718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjælp retur ret. Hjælp retur ret.

håber i vil læse det og svare.

I august købte jeg en skøn hoppe på 5. første gang jeg skulle ride på hende hjemme, begyndte hun at stjele, jeg tænkte at hun nok bare var forvirret og lidt unghest. da jeg satte hende i ridning 2 gange om ugen og selv red hende 2 gange om ugen, blev hendes bukken og stejlen være og være, vi havde dyrlæge og kioprakter der sagde hun muligvis var ved at vokse, derfor en pause på 1- 1.5 måned. hvis ikke det var blevet beder til den tid skulle hun i røntgen.
Det var ikke blevet beder bare værre, så vi sendte hende i røntgen. dommen var tæt siddende tårntapper (kissing spine) og forklagning på en del andre tårn tapper. da der ikke var gået 6 måneder , havde vi stadig retur retten, da skaden har været der ved køb. sælger siger så hun ikke har pengene, men vil finde en hest til mig, det gik vi med til hvis hesten var af samme kvalitet som hesten vi havde købt, det sagde hun at det skulle det nok være. jeg har nu prøvet 7 heste ingen af dem har været tæt på den kvalitet som min hest.
Så vi sagde at nok må være nok og at jeg ikek ville prøve flere heste. hun siger så nu atr det eneste hun har at tilbyde er 20.000, vi har selv givet 30.000 for hesten og har haft udgifter på 45.000.
og nu er jeg sku lidt lost..
hvad skal vi gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp retur ret.
  • #1   30. apr 2013 Sige at I skal have alle jderes 30.000 nu! Og hvis det ikke sker inden for den og den dato, så sætter i advokat på og kræver hestens Købesum samt penge for dyrlægeregninger smiley
    Kan godt se at det er lidt ærgerligt for sælger, hvis hun er i god tro. Men sådan er det desværre at sælge hest, hvis man ikke sørger for at have undersøgt hesten med røntgen inden salg smiley

• #2   30. apr 2013 Gå rettens vej, har hun ikke pengene, bliver hun dømt til at lave en afdragsordning med jer... hvis i altså får medhold i retten!

I skal altså være obs på at der ikke er noget der hedder returret på en hest, men en reklamtionsret... og findes der fejl på hesten skal der reklameres omgående!

• #3   30. apr 2013 - tætsiddende torntappe og kissing spine er ikke det samme smiley

• #4   30. apr 2013 Formoder det er den hest du har oprettet i september 2012 der er tale om*?

- det første halve år er det sælger der skal bevise at hesten ikke havde omtalte fejl ved salget, efter 6 mdr. er det omvendt, altså dig og din dyrlæge der skal bevise at fejlen var på hesten da i købte den... hvis du købte den 1. sep. 2012, skiftede bevisbyrden 1. marts.. alt efter hvornår du klagede over fejlen smiley

• #5   30. apr 2013 Hvordan var hesten da i prøvede den? syntes det er mærkeligt hvis den først har ondt når i får den hjem.. har i skiftet sadel eller andet?

jeg ville gå rettens vej, og snakke med min dyrlæge om det smiley

• #6   30. apr 2013 Jeg ville ikke gå i retten.. Jeg ville derimod sige ja tak til de 20.000 kr. Og er der en hest som alligevel falder lidt i din smag kan du jo lade den indgå som en del af tilbage betalinger, ved det er super ærgerligt at miste penge på den måde, men sådan er det bare i min verden når det er dyr man handler med, og hun virker jo ret cool at hun overhovedet tager den retur. Andre skaber sig langt mere.. Men håber i finder en løsning på problemet.

• #7   30. apr 2013 Jeg er enig med Ingemann. Sig da ja til de 20 tusind og evt en anden hest af ringere kvalitet i bytte. Retsag osv kan tage ÅR....min veninde er igennem det med en hest netop med KS. De skal i retten i juni - ca 14 måneder efter sagen blev indledt. Det er langt og sejt at gå rettens vej, så for hestens og din egen skyld, synes jeg bestemt, du skal finde en anden løsning.

• #8   30. apr 2013 Rebecca :
    der var ikke som sådan noget da jeg prøvede den.
    dog efter jeg har set video af da jeg prøvede den, kan jeg se den virker meget ireterret og vil ikke så gerne anspringe til galop.

Kommentér på:
Hjælp retur ret.

Annonce