20. sep 2009 Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Øvelser til nybegynder og muskelfattig hest? {{forumTopicSubject}}
Hej HG folkens.
Nu her er jeg gået i gang med at kigge på forskellige bomløse saddeler til min dejlige skovturs-vallak. Jeg er selv på grænsen til at være for tung (vejer 70 kilo og han er en mellemstor 1'er) så derfor har jeg valgt ikke at ville ride så voldsomt meget selv indtil han har sat muskler.
Jeg har en nybegynder veninde, som ikke vejer særlig meget og hjertens gerne vil hjælpe mig ved at ride ham en gang i mellem, så det ikke altid bare er det samme jeg laver med ham. Det er jeg super taknemmelig for, hun vejer nemlig noget mindre end jeg gør.
Jeg vil derfor rigtig gerne og med store kyshænder modtage alle øvelser der kan styrke hesten inden hun kommer op (der går lige et par måneder inden der er sparet op til saddelen + tilbehør) og nogle øvelser der kan give hende forståelse for hesten, basis i at styre ham og sådan.
Selv regner jeg med at have ham i longetov på en ridebane jeg opsætter med snor og pæle det første lange stykke tid hun rider, og har selv overvejet volte-øvelser, slangegange osv. når jeg vurdere at hun kan ride ham uden at jeg har ham i snor.
Vi har også nogle kegler jeg kan sætte op så slalom-lege er også en mulighed.
Nogle der har gode forslag til muskeltræning der kan laves hjemme, samt smidighedstræning fra jorden?
Nogle der har nogle gode øvelser jeg kan sætte min dejlige veninde til, både mens hun bliver longeret de første gange, og herefter når hun rider alene?
Alle indputs modtages med kyshånd. :o)
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Og hvordan vil du foreslå intervaltræning?
sep 2009
Det kunne jo være fedt hvis jeg samtidig med at krikken får bygget muskler selv taber mit overflødige fedt og får nogle muskler ^^
sep 2009
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
Har selv været igennem en genoptræningsperiode med min hest, hvor jeg har gået meget med ham - og da jeg også selv gerne vil i bedre kondi, har jeg også løbet ved siden af, mens han har skridtet i et friskt tempo - så er det bare med at lave høje benløft og den slags - det giver sved på panden (og ser utroligt fjollet ud)
sep 2009
Det har jeg bare ikke mulighed for Jeg har to heste hjemme og de kan ikke rigtig gå fra hinanden. Så jeg er meget afhængig af at min søster er hjemme og har lyst til at gå med. derfor er jeg også meget interesseret i øvelser, jeg kan lave hjemme. Jeg tror rask skridt rundt på folden godt kan blive møgkedeligt.
Men tak for forslaget alligevel ^^
jul 2005
sep 2009
Jeg tænker at man kunne indlægge bomme og forhindringer undervejs også, for underholdningens skyld ^^
jul 2005
sep 2009
Ej, jeg har ikke meget overskud eller lyse timer i vinterhalvåret, men nu er det snart sommer, og hvorfor ikke få både hest og jeg i god form på en gang? ^^
Øvelser til nybegynder og muskelfattig hest?