Bilister i mørket.. {{forumTopicSubject}}
Igår var mig, min kusine og en veninde ude at skridte tur ved sekstiden.. Vi havde taget lygter på, masser af reflekser, refleksvest, refleksdækken osv..
Det gik fint nok i starten indtil der kom en bil, den blev ved med at køre med langlys på, indtil den kom helt hen til os.. Den tog hverken farten eller noget som helst af.. Der skete heldigvis ikke noget !
Senere da vi skridtede tilbage var vi lige kommet op ad en bakke, så kom der selvfølgelig en bil.. Min kusines pony Mala er ikke 100% trafiksikker så det begyndte at trave lidt op til min venindes pony.. Hendes pony blev så bange at den sprang over en meget dyb grøft og løb ud på marken i fuld fart.. Lige pludselig væltede de og min veninde røg af og blev trådt på.. ponyen fortsatte derefter over grøften igen og ud på vejen, ponyen væltede ude på vejen og fik nogle ordentlige skræmmer .. Bilisten var en der havde hest ude på den gård hvor vores står opstaldet så hun holdte midt på vejen og sørgede for der ikke kom andre bilister drønende(staves?) .. hendes datter kom løbende ud og hjalp os, derefter trak vi resten af vejen hjem.. Og ingen af de biler vi mødte tog lang lyset af, eller sank farten..
Det er ufatteligt at nogen bilister er sådan..
Er jeg den eneste som synes de ikke tager hensyn nok?!
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 681
Skete der noget med pigen på hesten der væltede ??
Ej, hvor er der bare synd Det er bare frygtelig at vælte på hesten ..
Nej, du er bestemt ikke den eneste, jeg har os før mødt nogen bilister der bare har drønet som gale forbi mens hesten så var ved at hoppe ud foran i panik, Walle har det med at gå midt ude på vejen, og jeg kan bare ikke få ham tilbage i rabaten .. Det er bare så træls, at folk de så bliver ved med at brømme med billen i røven af ham.
Men jeg har så os mødt nogen der har stoppet op og holdt stille og slukket lyset, til jeg fik kontrol over hesten og redet ind til siden igen. Det er sådan bilister skal være (;
mar 2005
Følger: 31 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 16
Det var da en volsom oplevelse i havde
Der findes desværre mange idioter ude i trafikken! der er endda nogen som syntes det er sjovt at sætte farden på bilen op når de ser en hest ! Det er så sindsygt, jeg har selv oplevet det samme der skete dog ikke noget, men det var første gang jeg skulle gå en tur ude ved en ellers stille vej, med min araber hoppe på 5 år. Der kom en lille lastvogn hvor føeren syntes at det var sjovt at sætte farden op og dytte, jeg tror at jeg blev mere bange end min hoppe Belle, men tænk hvis hun var gået helt amok, det var jo første gang. Jeg blev så fasende at jeg råbte efter den bil, selvom jeg ved at det jo ikke hjælper. Men hvad kan man gøre. Der er jo ikke så meget at gøre, der findes desværre så mange idioter i trafikken.!
Mvh Kimmie
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 39 Heste: 8 Emner: 82 Svar: 272
aug 2005
Følger: 151 Følgere: 143 Heste: 4 Emner: 375 Svar: 1.485
Hader SIMPELTHEN sådan nogle bilister ;/ .
Min veninder har prøvet det samme, hvor manden så kom farende forbi og dyttede helt vildt af hende, ( hendes pony er 100 % traffiksikker så der skete ikke noget, ) så kørte han krafthelvede den anden vej og gjorde det samme ;s . Så havde han sku vendt igen og dyttede af dem igen ;(. nok en halv kilometer oppe af vejen stoppede han op fordi han skulle tisse ;s . - Så jorede min veninde bare op til ham ( Hun har lært hendes pony at stejle på komando (; .) og så fik hun den til at stejle lige foran ham, og svinede ham groft til og meldte ham til politiet .
Bilister i mørket..