{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

HVORFOR rider DU bidløst? {{forumTopicSubject}}

Altså, jeg rider selv sådan lidt fifty - fifty, på tur har jeg bid, nogle gange på banen, men jeg synes også bidløst er sjovt, for der lære du mere at styre med benene, hvilket altid har været mit problem, og self. har jeg verdens sødeste lille hest, som virkelig gør sit bedste for at reagere på de små signaler jeg nu giver alligevel.
Jeg rider bla. uden bid, fordi jeg synes min hyp skal holde fri ind i mellem, for at blive savet ned og hvad nu en rytter ellers kan komme til med bid.. også fordi jeg føler mig mere afslappet, jo mere afslappet hun er.
Hvorfor rider i bidløst? smiley



**JEG VED MIN HACKAMORE SIDDER FOR LANGT NEDE**


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR rider DU bidløst?
  • #1   27. maj 2013 For det første sidder din hackamore ALT for langt nede :-))

    Jeg rider bidløst som afveksling i ridningen, fordi det er udfordrende og fordi Tjalfe nyder det smiley


  • #2   27. maj 2013 Jeg gør det af rent hygge smiley

  • #4   27. maj 2013 Jeg rider nogengang bidløst på Tarzan da han er mere afslappet og så syntes jeg også at han ikne altid skal have bid i smiley

    Pippi rider jeg 100% bidløst på da hun har en sart mund og hader at have bid i smiley Hun blev tilredet med bid i skridt og trav, men da vi skulle galop var det uden og har været lige siden(Næsten 3 år) Hun reager også rigtig fint:-)


  • #5   27. maj 2013 Jeg rider bidløst for hvis man sammenligner med dengang jeg red med bid, kan man se, at Frisser ser meget gladere ud nu. Nu gør han næsten altid sit bedste for at gøre mig tilfreds og han er meget mere afslappet. Da jeg red med bid, var han fuldstændig ustyrlig i galop og nu er han helt styrbar kun i cordeo.
    Jeg rider uden bid, fordi min hest er meget gladere uden. smiley


  • #6   27. maj 2013 Jeg foretrækker at ride bidløst og det gør jeg fordi jeg godt kan lide ikke at have den der "nødbremse" jeg kan bruge til at gennemtvinge min vilje. Det er lidt en dårlig vane jeg har fået af at gå på rideskole. Men når jeg rider uden bid så bliver jeg automatisk mere opmærksom på hestens små signaler og jeg bliver bedre til at bruge sædet. Ja, mærkeligt nok så rider jeg bedre uden bid.
    Dog rider jeg kun uden bid hvis det fungere godt for hesten. Duer det ikke til den jamen, så har jeg intet imod at lægge bid på.


  • #7   27. maj 2013 jeg gør det ikke smiley har gjordt det lidt på Nadina i starten, så hun lærte at mine hænder var rolige smiley og gjorde det på Bella, noget af det sidste af hendes levetid smiley

    den hoppe jeg rider lige nu, hun sætter farten op hvis du gør alt andet end at dreje hende med tøjlen smiley dette er jeg helt vild med da jeg lære at bruge stemmen, og bene mere smiley hun er dog meget hurtig, og det er du ikke itvivl om når du ser hende smiley


  • #8   27. maj 2013 Da jeg red det på Desi(hun er uridelig grundet skade og alderdom), da gjorde jeg det fordi hun var utrolig følsom med bid. Jeg husker hvor stresset hun var og hvor irriteret hun blev.
    Da jeg skiftede gav det mig en langt mere afslappet hest.


  • #9   27. maj 2013 Jeg rider uden bid, fordi jeg ikke ser nogen grund til at ride med bid. Min pony (ja, pony..) kan ikke komme til stævne med mig - jeg er for gammel - og hun er ikke ren islænder, så islænderstævner er heller ingen mulighed.
    Når der så ikke er nogen grund til det, fordi hun alligevel ikke skal ud at starte stævne, så kan det jo ikke betale sig, at vi rider med bid. Specielt fordi jeg synes det er federe at ride uden. smiley


  • #10   27. maj 2013 Nu er vi her igen.
    Gør jeg ikke smiley selvfølgelig smider vi udstyret engang imellem. Men Fabius bliver frustreret når han ikke har bidet at støtte sig til, men ser ikke den store forskel i bid og bidløst når ridningen jo kommer fra sædet smiley


  • #11   27. maj 2013 Fordi jeg har lyst smiley

  • #13   27. maj 2013 Jeg er bidrytter da min hest bliver forvirret af bidløs og endnu ikke er helt perfekt ved mine ben signaler.. smiley
    Skal lige siges at hvis min hest kunne ride bidløst og nød det ville jeg klart ride uden bid.. Men det er ikke tilfældet smiley


  • #14   27. maj 2013 rider med bid fordi jeg vil noget med min ridning og så længe dine hænder er rolige så irritere bidet heller ikke i munden. så længe som sagt at ridningen kommer fra sædet. smiley

  • #15   27. maj 2013 Hvis i ligger mærke til det mennesker, spørger jeg kun om hvorfor i rider uden bid, ikke hvorfor i rider med bid, så hold jer venligst ude af denne debat tak!

  • #16   27. maj 2013 Det irritere mig endeløst når folk sige at det er fordi "de vil noget med deres ridning" Man kan opnå PRÆCIS det samme uden bid som man kan med! Det eneste sted man ikke kan være med er med hensyn til konkurrencer. Er det man kan udrette med hestene nu ikke noget værd hvis ikke kan kan få rosetter for det eller hvad? Er en perfekt piaffe eller passage ikke lige meget værd om den udføres derhjemme eller på en stævneplads?

    Sig det dog som det er. "Rosetter er vigtigere for mig en end ridningen og min hests velbefindende."


  • #17   27. maj 2013 Gir' dig sådan ret Lady... man kan sku nå lige så langt uden bid, som man kan med!

  • #18   27. maj 2013 Fordi min Musse nyder at få en bid græs når vi er på tur og for at give hende afveksling. Jeg syntes det er rart at have en alsidig hest som er vant til lidt af hvert smiley

    Vil pointere alt jeg normalt rider ca 50/50. Hun er 50% Shagya araber og har derfor nemt ved at få de kedelige underhals muskler og gå og stjernekigge hvis jeg f.eks. altid red med Cordeo. Så er det nemmere at tage en anholdning og få hende til at blive inden for den gode zone hvis jeg rider med bid eller evt med Hackamore... Så det er for mig ikke et spørgsmål om for eller imod da der er og kan være fordele og ulemper ved begge ting


  • #20   27. maj 2013 Jeg rider bidløst for det er bedst for Borkur.
    Metal i munden smager vel generelt ikke særlig godt.
    Borkur er en ældre hest.
    Fordi han kan.
    Jeg har reddet bidløst i 4 år +/-
    Hvorfor ride med bid? - Når han ridder bedre uden?
    - Jeg skal ikke bekymre mig om at "save" ham i munden m.m.


  • #22   27. maj 2013 Man kan ikke rotte sig sammen hvis der ikke er nogen at rotte sig sammen imod smiley Jeg går udfra det er derfor trådstarter ikke vil have "bidryttere" til at svare, for at undgå debat..

  • #24   27. maj 2013 Hackamoren er måske lige så stærk som et bid, (eller stangbid faktisk..) Men der er stadig intet metal i munden - ergo er det bidløst.
    Det er ofte nemmere at ride med hackamore end sidepull, så det er klart at mange starter der og at det kan være en svær overgang at skifte til sidepull. Især for børn der måske ikke lige ved helt hvad de laver og ikke lige har fået det trænet ordentligt. Al begyndelse er svær..


  • #25   27. maj 2013 fordi det er nice ...

  • #26   27. maj 2013 Jeg rider uden bid, og har gjort det fast i 2 måneder nu. Kan mærke kæmpe forskel, han er meget nemmere at styre, og jeg har det også meget bedre med at ride uden bid. Der skal ikke bid i munden på min pony mere! smiley

  • #27   27. maj 2013 Poppy og Sidney

    Der er da ingen af bidløs-pigerne her, der taler negativt om bidryttere eller giver disse anledning til at skulle forsvare sig? Det er da noget pjat :=)
    De fleste kommer til gengæld med nogle rigtig fine besvarelser på emnet (som de fleste bidryttere vælger at ignorere), og dermed på hvorfor de vælger at ride uden bid.


  • #28   27. maj 2013 Jeg rider udelukkende bidløst. Det gør jeg fordi min hest ikke kan fordrage at have bid i munden, grundet tidligere dårlige oplevelser med biddet. Han går 100% bedre uden, og da jeg ikke rider stævner, kan jeg ikke se nogen grund til så at bruge bid på ham, når både han og jeg foretrækker bidløst smiley

    Jeg bruger sidepull på bane og soft hackamore i terræn, da han til tider bliver meget energisk i terræn. Håber dog på at kunne ride ham i terræn med sidepull også i fremtiden.


  • #29   27. maj 2013 Jeg er fifty fifty smiley jeg rider både med og uden bid, da jeg er stævne rytter og gerne vil nå langt, men det er nu også meget rart for både mine heste og mig at ride uden bid smiley især på en dejlig sommerdag hvor man kan ride ture i det fri uden bid smiley

    Min lille hingstebasse på 6 år rider med Hackamore da jeg gerne vil gøre ham så ''bidløs'' så muligt med undtagelse af når han skal ride stævner.
    Når jeg så får min 2 års vallak hjem skal han tilrides bidløs til næste år hvis han er klar til det smiley og håber lidt på at min fjordhoppe kan komme til at ride bidløs inden hun skal sælges smiley


  • #31   27. maj 2013 Poppy og Sidney, mine 2 stjerner <33: Så vidt jeg kan se spørger hun hvorfor vi har valgt at ride bidløs, og ikke hvorfor man rider med bid??
    Så der ikke rigtig nogen grund til at forklare, hvorfor man rider med bid?:)




  • #33   27. maj 2013 ja Nemlig:-) Så giver dit indlæg ikke helt mening i forhold til hvad trådstarter spørger om?;-)

  • #34   27. maj 2013 Jeg rider selv bidløs engang imellem, for hyggens skyld:-D

  • #35   14. feb 2016 Jeg rider med det til hverdag, da jeg synes det er helt forkert at de skal have et stort stykke metal ind i munden!
    Min hest reagerer meget bedre på hackamore end et tredelt bid som hun altid har brugt. smiley


  • #36   14. feb 2016 Jeg rider bidløst, fordi jeg ikke på nogen måde kan tro, at et bid kan være spor behageligt...

  • #37   15. feb 2016 Nu synes jeg at TS skal starte med at træne sig selv smiley

    Jeg rider bla. uden bid, fordi jeg synes min hyp skal holde fri ind i mellem, for at blive savet ned og hvad nu en rytter ellers kan komme til med bid..

    Hvis du sidder og saver din hest i munden når den har bid på, så bør du lære at ride smiley

    Jeg rider ikke bidløst, på min unge meget vågne hest - det tør jeg simpelt hen ikke, der er det vigtigt at have en "nødbremse".

    Jeg rider min hest med en let tøjle kontakt og min egen vægt indvirkning.


  • #39   15. feb 2016 Jeg rider bidløst (hackamore) hvis det er det hesten har det bedst med. På samme måde som jeg rider med de bid, hvadend det måtte være, der fungerer bedst på pågældende hest. Jeg rider mange forskellige heste, så det er også meget forskelligt med hvad jeg rider med af bid/optømning. I springning, som jeg gør mig i, er der heldigvis ikke så mange regler omkring det.

  • #40   15. feb 2016 Tråden er fra 2013 smiley

Kommentér på:
HVORFOR rider DU bidløst?

Annonce