{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spillers foder
  • #1   5. maj 2013 Jeg har fodret med det i mange år og er kun tilfreds med det. Du kan sende en pb for mere info om hvilke jeg har brugt.

• #2   5. maj 2013 Har brugt det for mange år siden, dengang var det fyldt med stivelse og sukker og den daglige mængde for at dække ind var HØJ... Hvilke produkter derfra tænker du på? smiley

• #3   6. maj 2013 Jeg ville aldrig bruge det til min hest.
    Alt for højt indhold af stivelse og sukker. De fleste af deres vedligeholds produkter har 20% stivelse i og dem med lidt energi i helt på til 28% - alt for meget!
    Og mængden der skal gives er efter min mening også mere end hvad der er sundt (2-4 kg)

• #4   6. maj 2013 Jeg bruger Spillers og det har jeg gjort i de 4,5 år jeg har haft min pony. Min gamle ridelærer er/var også foderkonsulent for dem.
    For at din hest er dækket helt ind med spillers skal den have rigtig mange kilo om dagen. For at undgå det, kan du købe vitaminer/mineraler for sig selv og give din hest 100g. vitaminer om dagen, gør du det kan du give din hest den mængde spillers du gerne vil.
    Jeg giver på den måde min hest ca. 2 liter om dagen, og supplere op med vitaminer. På den måde kan man også trappe ned om sommeren hvor der er meget græs og trappe op om vinteren, hvor der ikke er så meget græs smiley

• #5   6. maj 2013 Jeg har brugt spillers i mange år - og er fuldt ud tilfreds.
    De har lavet mange foderblandinger nu som næsten ikke indeholder stivelse, samtidig laver de meget pilleteret foder som er sundere for maven da det giver mere tykketid end muslie-blandinger.

Jeg bruger Horse And pony Cubes (Coolmix) og Slow Release Cubes

• #7   6. maj 2013 Horse And pony Cubes (Coolmix) har 14% stivelse i og en pony på 350 kg skal have 2 kg, det er da temmelig meget.

Slow release har 12% og det skal de have sammen mængde af som Horse And pony Cubes (Coolmix).

Man kan fodre på adskillige andre og meget sundere måder.. smiley

• #8   6. maj 2013 Julie: Slow release er også special designet til distanceheste, og nej de skal altså ikke have kæmpe mængder.

• #9   6. maj 2013 Og hvis du nu kigger på deres foreslag, så skal de kun have 2 kg hvis de får lidt hø - mine får omkring 8-10 kg hø, derved skal de ikke have så meget foder.
    Og de 2 kg er samtidig til en pony i meget hård træning, ikke normal arbejde som alm rideheste er.

• #10   6. maj 2013 Det kommer an på hvad kæmpe mængder er for dig.
    Jeg synes at 2 kg til en pony på 350 kg er meget.
    Og 3-3,5 kg for en hest på 500 kg.
    Mængderne er hvad der er anvist under produkterne på spillers egen hjemmeside for de er dækket ind, så det må man vel gå ud fra.

• #11   6. maj 2013 Kan ikke se hvor der står at det er anvisningen til pony/hest i hårdt arbejde.
    Hvis hesten bare er i vedligehold (normal træning) er der jo ikke grund til at give den andet end vitaminer/mineraler.
    Det er jo begrænset hvor meget man kan sætte den ned da den jo stadigvæk skal være dækket ind med vitaminer og mineraler.

• #12   6. maj 2013 Julie: Hvis man ændre på hømængden skal du også ændre på fodermængden, da hesten også får dækket en del ting ind gennem høet.
    Og som skrevet er det til en hest i meget hård træning, men kan da sige at da vi skiftede til spillers, gik grafik fra at skulle æde 3 kg og ned til kun 1,5 kg. Og de to kg er jo heller ikke på en gang, det er jo i alt. Ja det er stadig meget foder, men mine alternativer er at skulle give 4 kg foder.

• #13   6. maj 2013 Ja selvfølgelig skal man ændre en lille smule, men det er nu alligevel ikke meget.
    Det kommer selvfølgelig an på hvor hårdt hesten trænes, hvor meget den skal have at spise men man skal jo altid sørger for den er dækket ind, derfor igen begrænset hvor meget den kan sættes ned.
    Tit tager folk også fejl af vedligehold/træning/intens træning. Utrolig mange heste kan sagtens gå på en god vitamin/mineral blanding og så selvfølgelig hø.

Det er bare min mening, nu ved jeg jo heller ikke hvor meget du træner dine heste.
    Jeg ville bare aldrig give det til min hest.

• #14   6. maj 2013 Julie smiley Vil lige henvise til mit indlæg længere oppe, hvor jeg skriver, at man kan købe mineraler for sig selv og derefter kan fodre i den mængde som man ønsker smiley

• #15   6. maj 2013
    Alt over 1 kg er meget i mit hoved at give en hest i foder.
    Samme med over 10 % stivelse.

Team RESR - Det duer jo ikke helt, hvis man ikke præcist kender det indhold der er af forskellige vitaminer i det foder man giver og hvor mange gram/% dele foderet indeholder af det.
    Så man dermed ved hvor mange gram man skal give og hvilke vitaminer der duer.
    Begynder man selv at give vitaminer ved siden af et fuldfoder kan hesten hurtigt komme i underskud eller få for mange.

• #16   6. maj 2013 Frederikke: Dit indlæg have jeg let og elegant overset smiley

Det kan man vel. Det kræver bare man er dygtig og er 100% inde i hvad ens hest så den heller ikke bliver proppet med en masse den ikke har brug for. smiley

• #17   6. maj 2013 For mange vitaminer kan vel aldrig skade, hos mennesker udskiller kroppen jo bare det der er i overskud, tænker at det er samme princip hos heste smiley det virker i hvert fald for mig og min pony, og alle andre i stalden som køre efter samme princip (og der er mange der hvor jeg står der køre med spillers på denne måde) smiley

• #18   6. maj 2013 Jo det kan det.
    Det kan ændre på bla. optagelsen af nogle af de andre ting de skal have igennem foderet.
    Læs evt. sidste indlæg hun forklare tingene rigtig godt.
    http://www.heste-nettet.dk/forum/5/545711/545711/

• #19   6. maj 2013 Julie: Min distancehest Marko er i meget hård træning, og ikke hård som kun en times intens dressurteæning som top dressurhestene er. Hård som i intervaltræning hver anden dag (primært galop) og en gang om ugen ude og gå 2-3 timers træningstur som kam varrierer i hårdhed efter tempo.
    Så ja han har brug for massere af energi - ligesom en cykelrytter eller en maraton løber.

• #20   6. maj 2013 Og ja Marko får lige fortiden 3 kg foder - det er meget, men samtidig med at han træner så hårdt så skal han sætte muskler og gerne tage lidt på. Det kan jeg kun ved at fodre over hans energimæssige behov, og med den træning han får har han et stort energibehov.

• #21   6. maj 2013 Så er din hest jo også en af undtagelser der virkelig har brug for sit foder.

Det ændre dog ikke min mening omkring foderet, synes stadigvæk det er et temmelig skidt produkt.

• #22   6. maj 2013 Julie: Han er ikke en af de få undtagelser, næsten alle distance og militaryheste kræver meget energi - med mindre de går de mindste klasser selvfølgelig.
    Men så snart de er omkring middelsvær-niveau vil de kræve meget energi da det er to discipliner hvor udholdenhed er en nødvendighed, og for at en hest kan præsterer kræver det meget energi.

Min anden araber Grafik får 1,5 kg horse and pony - igen fordelt ud på 3. Det er 0,5 kg i kryppen og nej det syntes jeg enlig ikke er meget for en 370kg pony i alm træning.

• #23   6. maj 2013 Ja det er jeg klar over.

• #24   6. maj 2013 Traverne der går løb i min stald klarer sig med 1-1,5 kg Krafft Grov et eller andet, også i løbsperioden... De har ad libitum grovfoder året rundt og får hybenpulver som tilskud... smiley

Kommentér på:
Spillers foder

Annonce