Puha, hvilken undervisning? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt valget er mit, men nu vil jeg høre hvad i havde gjort
Jeg har lige i denne måned undervisning 2 gange, den ene om mandagen og den anden om onsdagen. Jeg skulle bare prøve begge, og så finde ud af hvilken time jeg vil beholde.
Men jeg er sådan lidt i tvivl, så vil høre jeres mening
Mandag.
Kan være lidt stresset. Jeg har præcis 2 timer fra jeg har fri til jeg skal stå klar på banen med opsadlet hest. Og jeg skal altså trække Kasper 2,5 km for at komme til rideskolen.
Underviseren er en smule 'striks', ikke ment som noget dårligt, men er van til en ridelære der bare lader mig passe mig selv. Til gengæld føler jeg at jeg vil lære mere her og hun giver mig bedre opmærksomhed end hende om onsdagen. Hun vil gerne have jeg har stramme tøjler (eller strammer end lille sippede mig forestrækker) men det er stort set det eneste problem der er med selve undervisningen.
Hvad faciliteterne angår rider vi altid på en 20*60 bane eller på den store udendørs springbane, hvilket er godt til min hest som skal lære ikke bare at rende efter den foran. Og så kan vi for en gangs skyld få galloperet nået da vi alle galloperer samtidig, hvor han på det andet hold bare smutter ind til dem på midten da vi galloperer 2 og 2.
Onsdag
Her har jeg god til til at nå til undervisning (4½ time). Her er det en ung pige der underviser os og jeg kan godt lide hende. Hun lader mig sådan set ride som jeg har lyst og jeg kan ride med den længde tøjler jeg har lyst til medmindre Kasper gør noget så hun mener jeg burde have kortere tøjler.
Her rider vi så på en 20*40 bane. Vi rider 5-6 personer derinde hver gang, hvilket vi også gør på det andet hold. Jeg kan rigtig godt lide de personer jeg rider med og for en gangs skyld har jeg et hold der ikke pr automatisk ser ned på mig. Men vi galloperer 2 og 2 som resulterer i at Kasper bare løber ind på midten efter de andre, og jeg er flere gange været tæt på at ryge af af den grund.
Hvad synes i? Jeg hader at have stress og travlt, og ved ikke om jeg bare skal vende mig til en underviser der er lidt efter mig. Men vil jo gerne lære noget, og vil ikke have Kasper ender som Blakken, hvad angår galoppen.
Det afgørende bliver når jeg får mit skema til næste år, da jeg flytter skole (10.klasse) så om tiden så også passer til det.
Jeg regner med at finde en underviser der kan undervise mig hjemme på min egen fold samtidig, men vil gerne have rideskoleundervisningen så Kasper også er vant til at blive redet med andre
Hvad synes I?
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.634
Specielt hvis du derudover får en privat underviser som kan lære dig noget ordentligt - som jeg mener er rigtig svært ved rideskoleundervisning
maj 2006
Følger: 107 Følgere: 99 Heste: 3 Emner: 62 Svar: 950
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Der er da ikke meget ved en underviser som "lader dig ride som du vil"...
Måske du kunne høre om du kunne blive rykket til en senere undervisning??
Og måske du skulle sige til underviser 1, at du ikke bryder dig om korte tøjler... måske hun rent faktisk har en god begrundelse
dec 2008
Følger: 128 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 192 Svar: 1.073
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.816
Det er også det jeg tænker, lære noget af en der vil undervise mig hjemme og så bruge rideskole undervisningen for samværdets skyld
Men om det så er bedst med et hyggehold eller et hvor jeg også lærer noget, det er jo så det
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
hader selv at være stresset, men jeg vil også gerne føle at jeg lærer noget, og så tage en snak med hende om tøjlerne, men hvis hun ikke kan acceptere at du ikke vil ride med så stramme tøjler, så skal du vælge en anden
aug 2011
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Du kan ikke sige til underviser 1 at du gerne vil have længere tøjler?
Det lyder til at du får mere ud af nr. 1 hvor nr. 2 bare lader dig tulle rundt som du selv syntes.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
jeg havde taget mandag
har selv en stressende mandag, fri fra skole halv 5, mor henter, er så hjemme kl. 5, og skal være til springundervisning kvart over 6, hesten står ikke hjemme og har en km. til undervisningstedet, MEN det er det hele værd
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
Undervisseren er mere striks, og det lære du mere af. (efter min mening)
mar 2007
Og hvis du udelukkende vil ride rideskoleundervisning pga. samvær og at din hest ikke skal ''glemme hvordan man rider sammen med andre'', ville jeg uden tvivl tage nr. 2
mar 2011
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
At gå til undervisning hvor du bare for lov at ride som du vil, så kan du lige så godt finde 4 andre at ride med i en hal for hyggens skyld.
Og så ville jeg tage en snak med hende om tøjlerne, der skal være plads til alle og til kompromi.
mar 2007
aug 2011
Jeg giver 35kr pr time begge steder, så jeg forventer ikke det vilde
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Frem og ned, skal man jo helst videre fra :o).
Men selvfølgelig ikke videre fra, hvis hesten ikke er klar til det.
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 504
Du kan jo, som en anden også skrev, spørge hende, hvorfor hun vil have at du rider med stramme tøjler, og prøve at forklare hende, hvorfor du ikke vil. Lytter hun ikke til dig, så kan du jo altid skifte til onsdag
aug 2011
Kasper har ikke helt fattet det endnu
Han er stadig rimelig muskelfattig, så det bliver jeg ved med lidt endnu indtil han søger ned selv i både skridt og trav. Det her er ca det han præsterer når han går maks afslappet
mar 2011
jeg syntes ikke at man skal ride anderledes fordi at der er to forskellige personer der står i ringen end man plejer at gøre når man rider uden underviser på.
Men sådan er vi jo så forskellige, og alle har ret til deres egen holdning
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
aug 2011
Jeg har et par henvendelser fra nogen der gerne vil undervise mig hjemme, og så håber jeg at finde en som kan hjælpe mig videre
Jeg kender ham ikke helt godt, men kan mærke han bliver strid og stresset af at have så korte tøjler, men det vil jeg tage en snak med hende om.
Tak, håber også at ende med at gøre det rette
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 827
Men så er der den detalje med tøjlerne, som gør mig i tvivl på dine vegne. For hvis underviseren vil til at samle op på en hest, som ikke er muskelmæssigt klar til dette, tyder det jo på at vedkommende ikke har de fornødne kompetencer indenfor anatomisk korrekt ridning. Og hvis underviseren først ikke er kompetent, kan det jo være nok så ligegyldigt hvor god hun er til at undervise, hvis det ikke er de rigtige ting hun lærer dig.
aug 2011
Jeg tror ikke hun vil have ham samlet, bare korte tøjler.
Jeg vil lige sige at jeg intet problem har med at ride selv. og med fare for at lyde 'jeg-kan-alt'-agtig så rider jeg også selv godt nok til ikke at forvirre min hest eller ride ham forkert. Jeg forlanger så heller ikke noget nyt hvis jeg rider selv
mar 2007
mar 2011
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.832
Puha, hvilken undervisning?