{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Øvelser til nybegynder og muskelfattig hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG folkens.
Nu her er jeg gået i gang med at kigge på forskellige bomløse saddeler til min dejlige skovturs-vallak. Jeg er selv på grænsen til at være for tung (vejer 70 kilo og han er en mellemstor 1'er) så derfor har jeg valgt ikke at ville ride så voldsomt meget selv indtil han har sat muskler.
Jeg har en nybegynder veninde, som ikke vejer særlig meget og hjertens gerne vil hjælpe mig ved at ride ham en gang i mellem, så det ikke altid bare er det samme jeg laver med ham. Det er jeg super taknemmelig for, hun vejer nemlig noget mindre end jeg gør. smiley

Jeg vil derfor rigtig gerne og med store kyshænder modtage alle øvelser der kan styrke hesten inden hun kommer op (der går lige et par måneder inden der er sparet op til saddelen + tilbehør) og nogle øvelser der kan give hende forståelse for hesten, basis i at styre ham og sådan.

Selv regner jeg med at have ham i longetov på en ridebane jeg opsætter med snor og pæle det første lange stykke tid hun rider, og har selv overvejet volte-øvelser, slangegange osv. når jeg vurdere at hun kan ride ham uden at jeg har ham i snor.
Vi har også nogle kegler jeg kan sætte op så slalom-lege er også en mulighed.

Nogle der har gode forslag til muskeltræning der kan laves hjemme, samt smidighedstræning fra jorden?
Nogle der har nogle gode øvelser jeg kan sætte min dejlige veninde til, både mens hun bliver longeret de første gange, og herefter når hun rider alene?

Alle indputs modtages med kyshånd. :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser til nybegynder og muskelfattig hest?
Kommentér på:
Øvelser til nybegynder og muskelfattig hest?

Annonce