{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Hvor meget blev jeres pony målt ned? {{forumTopicSubject}}

Spørger fordi jeg overvejer at melde min hest/pony til ponymåling.

Min anden pony svingede herhjemme mellem at være 143-144 m sko alt efter hvad han havde lavet. Han blev målt til ponymåling til at være 141 m sko det vil sige 2'er. Var dog i tvivl hvad han ville ende med være.

Min lille hest/pony målte jeg så i dag til at være 152 m sko. Det vil sige at hun bare mangler at blive 3 cm mindre for at være pony. Og eftersom vi også målte min anden pony forkert kunne det jo godt ske at hun faktisk er pony smiley

Så hvor meget blev jeres målt ned?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget blev jeres pony målt ned?
  • #1   12. maj 2013 Vores på 153 blev målt ned til pony smiley

• #2   12. maj 2013 Min pony var 140 cm med sko da jeg købte ham. Ved ponymåling var hans så pludselig 142 med sko.... Og det på trods af jeg havde redet virkelig mange timer inden og de stor og prøvede og prøvede på at måle den ene cm ned...

• #3   12. maj 2013 Altså nu er det jo så ikke tilladt bevidst at måle en pony ned smiley men når det så er sagt så er det da sikkert muligt at finde en måler der kan "fifle" lidt med tallene smiley

• #4   12. maj 2013 Jeg ville skam ikke snyde, men hvis hun faktisk ER pony vil jeg sa ikke rende rundt og starte hende som hest smiley

• #5   12. maj 2013 Man måler ikke ned - man måler ponyen reelle stangmål. Er den over 148 cm uden sko, så er det en hest - slut!

Men det er klart at målet kan variere alt efter udstyr og måleteknik. Det er derfor man skal uddannes til at varetage måling for DRF.

• #7   13. maj 2013 Min kommentar var heller ikke ment som om at det var noget du gjorde smiley og der er da ikke andet at gøre end at prøve at få målt din, hvis du allerede starter den som hest har du jo ikke noget at tabe hvis den ny bliver målt til hest smiley

men kender da nogen der fik målt ponyen til mener at det var 143,5 og måleren så bevidst skriver 145 i passet, ikke at det gør noget i konkurrence situationen men det kan godt give lidt ekstra ved et evt. salg smiley

• #8   13. maj 2013 Min var faktisk på et tidspunkt oppe at måle hele 156! Men det var lige efter ridning (efter ridning kan de godt være spændte) og han var lidt bange for målepinden. Men jeg lod være med at ride ham, fik travsko på og fik taget meget af hovene. Han slappede helt af da de målede ham og han blev målt til 148 med sko smiley
    Mange havde også sagt jeg kunne lade være med at give ham vand, mad osv. Men det ville jeg altså ikke udsætte ham for! Så jeg troede ikke han ville blive pony, men han overraskede mig smiley

• #9   13. maj 2013 Så hvis du vil have den målt, så undersøg FØRST om din pony/hest bliver spændt af ridning. De fleste ''vokser'' lige en cm. efter ridning.
    Det er altså en skrøne med man skal ride hesten inden smiley Desuden må hesten heller ikke have svedt af ridning eller andet brug når den kommer og skal måles smiley

• #10   13. maj 2013 Nææ mister ikke andet end de 400 kr. 5 minutters måling koster smiley Men jeg tror hun skal til måling torsdag, for ellers er der først til august hvis vi ikke skal ud og køre 2 timer smiley

Men nu sover jeg lige på det, og så må vi se i morgen smiley Hvis hun bliver målt til pony har hun allerede placering i "LA" for 1'er smiley Så det håber jeg hun er. Lidt svært at måle korrekt med tommestok hehe smiley

• #11   13. maj 2013 Nej grænsen er 140 uden sko. (141 med sko) smiley

Kommentér på:
Hvor meget blev jeres pony målt ned?

Annonce