{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

"Reklamations ret" på hest? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Blot et spørgsmål af ren nysgerrighed efter snak med en af mine elever i dag.

Man har jo 2 års reklamations ret på køb af hest ved skjulte fejl (skader) - men hvordan med temprement?

Hvis man har købt en hest som f. eks da man var ude og se på den var "idiot" sikker, sød og rolig,og købt på dette grundlag. Men da hesten så kommer hjem vender den 100%. Er meget vild, nervøs og kan ikke rides pga. det voldsomme temprements skift. Hesten kan ligeledes ikke videresælges da værdien jo er faldet fordi at hesten nu ikke kan rides pga. stress.

Kan man overhovedet gøre noget, eller er man bare "bundet" til at beholde hesten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Reklamations ret" på hest?
  • #2   5. apr 2013 Jeg vil mene det bare er "sur røv", og så må man tage det stille og roligt med hesten, indtil den er blevet "normal" igen.

Hun har forhåbentlig også været ude og kigge på den mere end en gang, så hun ikke bare så den, på en af dens gode dage?

• #3   5. apr 2013 Hvis hesten får voldsomt temperaments skift kan du også sende til tilbage.
    Det gjorde en jeg kender ihvertfald da hendes hest blev fuldstændig syg i hovedet efter hun havde haft den i en uge.

- Dog gælder det kun til og med 6 måneder efter du har købt hesten smiley

• #5   5. apr 2013 Det kan også være hesten har været dopet da den blev set på. Giv den lidt mere tid, og ellers må i jo tage kontakt til sælger. Man skal også tænke på at kemien måske bare ikke er der.

• #6   5. apr 2013 Hesten her har været ved ejeren 3 mdr nu, netop for at give det en chance, og der er ingen ændring sket (eller jo, men meget små. Den er stadig ikke ridelig).

Og ja hesten er beset mere end en gang inden køb smiley

• #8   5. apr 2013 Samme størrelse stald ca.

Det er jo bare ærgeligt når man tror man har købt en god hest der er lige til at "springe op og ride afsted" på, og den så i stedet er næsten umulig er ride. smiley

• #9   5. apr 2013 Kan man ikke tage blodprøver og tjekke om den har fået noget beroligende da den blev prøvet af køber??

Men jeg synes helt klart man skal prøve at kontakte sælger, både for hestens skyld men også for køber. Det er jo synd for hesten, hvis det er fordi den er stresset og ikke kan falde til andre steder end hvor den var. Men med det sagt, så er det vel ikke nævnt at den bliver stresset af at blive flyttet? Og det er vel heller ikke nævnt at den har tendens til være nervøs og 'vild'?

Jeg kender nogle som fik handlen til at gå tilbage, pga hesten ikke ville med ind fra fold, som ikke var blevet nævnt..

Men snak med sælger. Hør hvad de har at sige osv.
    Hvis de afviser det hele, og siger at de ikke vil have den tilbage og at den aldrig har været sådan før. Så ville jeg lade det være, da en retssag er meget dyr og kan tager flere år. Men hvis det er en meget dyr hest og i føler det er det værd så kan i da gå den vej smiley

• #10   5. apr 2013 Man kan intet gøre ligeså snart du har trække torvet i hånden så er det din fejl eller dig der skal komme af med den igen;) har selv været det igemmend med gammel hest smiley

• #12   5. apr 2013 Isabell

Ikke hvis der er skjulte fejl. Altså hvis der viser sig at være noget problematisk som der ikke er blevet nævnt.
    I denne situation formoder jeg at hestens er blevet solgt som ridehest? Det viser sig jo så at det er den for 'vild' til. Så er den jo ikke som lovet.

• #13   5. apr 2013 Ida
    Jeg fik taget røntgen billeder og bøjeprøve 2 måneder efter køb. Fik dog også lavet bøjeprøve ved køb. Men røntgen billederne viser at hesten har skader som blev tilbagedateret til før vi købte den, og så kom den tilbage smiley

Men skal ikke kunne sige om det er anderledes ved blodprøver. Altså om man kan tilbagedatere sådan nogle smiley

• #15   5. apr 2013 Ida
    Jeg tænkte bare, at man kan jo til dyrlæge tjek til stævner få karatene for at hesten er medicinsk behandlet inden for et X antal uger før stævnet. Så troede jeg bare de tjekkede det via blodet. Men tager måske fejl..
    Men 3 måneder er også lang tid siden jo..

Anyways, kan de på den ene eller anden måde undersøge om den har været beroliget. Evt gennem folk på den rideskole den stod på. Der kan de jo forhøre sig om hvordan hesten plejer at være smiley

• #17   5. apr 2013 Nej man kan ikke få reklamations retten til at gælde her, da stress er påvirkning ude fra og hesten ikke var stresset enden i købte den.. Der er ikke andet at gøre end at sælge, flytte hesten til et mindre stresset sted da det er udefra kommende ting der stresser den..
    Hvis man kunne få hesten sendt hjem kan man jo blive ved

• #18   6. apr 2013 Jeg kender også en som måtte sende hendes nye hest tilbage til sælger, da den temperaments mæssig ikke var som da hun prøvede den, og som sælger lovede..
    Der var heller ingen bøvl med sælger overhovedet smiley

Kommentér på:
"Reklamations ret" på hest?

Annonce