Især Bates Caprilli el. Bates Innova smiley

Den har hjulpet rigtig mange ryttere til den rigtige opstilling.
    - Vil dog anbefale dig at du låner en Bates Innova hvis det er den du kunne tænke dig, inden du køber en, da man virkelig skal lære at ride i den, og nogle elsker den andre hader den smiley ... Og vejl. pris ved forhandlere er ca. 18.000 kr. så det er jo ikke gratis smiley

Billedet af rytter i Bates Innova m. store knæstøtter.

profilbillede
Kommentér på:
Hvilken dressur sadel ?

Annonce