Hjælp retur ret. Hjælp retur ret.
håber i vil læse det og svare.
I august købte jeg en skøn hoppe på 5. første gang jeg skulle ride på hende hjemme, begyndte hun at stjele, jeg tænkte at hun nok bare var forvirret og lidt unghest. da jeg satte hende i ridning 2 gange om ugen og selv red hende 2 gange om ugen, blev hendes bukken og stejlen være og være, vi havde dyrlæge og kioprakter der sagde hun muligvis var ved at vokse, derfor en pause på 1- 1.5 måned. hvis ikke det var blevet beder til den tid skulle hun i røntgen.
Det var ikke blevet beder bare værre, så vi sendte hende i røntgen. dommen var tæt siddende tårntapper (kissing spine) og forklagning på en del andre tårn tapper. da der ikke var gået 6 måneder , havde vi stadig retur retten, da skaden har været der ved køb. sælger siger så hun ikke har pengene, men vil finde en hest til mig, det gik vi med til hvis hesten var af samme kvalitet som hesten vi havde købt, det sagde hun at det skulle det nok være. jeg har nu prøvet 7 heste ingen af dem har været tæt på den kvalitet som min hest.
Så vi sagde at nok må være nok og at jeg ikek ville prøve flere heste. hun siger så nu atr det eneste hun har at tilbyde er 20.000, vi har selv givet 30.000 for hesten og har haft udgifter på 45.000.
og nu er jeg sku lidt lost..
hvad skal vi gøre?
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 222
Kan godt se at det er lidt ærgerligt for sælger, hvis hun er i god tro. Men sådan er det desværre at sælge hest, hvis man ikke sørger for at have undersøgt hesten med røntgen inden salg
aug 2011
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 612
I skal altså være obs på at der ikke er noget der hedder returret på en hest, men en reklamtionsret... og findes der fejl på hesten skal der reklameres omgående!
aug 2011
aug 2011
- det første halve år er det sælger der skal bevise at hesten ikke havde omtalte fejl ved salget, efter 6 mdr. er det omvendt, altså dig og din dyrlæge der skal bevise at fejlen var på hesten da i købte den... hvis du købte den 1. sep. 2012, skiftede bevisbyrden 1. marts.. alt efter hvornår du klagede over fejlen
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
jeg ville gå rettens vej, og snakke med min dyrlæge om det
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 421 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.343
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 227
der var ikke som sådan noget da jeg prøvede den.
dog efter jeg har set video af da jeg prøvede den, kan jeg se den virker meget ireterret og vil ikke så gerne anspringe til galop.
Hjælp retur ret.