{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Ikke altid folinger går som ventet {{forumTopicSubject}}

som nogle er jer ved , igennem mine opslag herinde i forum , ventede min dejlige hoppe føl, hun har igennem vinteren været meget svær at fodre på, og lige meget hvad hun har fået har hun ikke kunne tage nok på, hendes vejrtrækningen blev mere besværet og jeg valgte at lave et par bokse i laden så hun kom ud i frisk luft at stå, det hjalp heldigvis , folingen nærmede sig og hun fik flere gange kraftig kolikligende symptomer, dyrlægen har været flere gange, de mente det var fordi føllet vente sig, men da de lyttede på hendes hjerte, kom dommen, hun havde kraftig mislyd på hjertet, kendes hjertekammers lukkede slet ikke ordentligt til, så hun havde tilbagekøb ved hjertet, BOM dyrlægen mente ikke hun ville kunne klare folingen, hun havde dårligt kredsløb, hvilket også forklarede hvorfor hun havde så kraftig øgdem, hun lignede jo noget der var løgn, dyrlægen havde armen i hende i fredags og bedømte at der ville gå under 48 timer inden føllet kom da den ikke manglede meget før den var helt vendt og klar, vi gik med det samme igang med at finde en ammehoppe til føllet i tilfælde af ludde ikke ville overleve, fik hurtig kontakt til en hoppeejer igennem ammehoppe.dk ( kan klart anbefale siden ) de var klar til at rykke ud dag og nat, de havde selv lige mistet føllet og ville bare gerne hjælpe, de tilbød endda at jeg måtte låne deres folingsalarm, men da ludde på det tidspunkt ikke havde det godt turde jeg ikke køre efter den, til alt held, var min veninde fra Fyn hurtig sprang hun i bilen og afsted til Jylland efter alarmen, nu stod jeg så med en hoppe med alarm på, cam installeret i boksen , sutteflaske klar og en ammehoppe klar også, så vi var forberedt. dagen efter bliver jeg desværre ringet op at hoppe har fået det rigtig særligt og at de måtte sige fra, hurtigt fik vi etableret nye kontakter, alle folk var bare så hjælpsomme, TAk til alle der har hjulpet, det blev til mange snakke over telefon med avler og flinke mennesker der gerne ville hjælpe, de 48 timer gik, der var stadig ikke kommet føl, mandag havde vi igen en arm i hende, for at tjekke at føllet lå rigtigt, heldigvis gjorde det det, og vi åndede lettet op igen, meldingen var nu inden 12 timer har du nok føl, tiden gik og stadig intet føl, daglig kontakt med dyrlæger, de ville ikke sætte hende igang, så længe hun ikke havde mælkeløb, endelig onsdag aften , der var mælkeløb, torsdag morgen vokspropper og slim i halen , blev nøds til at køre på arbejde, men venner og kammerater så til hende løbende igennem formiddagen, jeg sprang pauser over for at komme før hjem, kl 12.30 havde jeg fri og skyndte mig hjem , havde på fornemmelsen , det var nu, og ganske rigtig kommer hjem, går ud i stalden ludde står og kigge på mig lægger sig ned og går i gang med folingen, ringer og snakker med dyrlægen, og får ringet efter hjælp fra et par kammerater i tilfælde af problemer, ikke sjovt at stå selv så, vandet går. Og alt gik planmæssighed, syntes dog ikke hendes veer var stærke nok, hun begynder at presse og stille kommer (boblen) til syne, i det samme kommer hjælpen ind af døren , vi står og iagttager hende, forbenende kommer tilsyne, snakker med dyrlægen igen da jeg ikke er tilfreds med veerne, vi får at vide vi skal hjælpe med at trække i veerne, da hun nok ikke har kræfterne til at føde selv, hendes veer bliver mere og mere svage og til sidst må vi trække føllet ud selv, ud kommer der et smukt mørkebrunt hoppeføl med stjerne , der ingen livstegnets overhoved , vi tjekker for slim i mund og næse , intet, massage hende stadig intet, op på skulderen pg over en låge, en spand koldt vand, men ingen liv overhovedet, hun var død. Hendes øjne var matte .drømmen om mit ønskeføl brast.......efter et stykke tid for jeg ludde på benene, hun er træt og ænser stadig ikke hun har fået føl, først efter en time opdager hun det og begynder at brumme og kalde , napper føllet for at få liv i hende, slikker og hygger om hende og hvergang jeg kommer hen til hende brummer hun lige så glad pg stolt , ligesom om hun vil se , se mit fine føl, ligger nu i min seng og kigger på overvågningsskærmen, hun ligger sammen med sit føl endnu hun slikker og nusser om den, hun ville være blevet en rigtig god og omsorgsfuld mor. jeg har besluttet at ludde i morgen tager vejen til de evige græsmarker sammen med sit føl, hun kan ikke mere, hendes kredsløb er dårligt og vi vælger at hun skal have fred..... Ved godt dette blev meget lang og der sikkert var en masse stavefejl, men havde lige brug for at få det ud, ligger med tårnene trillende ned at kinderne... Bay Bay lillet friend....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke altid folinger går som ventet
Kommentér på:
Ikke altid folinger går som ventet

Annonce