{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

sparker {{forumTopicSubject}}

har lige købt en 4 års pony vallak , når vi vil strigle han , så sparker han med bagbenen efter os, kan det trænes væk eller vil de altid have tilbøjlighed til at kunne gøre det igen. sætter jeg ham på plads og prøver igen spaker han bare igen. han skulle gerne være børnpony og deror lidt bekymret . tidligere ejer siger han aldrig har sparket efter dem og han er solgt til od som sød børnepony. Erfaring søges


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sparker
  • #2   9. apr 2013 For mig lyder den til at være lidt kilden. Børster i let eller hårdt? Måske børster i for let på bagbenene eller bruger en strigle den ikke bryder sig om.
    Hvordan opfører den sig når i løfter bagben for at rense hove?


  • #3   9. apr 2013 han skulle have prøvet at blive striglet før mange gange og vi kan kun komme til halsen og lidt over ryggen med med strakt arm, hen af maven vil han heller ikke have

  • #6   9. apr 2013 jeg har kun prøvet at løfte bagben på ham 1 gang og der sparkede han også, men jeg vandt . jeg har prøvet med bløde og hårde børster og han vil ikke finde sig i det. men mener i at det kan trænes væk ?? har en søn der er blevet bange for ham nu og er bange for at jeg ikke kommer til at stole på ponyen omkring min søn

  • #7   9. apr 2013 Sørg for at trykke til så han kan mærke hvor i er, nøjes gerne med en flad hånd og tag lidt af gangen smiley Dog må i ikke vise i er bange for at blive ramt eller lign.
    Vær bestemt og lad ham vide hvad i vil fra start af.


  • #8   9. apr 2013 Det kan sagtens trænes væk, synes den lyder kilden og lidt forvirret over det nye.

  • #9   9. apr 2013 i går sparkede han 7 gange efter os og jeg sætte ham på plads hver gang og til sidst stoppede vi da jeg havde min søn med og han var bange. ponyen har kun boet her i 3½ dag, men fungere ellers fint her.

  • #10   9. apr 2013 Vent 1 - 2 uger men brug de uger på at trække, bakke med ham og generel omgang smiley

  • #11   9. apr 2013 det er min søns første pony og jeg er bange for han ikke er en førstegangs pony, som han ellers skulle være. Bare mærkligt han gør det her og tidligere ejer ( avler ) aldrig har oplevet det.

  • #12   9. apr 2013 Kan være han bare skal have længere tid til at falde til smiley

    Giv ham et par uger smiley


  • #14   9. apr 2013 aflevere den tilbage,hvis din søn er blevet bange for ham nu får han aldrig den tiltro til den, snakker af erfaring med min datters pony som også er sådan smiley jeg har fortrudt at jeg ikke kørte tilbage med den, men vi er glade for hende men min datter stoler ikke helt på hende..

  • tine kock R
    tine kock R Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   9. apr 2013 Hej vi købte vores welsh hoppe og føl for 1,5år siden og der kunne vi intet med den hverken strigle trække osv den havde adrig prøvet noget. Da vi endelig kom til at børste den lidt havde vi altid den anden hånd på den samtidigt så den kan mærke hvor vi er og nu kan vi alt om jeg så står og klapper bag den når de skal på mark eller læner mig op ad bagen er den ligeglad. Tror bare din skal vænne sig til dig og er utryg det tager jo tid at falde til og tror kun det gør det værre at sætte sig i respekt som du skriver tillid og ros vil nok være bedre respekt kommer jo ligesom med vores børn ved vi selv udviser respekt. Men lad den endelig kigge med så den kan se hvad i laver og vent evt med benene til den er mere tryg og vent med at tage din søn med ud og ordne den så han ikke ender med at blive bange for den så hellere han bare kan give den godbidder og de kan blive venner. Men det tager tid og god tålmodighed hvis det er fordi den slet ikke har været vandt til at blive børstet. Hvis du ønsker hjælp til træning så sig endelig til jeg både træner og tilrider ponyer og heste der har lidt problemer med mennesker både med hms fx de 7 lege og alm teknikker og folk betaler stort set kun for udgifter mens de står her hos os da det bare er for hyggens skyld

  • #16   9. apr 2013 jeg er enig, den er ikke børnepony som den er nu. Den er ung og uerfaren, og det kommer til at koste meget tid og sved inden han er stabil børnepony.

    køb en erfaren pony der har været ude og se verden, en din søn kan lære noget af og få gode oplevelser med, istedet for det er noget han skal lære/give ponyen smiley


  • #17   9. apr 2013 han er købt som en pony der finder sig i alt og er vant til at blive striglet og derfor er jeg bekymret for om den er børnevenlig nok eller tiden og læring er det vær. bare ikke sjovt med en søn der gerne vil og så ikke kan og kommer jeg til at stole på ponyen når han nu er sådan lige nu ? synes det er sværet

  • #18   9. apr 2013 ponyen er ikke som lovet, jeg ville retunere den.. jeg ville ihvertfald ikke turde stole på den ikke fik ramt på et barn. Jeg vil også sige at når det er så voldsomt allerede uden i gør det vilde, og når den har prøvet noget, ja så kan det nemt være at den ville være for hurtiigt til at ty til sparkeri hvis den bliver usikker eller når den vil til at prøve kræfter af smiley

  • #19   9. apr 2013 jo men det er jo ikke kun at løfte ben , bare vi røre han skulder,mave, ryg , kryds og lår/ ben . forben og hals er der ikke noget . han løfter fint sine ben, men vil bare gerne sparke først og når jeg først har fat i bagbenet står han stille.

  • #20   9. apr 2013 Rebecca det er lige det jeg er bange for

  • #21   9. apr 2013 Nå ja så kan jeg godt se det... Hmm. Så er der nok ikke andet end at returnere ham, eller forslå tidlig ejer at de lige kommer og viser jer hvordan man strigler ham, hvis han er så rolig som de siger!!

  • #22   9. apr 2013 ja jeg tror jeg ville levere ham tilbage, der findes rigtig mange søde ponyer derude, så man kan ligeså godt finde den man føler 100% for smiley

  • #23   9. apr 2013 Har skrevet til dem om de vil have ham tilbage, så nu må vi se. Tak for jeres råd

Kommentér på:
sparker

Annonce