Stadig meget chokket :S {{forumTopicSubject}}
I dag kom dyrlægen for at vaccinere mig og nogle af de andre heste på stutterit. Jeg var nærmeste helt glad da han kom, det gik også fint nok med at få de små plage vaccinertet. Men så kom turen til min hest, han vaccinerede hende og jeg spurgte om han ikke også ville kikke om hun skulle have raspet tænder. Det gjorde han så, men hav´de meget problemer med at få lov til at kikke. Han konstaterede at hun skulle have raspet tænder og blev nød til at bedøve hende for at kunne få lov... Efter bedøvelsen virkede lage han den der dims på der holder munden åben. Det tog ham over en halv time at raspe hendes tænder fordi hun ikke ville have det.
Han vendte sig om og kikkede på mig så sage han "vil du være til stede når hun skal have revet en meget stor ulvetand ud?" Ja, selvfølgelig ville jeg være der, elsker jo min hest og følger hende i tygt og tyndt.
Jeg skulle aldrig have valgt at blive, det er det værste jeg har opblevet. Da han første gange forsøger at løsne den kaster hun sig tilbage og derefter løber hun fram, tros det hun er bedøvet. Han beroligerhende og prøver igen. Men kan ikke komme ordenligt til, så han vælger at bedøve hende en gang til. Nu er hun så så døsig at hun ikke står særlig godt på benene. Han bakser længe med hende og det begynder at bløde mere og mere.
Efter at dyrlægen og Laife har bakset med hende i over en halv time får de endelig tanden ud. Det er den største ulvetand jeg har set.
Hun er nu så døsig at hun bare står og hænger med hovedet, og blodet drypper ud af munden på hende. Dyrlægen siger at vi ikke må bede hende flytte sig, for så vil hun nok falde.
Jeg spøger dyrlægen om han ikke vil kikke på hendes mug nu hvor hun er bedøvet og man kan komme til det. Det vil han da gerne, han vender sig meget chokeret om og siger " det er længe siden jeg har set så meget mug, men faktisk er det ikke mug. Det er små bitte dyr der sidder og æder hendes ben, det skal behandles med det samme!" Han giver hende flere forskellige sprøjter + at han giver Merete nogle sprøjer som hun skal give hende de næste 3 dage. Og hun skal måske behandles igen om en månede...
Lige enden han køger kikker han en sidste gang på hende og siger, "bind hende lige, for hun står og er ved at drukne sig selv i vandkoppen" Jeg bliver pisse bagne og skynder mig at binde min hest væk fra vandkoppen.
Da dyrelægen køger efter at have brugt 1time og 20 min på min hest, sår jeg og kikke på min elskede hoppe. Hun ligner noget der er løgn. Hun har blod i hele hovedet (hun er skimmel, så det ser meget slemt ud), hun er så sløv at hun er ved at vældte...
Jeg er stadig chokket over denne forfærdenlige opblevelse. Og da jeg var ude for at fodre lige før var hun vågnet op igen, men vil ikke spise, men det er der jo ikke noget at sige til.
jan 2005
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 256
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 52 Emner: 64 Svar: 2.959
nov 2004
Følger: 21 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 112 Svar: 591
Og grunden til tanden og de mange bedøvelser, er at min hest er så genstridig...
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Håber at det går godt for jer.
Anita
nov 2004
Følger: 21 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 112 Svar: 591
Men har prøvet det med en hingst.. Det ser lidt sjovt ud når de skal ud på folden igen...
dec 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 258
- Held og lykke med den!
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 18 Svar: 551
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Fik dyrlægen vaccineret dig???? læs teksten :-)))
Anita
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 681
Har os været ude for sådan en oplevelse, eller noget lign.
Jeg skulle som en hver anden dag ud og ride, jeg skulle ride sammen med min veninde, så vi gik i gang med at strigle hestene. Jeg begynder så at strigle Walle og så bider han ud efter mig, og jeg langer så ud efter ham, ramte ikke, men han er noget af en bandit.
Så stryger jeg striglen over hans røv og må standse i chok. Han havde et rigtig stort hul lige på ballen! og der var blod over alt ned af hans ben og i halmen. Jeg gik i total chok og tapte striglen, og bakkede tilbage mod væggen, og holde mig til maven mens tårende trillede langsomt ned af min kind. Så kalder min veninde på mig, men jeg svare ikke, så kommer hun hen til mig, og spørg om han har sparket mig eller noget ?
Så peger jeg bare i chok på hans røv, og hun går helt i stå. Lidt efter finder vi staldmanden og han trækker Walle ud og skyller ham på røven. jeg kunne ikke få mig selv til at røre ved ham, tænk nu hvis det gjorde ondt
Så ringer jeg til dyrlægen og han kommer og syer ham mens jeg står med hans sovende hoved i armene, kunne bare mærke hvordan det langsomt blev tungere og tungere, og savlet på mine hænder, og de små ryk det gav i hans hovede når det gjorde ondt. Endelig blev han færdig, og jeg forsøgte stille at trække ham ind i hans boks, som heldigvis var lige om hjørnet.
Derefter finder Troels det sted han havde siddet fast og hiver dimsen af. Jeg får afvide at han har fået 7 sting og ikke må komme ud af boksen i 5 dage, efter de 5 dage må jeg ride ham i 5 dage i skridt. Puha, det var noget af en omgang, kan simpelthen bare ikke klare når der sker noget med hens dyrebareste eje <3<3 Elsker ham over alt på jorden selv om han er en bølle ind i mellem (; <3<3
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 1.338
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 423 Svar: 1.554
nov 2005
Følger: 190 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 42 Svar: 525
apr 2006
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 692
Men husk at fin hest ikke må spise eller komme på fold 2 timer efter bedøvelse.. måske endnu længere når hun har fået så meget.. måske give hénde fri i morgen når hun har haft så meget beroligende i kroppen.
Lød ret uhyggeligt med ulvetanden og det med vandkoppen :s
Stadig meget chokket :S