Sadel dilemma :) {{forumTopicSubject}}
Godaften HG'er
Jeg har et lille dilemma som jeg meget gerne vil høre jeres synspunkt på.
Jeg har fundet den perfekte sadel med det helt rigtige udseende, rigtige type bom (flex) og den rigtige pris.
I forvejen har jeg min skønne bomløse Cheyenne barefoot sadel.
Nu ved jeg så ikke om jeg skal beholde min nuværende eller købe den anden.
Jeg skriver fordelene og ulemperne op ved begge sadler
Barefooten.
Fordele: Jeg er rigtig glad for den. Den passer HELT perfekt til Kasper og den hverken glider til siden eller frem på ham og han er godt tilfreds med den også.
Ulemper: Jeg kan ikke springe i den. Den har ingen støtte. Min hest Blakken kan ikke bruge den.
Barefooten kan nok sagtens sælges for 1800-2000kr, men så igen - hvad hvis jeg ikke kan?
Den anden:
Fordele: Den er ikke helt bomløs, men med flexbom hvilket jeg altid gerne har villet have. Den skulle gerne kunne passe alle typer heste. Den har støtte og jeg vil kunne springe i den. Den koster ikke særlig meget.
Ulemper: Jeg kan aldrig være helt sikker på den vil passe dem begge. Jeg har ikke plads til den hvis jeg ikke kan sælge den anden.
Jeg har ikke plads til 2 sadler der hvor hestene står, så hvis jeg køber en mere skal den anden sælges. Pengene har jeg, så skulle den ene ikke kunne sælges igen er det ikke noget problem.
Hvad synes i jeg skal gøre og hvorfor?
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 401 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.388
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
aug 2011
Overvejer dog meget at købe sadlen, skal bare lige have min far med på idéen, nogen idéer?
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
aug 2011
nov 2010
aug 2011
dec 2010
Følger: 125 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 20 Svar: 583
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
En bomløs skal jo passe til den enkelte hest og så snart nogen siger den kan ligge på alle heste, så skal man altså lige tænke sig om en ekstra gang
Wintec er f.eks ofte gode til heste med en vis "gyngehestsfacon", men dur ikke på heste med en helt lige ryg.
Så heller ikke der er det "bare" og skifte kopfjern.
Sadlerne skal jo i deres primære udformning matche den enkelte hest.
Ts: Jeg ville købe/prøve den nye sadel og se om den passer den hest du mangler en sadel til. Gør den det, så se efter om den også passer den anden. Og gør den ikke det, jamen så må du jo have 2 sadler og finde en løsning på pladsproblemet.
Det vil være meget dumt og sælge den du har, når den ligger perfekt på den ene hest.
nov 2010
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
aug 2011
Jeg har kig på denne sadel
http://abrideudstyr.dk/shop/premiere-combisadel-med-3759p.html
Horsemind:
Det tror jeg at jeg vil gøre Det betyder rigtig meget for mig at mine heste også bryder sig om deres sadel. Jeg er blevet frygteligt nervøs for min ene hest (den som ikke kan passe min nuværende sadel) så mit valg står mellem at ride hende uden sadel eller ride hende i en sadel som måske/måske ikke passer hende.
MariA: Jeg har 3 heste, en shetlænder, en fjordblanding og min fjordhest. De har alle hver deres sadel (hvor jeg så ikke er sikker på fjordblandingen kan passe sin) og så har vi 2 westernsadler hvor den ene hænger ved de andre. Jeg ejer kun den ene sadel som er den fjordhesten kan passe.
Hvis det bliver sådan at det kun er Blakken (fjordblandingen) der kan passe sadlen vil jeg se på muligheden for at få en af de andre med hjem istedet
Sadel dilemma :)