825 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

studerende og hest. hvad ville i gøre? studerende og hest. hvad ville i gøre?

hej. jeg har simpelthen været så frustreret det sidste stykke tid over det med at skulle til at studere. jeg har sat min dejlige dame til salg hvilket er utroooolig hårdt for mig. tanken om ikke at have hende bider i mig og har da bragt mig til tårer MANGE gange .

- sagen er den, at jeg til september skal på DTU. jeg har kollegieværelse og alt vedr. mig helt på plads.. har også kigget på stalde deroppe ad som jeg synes er gode.... mit eneste problem ligger i om jeg skal have robina med. jeg har råd til det. men da jeg drømmer om et semester eller to i udlandet på studiet osv. tror jeg det bliver svært med hest ved siden.
- er så fortvivlet hvorvidt jeg vil have det godt med, at hun kun får min opmærksomhed en 3-4 gange om ugen og derfor ikke bliver redet nok og nusset om som hun fortjener.
- desuden skal man jo også medregne al andet aktivitet udover som venner, ferie, fester osv.

så jeg spørger jer: hvad ville i gøre hvis i stod med jeres højt elskede hest og skulle studere?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  studerende og hest. hvad ville i gøre?
  • #1   18. apr 2013 Hvad med part eller udlån? smiley
    Kunne det ikke være en løsning, så ser du hende stadig? smiley

• #2   18. apr 2013 Kan du ikke låne hende ud eller få en part til hende? smiley

• #4   18. apr 2013 kan godt være jeg kan have part..... men har bare hørt de er så svære at finde i kbh hvis hesten ikke bare er en "maskine" at ride :s.... robs er ret krævende under rytter ..

• #5   18. apr 2013 Min er blevet boende ved mine forældre i Jylland smiley Den er så også skadet, og kan derfor ikke rides, så hun er gået på pension smiley

Men du kan jo også vælge at få part på din, når du begynder på studie, så får den opmærksomhed alle dage. Når du så skal tage et semestre i udlandet, kan du overveje om det et tid til at sælge eller låne den ud mens du er væk smiley

• #6   18. apr 2013 Tror det kommer an på prisen, om det er til at finde en part. Jeg ville rigtig gerne begynde at ride igen, men som studerende har jeg ikke råd til at betale omkring de 800 kr/måneden for at ride 2 gange om ugen. Så hvis du har råd til at gøre parten lidt billigere, så tror jeg sagtens at du kan finde en smiley

• #7   18. apr 2013 Personligt ville jeg prioritere mine studier højest smiley - det er trods alt vores fremtid!

• #8   18. apr 2013 Jeg tror jeg ville behholde min hest og så finde en part som evt. kan låne den på fuld tid mens du er væk og som evt. kunne give et bidrag til fx. opstaldning.

• #9   18. apr 2013 Jeg ville beholde alle sammen, og dem der skal rides ville jeg få part til eller udlåne.

Jeg har selv 7 heste. Og jeg regner med at tage et år som aupair (staves) i den tid blvier alle ride heste udlånt, og de resterende vil min mor gerne passe.

• #10   18. apr 2013 Det er jo en prioriteringssag.
    Jeg studerer, og jeg har hest, og det fungerer. Jeg når hesten 5-4 gange om ugen, og går meget op i mit studie. Udover det, træner jeg i motionscenter - men så er det også det.
    Alt andet er skåret væk; fjernsyn, hverdagsbyture osv. ... Jeg tager ofte med til fest i weekenden, men i hverdagen tager jeg altid hjem efter skole, for at kunne nå hesten.

Hesten er sindssygt vigtig for mig, den er en del af min fremtid, og jeg kan ikke undvære det. Jeg synes jeg har en fin balance mellem skole, hest og socialt liv. Jeg er sammen med vennerne og i byen næsten hver weekend.

Jeg har ikke planer om en tur i udlandet, men jeg er ikke afvisende over for det. Under alle omstændigheder, er det først aktuelt om 2 år, så det er ikke noget jeg behøves at tage stilling til nu. Hvis det kommer til, at jeg skal til udlandet, så må jeg jo se om jeg kan finde en god part til hende, ellers må hun jo bare stå... smiley

• #11   18. apr 2013 equus: det var et rart indlæg der skabte håb smiley !

• #13   18. apr 2013 lige nu står den på sydsjælland smiley ville smide hende op på furesødal når der var plads der hvis det var. eller en stald der i lyngby. har en mor der kan kigge efter hende hernede indtil jeg får staldplads.

• #14   18. apr 2013 Jeg studerer på Aalborg uni men bor 65 km derfra og kører ca 2 timer hver dag for at komme frem og tilbage.. herhjemme har jeg ungheste og ca 10 km væk har jeg min vallak og min hoppe..
    hvor meget jeg rider svinger lidt fra uge til uge, men mellem 2 og 6 gange på en uge kan der blive tid til.. Jeg er så så heldig at der bliver taget god hånd om de to på den gård de står på så det er kun hestenes kondition jeg kan få dårlig samvittighed over smiley
    om man skal sælge sin hest eller ej er et svært spørgsmål.. jeg personligt ville gøre at for at beholde den, men jeg tror også det gælder om at få tingene til at passe sammen og prioritere sin tid ordenligt.
    I dit tilfælde ville en park måske være en løsning, hvis du har dårlig samvittighed, men hvis du har en den stående i en stald med fuldpas, hvor den kommer på fold hver dag osv så kan man jo sige at så lider den næppe smiley

• #15   18. apr 2013 Hvis du virkelig elsker hende så højt, så sætter du selvfølgelig hende i første række.

Jeg er på 3. år af min bachelor med 5(!) heste og derfor to jobs ved siden af mit studie for at have råd. Ja det er møg hårdt, men hestene kommer altid i første række.
    Og jeg formår da at gå på druk stort set hver weekend alligevel xD

• #16   18. apr 2013 veo: HOOLD da op smiley det er vildt.

• #17   19. apr 2013 Jeg har altid haft hest ved siden af studie...
    Det er spørgsmål om priotering. smiley

Kommentér på:
studerende og hest. hvad ville i gøre?

Annonce