{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Ny hest.. Eller pony? {{forumTopicSubject}}

Goddag hestefolk:)

Ja, alle vokser en dag for deres pony.
Min tid er ikke inde endnu til at jeg f.x. Ikke kan ride min 2'er pony til stævner mere.
Men tiden kommer jo og jeg vil ikke belære min pony med den samme træning som jeg ville da jeg passede ham perfekt, så endnu en hest må anskaffes til den tid.
Jeg er ca. 160 cm og vejer de 40-45 kg.:)
I efteråret 2014 vil vi nok gå i gang med at kigge på en hest til mig... Men er typen som så mange andre at jeg ikke sælger det jeg har anskaffet, så min elskede pony skal ingen steder og vil fortsat bruge ham for vogn, jordtræning og hvad han nu kan med mig på ryggen:D
Inden min konfirmation her i år, spurgte mange mig så om jeg skulle have en ny pony, en stævne pony måske? Men sådan er jeg ikke og ville helst have en hest som jeg "for evigt" kunne bruge.

Man vokser jo ikke fra en hest, men det er sådan lidt at anskaffe sig en stor hest, men ponyen vil jeg højst sandsyneligt blive nød til at gå af med bg.a plads og tid, og det vil jeg ikke byde den da jeg virkelig elsker dem der er nær mig.
Men ville kunne starte de "mindre" spring klasser f.x. På en pony hvor springene pludselig bliver høje for en hest... Og jeg nok nemmere ville kunne håndtere en pony end en hest..

Så spørgsmålet er hvad ville i anbefale? Der er tid til for den sags skyld masser men regner med at tage en del cm mere og jeg fylder 14 i år og selvfølgelig 15 til næste år:D.. Og hvis valget blev en hest købe en mellem. 150-157:)

Vil endelig mest høre hvad ville i vælge, hvis i bar i mit sted?

//Stephanie N M Poulsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hest.. Eller pony?
  • #1   9. jun 2013 Altså du er snart ligeså høj som mig og jeg rider hest ..
    Så ville helt klart købe en hest istedet for en pony ...-

• #2   9. jun 2013 ''Ja, alle vokser en dag for deres pony.''
    Ikke enig. Nogen (dvs mig) bliver bare ikke højere end 160 og kan sagtens ride på deres tykke fjordhest (dvs min hest) på sølle 135 i lang tid smiley

Men jeg ville nok købe en lille hest hvis jeg var dig. Stor nok til at du ikke vokser fra den, men stadig lille nok til at det ikke bliver en for stor mundfuld smiley

• #3   9. jun 2013 Ville klart vælge en hest. Lige nu har jeg 'gamblet', og købt en toårs hoppe der måler 140 over ryggen lige nu - håber dælme hun tager mindst 15 cm mere (hvilket hun jo self. gør ;))

• #4   9. jun 2013 Jeg er 170 og 14 år og har købt en pony for et år siden, og jeg var i samme dilemma som dig, men snakkede med nogle som havde spriget deres sidste ponyår over, og mange af den har fortrudt det. Men jeg er i hvertfald rigtig glad for at jeg valgte at købe en pony, men hvis du vælger og købe en hest vil du jo også blive glad for den:)

• #5   9. jun 2013 Uha, ville vælge pony! Pony årene er de bedste!(:

• #6   9. jun 2013 Synes helt bestemt også du skulle gå efter en hest. - Men synes du skal finde en på de 160-170. Det er ikke voldsomt højt, og selvom du skyder i vejret vil den passe dig fint. Jeg skød først rigtig i vejret i for 1½ år siden, og jeg er 16 smiley

Du kan sagtens finde en sød stor hest som du kan kontrollere nøjagtigt som din pony smiley

• #7   9. jun 2013 Hvis jeg var dig så ville jeg gå efter at finde en sød og rolig hest. Måske omkring 160 så den ikke bliver for voldsom størrelses mæssigt til dig smiley
    Måske endda finde en rolig "unghest" på en 6-7 år som du kan bruge din sidste pony tid til at videre uddanne og udvikle så i er klar til stævnerne når du er gammel nok til det smiley

• #8   9. jun 2013 Ego&Skrumlet

Det var nu ikke det jeg mente, jeg er ikke en stor stævne rytter men der er en dag hvor du ikke længere har "tilladelse" til at ride i til konkurencer:)
    Min mor har da også lige købt en fjordbolle og min høje veninde på 170-180 passer ham perfekt:)

• #9   9. jun 2013 Nårh, på den måde smiley
    Men så igen, hvis man nu må starte hestestævner på både 2. og 1. pony såå... Men lad det nu ligge smiley

• #10   9. jun 2013 er 13 og sidste år købte jeg hest i stedet for pony, skiftede nemlig fra 3er pony:) det var et hårdt skift da min nye hest er 165cm og jeg er 158cm og vejer 40-44kg:) men syntes du skal vælge hest, på trods af min lille størrelse ser det ikke mærkeligt ud på min hest:)

profilbillede
  • #11   9. jun 2013 Mange atk for alle de gode svar:)

Nogle ligger på pony og andre hest, jeg ved at ponyåren er de bedste, men derfor vil jeg jo gerne have en lille hest hvis det skulle være. Men igen tak for alle de svar:)

• #12   9. jun 2013 Min søster er lige fyldt 15, og hun rider på vores fælles hest. Han er 174 i stang. smiley
    Der skulle ikke være noget i vejen for at købe en hest.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #13   9. jun 2013 Man kan godt starte 2'er pony som voksen. Det står i de nye fællesbestemmelser. kun op til sværhedsgrad 2. smiley

Jeg har en fjordhest på omkring 140, som jeg ikke vil sælge. Vejer 68-69 kg nu (er 160) og skal være ærlig, at jeg fortryder nu, at jeg ikke købte hest. Er ikke stævnerytter, men interessen er helt klart faldet, efter jeg er blevet for stor til den. Jeg bliver så normalvægtig igen (ved ikke, om det er dine ben, der er for lange?), men havde valgt hesten. Dog en på omkring 165 i stedet smiley

Kommentér på:
Ny hest.. Eller pony?

Annonce