{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

Ormekur.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har været inde med en gødningsprøve i dag. Resultatet bliver spænnende...

Jeg fik dog høre i søndags at det var spild af pænge at tjekke min for orm da han jo var på det samme sted så han nok ikke havde orm siden han ikke var så ung mere (2 1/2 år) Personen mente at hvis han blev flyttet eller var meget yngre så skulle han, men at han blev resistent for orme i det faste miljø han var i så det var spild af penge.....Jeg svarede dog at jeg tog ingen chancer med min hest så jeg fik ham tjekket uanset:-)
Hvad mener I? Hvilken viden har I på området??:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormekur....
  • #1   30. apr 2013 En gødningsprøve er bare noget man får lavet to gange årligt! Og er der flere heste på samme folde tages der samtidig på alle! Man kan aldrig sige en hest ikke får orm, selvom den går det samme sted altid. Især bremselarver (de små gule æg der sidder i pelsen) er jo nogen der selv finder vej til hestens mund, og kravler i mavesækken feks. Så kun godt du får den tjekket smiley

• #2   30. apr 2013 Mine får gerne ormekur i foråret 1-3 uger inden de bliver lukket på den store fold, der ligger brak hele vinteren, og igen inden den lukkes af for vinteren.
    Har jeg mistanke om at de har orm (min taber sig meget hurtigt og bliver hurtigt grim at se på) så tjekker jeg dem og giver dem kur hvis det er nødvendigt smiley

• #3   30. apr 2013 Ja jeg har altid fået min tjekket 2xårlig efter han blev et år. Forår almindelig og efterår udvidet Før den tid fik jeg udlevert af min dyrlæge. Men deres heste får en ormekur i februar (mener det var imod spolorm) og det er det eneste de får....Men min får det han behøver og mere kan jeg ikke gøre;-)

• #5   30. apr 2013 Jeg tager ingen chancer med orm.. Mine tjekkes 2-4 gange årligt, med flere prøver fra samme hest og larvedyrkning!! Uanset alder... Sidst viste larvedyrkning da også store blodorm hos den bette, så hurra for at være pernitten!!

• #6   30. apr 2013 Bremselarver kommer fra en flyvende bremse, altså ikke noget der har med andre heste at gøre! Andre larver er i jorden, som heller ikke har med heste at gøre. Så fordi hesten altid har gået på samme mark, eller altid har gået med de samme heste, er det bestemt ikke en garanti for den er ormefri!

• #7   2. maj 2013 Update - Jeg blev ringet op i dag af dyrehospitalet og fik fortalt at han ligger li over grænsen på æg så han skal have en ormekur da de også fandt en spolorm:-) Så ja...Det var IKKE spild af pænge:-)

• #8   2. maj 2013 Fik du lavet larvedyrkning også?

• #9   2. maj 2013 Nej den udvidede får jeg lavet om efteråret når de kommer ind fra fold.:-) I fjor havde han intet behov for kur:-)

Kommentér på:
Ormekur....

Annonce