Hest med ondt i ryggen?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG, min fjordhoppe på snart 20 år, har virkelig ændret adfærd.. Det startede her i sidste uge, da jeg ville tage hende ud på en hyggetur. Da jeg skulle spænde gjorden sad hendes tænder næsten i armen på, så jeg spændte den ikke så meget. Så da jeg ville stige op på hende, bed hun mig i låget og hun også ved at bukke ;O Det skal siges jeg har ALDRIG haft problemer med hende, hun plejer at elske at skulle på tur osv.. så gik jeg en tur med hende i stedet for..
Og så gav jeg hende nogle fridage, hvor vi kun striglede og lavede jordtrænning. og så idag ville jeg lige prøve at se om jeg kunne komme på ryggen af hende, men lige så snart jeg sætter foden i stigbøjlen, går hun til angreb!
Og så gik jeg en tur med hende, og longerede hende da jeg kom tilbage, fordi jeg lige skulle se om hun var i stiv i kroppen, hvilket hun var.. (nakke - ryg)
Det skal lige siges jeg har redet med en ridegjord i et stykke tid, og har lige været ude at købe en bareback pad..
Så mine spørgsmål til jer er følgende:
1. Kan ridegjorden/mig have gjort at hun har ondt i ryggen??
2. Hvordan er symptomer på ondt i ryggen??
3. Kender i nogle gode massører omkring Falster??
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 85
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 34
Kender i nogen gode omkring falster??
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Den kan meget vel have ondt i ryggen din pony!
Jeg ville foreslå en kiopraktor og så en uge efter så en god omgang massør.
Det gjorde jeg dengang Landeur havde ondt i ryggen, og det hjalp :-)!
sep 2012
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Den kan sagtens have fået ondt i ryggen af ridegjorden. Vil også anbefale en kiropraktor først og så bagefter en massør
Min pony har selv haft ondt i ryggen, og der hjalp det specielt med kiropraktor og massør
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Kiropraktor: Animal-wellness.dk
Massør: Hestifokus.dk
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
sep 2012
Da jeg longerede hende igår var hun meget stiv i ryggen, men så det vel også en meget god idé hvis der kommer en kiropraktor ud og massør?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det kunne det ja :o). Bare husk at en massør, kun kan gøre noget ved det "ydre" så hvis tingene sidder dybere alla låsninger mm. så skal der en kiopraktor, osteopat, fysioteupt e.l til.
sep 2012
Venter på at blive ringet op af en kiropraktor idag, men ville egentlig lige høre jer, tror i smerterne vil gå væk, når hun kommer i behandling med en Kiropraktor og massør?
sep 2012
Så der var desværre kun en vej, og det var et farvel til min dejlige fjordhoppe
Hun blev aflivet samme dag, da hun havde så store smerter
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hvor ærgerligt Men godt at det blev opdaget!
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
og stor respekt til dig for at tage hensyn til din hests ve og vel!
Hest med ondt i ryggen??