{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Ulve...Helt ærligt! {{forumTopicSubject}}

Ja okay, jeg ved godt der har været en del forummer om ulve, og folk der er "uhhhh" så bange for der sker deres hest noget!
Ja, jeg ved godt der er en risiko for at ulve de dræber hestene, men altså en stor og kraftig hest er altså ikke så specielt meget udsat for at lige at blive "spist"!
Jeg går da også selv med den bekymring om, hviiiiis der nu skulle ske noget, især når de skal på døgn fold, men altså det er jo ikke fordi der render flere 1000 ulve rundt i Danmark og dræber vores heste, og jo jeg ved godt der er blevet drabt 8 får et sted, men altså folk skal ikke rende rundt og lege "uhhhh tænk hvis min hest er blevet spist af én ulv ude på en mark med flere heste!
Nu har jeg læst omkring 5-6 forummer om de her ulve, og folk tror virkelig at næste gang de kommer ud i stalden og skal hente deres hest på marken, så er den blevet spist, altså helt ærligt...
Det er bare min ærlige mening, så ingen hårde kommentar tak!:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulve...Helt ærligt!
  • #1   4. apr 2013 Ulve æder kun heste hvis det er sidste udvej..
    OG det er det ikke... Vi har så mange andre dyr i DK. De æder katte før de æder heste. Så jeg ville være mere bekymret for mine katte, høns osv...

• #2   4. apr 2013 Giver dig helt ret Camilla, men folk tror virkelig at de næsten ikke kan lukke deres heste på mark " for prøv at tænk hvis der nu kommer en ulv og æder den":-)

• #3   4. apr 2013 Jeg ville være mere bange for min hund, altså min den lille hund ville bare tænke yay hund til at lege med... eller hvis jeg havde får!!!!

• #4   4. apr 2013
    Men nu der også blevet godkendt, at vi må gå på ulve jagt. Så de kan komme ud af landet igen. Fordi de vil komme for tæt på os, på et tidspunkt. Fordi vi hverken har skov eller føde nok. Så vil det også blive farligt for de små børn, som tit leger ude efter mørkets frembrud.

• #5   4. apr 2013 Jeg er helt ærlig mere bekymret for min datter, vores smådyr end for mine heste.
    Vores heste går i løsdrift og tror nok hurtig ulven skal finde ud af folden igen smiley

Men hvis bestanden får lov at vokse, så vil de jo komme til at mangle føde.

• #7   4. apr 2013 Synes i stedet vi burde være glade for de endelig er ved at vende tilbage til danmark.

• #9   4. apr 2013 Hvis ulve skal ind på min fold får de nok stød inden de når så langt xD

• #10   4. apr 2013 Må ærligt indrømme at hvis en ulv alene kan nedlægge en kronhjort så er jeg da bekymret for mine små heste!
    Der er heldigvis ikke nogle på sjælland nu! men mon ik der pludselig gør det?

helt ærligt så vil jeg nødigt have ulve i danmark!

• #13   4. apr 2013 Tjah, jeg er nervøs ved mine heste, da de går på døgnfold, og vi også har flere føl, osv. Og som før nævnt, så skambider ulve ofte, også uden at være sultne.

• #16   4. apr 2013 Jeg syntes det værste er at om nogle år vil de finde ud af at vi mennesker ikke er farlige og at vi ikke gør dem noget, og så er vores børn deres næste bytte.

Ligesom i Tyskland, man hører da at der blive snuppet nogle børn, jeg syntes det er væmmeligt at tænke på....

• #17   4. apr 2013 - Tanken om at hvis min lille mini gris en dag bare var væk, det ville være det værste!!!! http://husdyr.bazoom.com/dk/galleri/1100-gris-dvaerghaengebug-svin-gurli

• #18   4. apr 2013 Jeg skynder mig lige at eleminere et par fordomme her:

1) En enkelt ulv kan IKKE nedlægge en fuldvoksen, sund og rask hest. Men føl og diverse smådyr vil selvfølgelig kunne være i fare.
    2) Ulve skambider IKKE for sjov. Hvis en ulv går i blodrus og skambider, så er den med al sandsynlighed syg, sandsynligvis af rabies eller lignende
    3) Ulve går IKKE uprovokeret til angreb på mennesker. En ulv angriber kun mennesker, hvis den føler sig truet og ikke ser anden udvej, hvis den er helt ekstremt sulten, eller hvis den er syg/har smerter

Selvfølgelig skal man være påpasselig og tænke sig om, nu der er kommet ulve til landet, men så længe der kun er tale om enkelte enlige strejfere, så tror jeg ærligt talt ikke, de bliver nogen reel trussel. Der er jo rigeligt med vildt til dem.

Camilla Hjortkær, hvor har du fra, at ulvene i DK må skydes? Ulven er totalfredet i hele Europa og i øvrigt også flere andre steder i verden - den er et truet dyr. Så jeg tvivler på, vi har fået lov til bare at skyde dem ned her i landet.

• #19   4. apr 2013
    Længe leve hysteri - det samme sker hver gang DMI siger snevejr, så går Danmark i panik.

• #20   4. apr 2013 altså jeg sider ikke og tuder over der er kommet ulve . men nu bor vi ret tæt på der hvor der er set ulve og jeg er da bekymret for min lille pony som elsker hunde og gerne vil lege. godt ske nogle er trætte af at nogle bekymre sig for sine dyr men jeg syntes så også det er træls at høre på dem der syntes det er pjat . jeg vælger heldigvis selv om jeg kan lide ulve eller ej og omvendt. men er der jo en risiko for at de kan tage et føl eller en lille pony og når der er den risiko bliver jeg bekymret .

• #21   4. apr 2013 Isabella - Det er ikke helt korrekt, det du skriver. smiley
    Ulvene vil som regel være lidt sky overfor mennesker, men langt fra overfor byttedyr såsom kaniner, får, geder, fugle, heste, osv. Det er jo deres natur at jage sådanne dyr. Går der et lille føl på en mark, og kommer der en sulten ulv, er det godt nok usandsynligt at ulven ikke angriber.

• #23   4. apr 2013 store kraftige heste... lol for dem der har værdifulde importerede amerikanske miniaturere stående XD Ulven: "desværre venner det der er klasificeret hest, så den æder vi ikke!"

• #25   4. apr 2013 Forresten er det ikke så længe siden der var en artikel om en dreng på vej hjem fra sin bror var blevet slået ihjel af ulve, dog i udlandet...

• #26   4. apr 2013 Ja der går mange historier om ulven .. men hvor mange er rent faktisk sande:-)

men det korte af det lange er at ulven er TOTALT fredet og vi må bare lære at leve med dem

• #27   4. apr 2013 Altså så længe at Tyskland (samt andre lande med ulve) ikke er gået total "Apocalypse Now" og trods alt har overlevet (her snakker vi alle racer - mennesker, heste, hunde, katte, får, køer, kaniner) deres ulve, så er jeg egentlig ikke bekymret.

Det er jo ikke fordi at det er det rene galskab i alle andre lande som har ulve. Hvorfor skulle det blive det her? ;o)

• #28   4. apr 2013 Ulve er et flokdyr, så er der set en, tror jeg på at der er flere.
    Desuden vil ulvene i løbet af noget tid, og se mennesket som værende noget ikke-farligt, og så kommer de først rigtig tæt på. Desuden er der ikke skov nok til ulve i DK, der er vist ingen steder hvor der bare 5 km ''frit''.

Så der er hverken føde eller plads til ulve i DK, så jeg tror at det vil blive temmelig problematisk, hvis de skal være her. Desværre smiley

• #29   4. apr 2013 En ulv er fredet som sagt i HELE Europa og derpå må den hverken skydes eller dræbes!
    Den er rimelig ræd for mennesker hvis man bare kommer en i en flok!
    Og altså jeg er også rimelig sikker på at rider du en tur i skoven er jeg 100% sikker på at der ikke bare lige kommer en ulv og æder jer!
    Altså hvis man sætter sig i ulvens spor, så ville jeg nok ikke gå til angreb på et stort dyr på omkring 160 der måske vejer 10 gange så meget som ulven, uanset hvor sulten ulven ville have været, ville den jo skyde sig selv i foden ved det!
    Men altså ulve lever ikke i stor byer, så¨hver nu ikke bange for der lige pludselig kommer en ulv når du går på gaden altså!
    Og man lader da FORHÅBENLIGT ikke sine børn lege uden opsyn i en skov hvor man ved der muligvis kunne være ulve, det er virkeligt uansvarligt altså!
    Ja, hvis jeg havde hunde, katte, høns gående frit ville jeg måske have en bekymring, men altså hvis man har en hund som kæledyr gående der hjemme så er den altså også sikret for at blive spist!
    Folk er hunderæd for de kommer og æder en...Altså, jeg er nu næsten kun stolt over at vi endelig har fået ulve i Danmark, så hvis jægerene ikke syder så mange dyr mere, så kunne der sagtens være plads til ulve!
    Og som sagt før, så er der altså ikk særlig mange ulve, af og hvad jeg har hørt er der altså kun noget omkring 10 ulve, hvilket OVERHOVEDET ikke er nok til at kunne dække hele Danmark! Og så er de altså også dækket over flere områder i landet hvilket giver at de ikke opholder sig i flokke og derpå ikke er stærke nok til at kunne dræbe en hel sund og rask hest!:-)

• #30   4. apr 2013 Jeg tror at Danmark er for lille til ulve. Vi har ingen øde områder ligesom de har i fx. Tyskland og Sverige. Jeg ved hvor meget skade en ræv kan gøre på gæs, ænder, høns, får, grise osv og har ikke lyst til besøg af en ulv..

Synes det denne ekspert siger virker meget logisk(dog tror jeg ikke at fordi der er et par stykker i DK pt at de angriber mennesker osv ;).
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/29/0329121833.htm

• #32   4. apr 2013
    Isabella: Jeg har altid måtte lege efter mørkets frembrud. Men dengang blev man jo heller ikke pakket ind i vat, som i dagens Danmark. Men landet er for småt til Ulve.

• #33   19. maj 2013 Synes i skulle prøve at se det program der køre på DR1 hver søndag kl. 19. Det handler om ulve og efter at have set det, er jeg faktisk meget i tvivl om jeg kan lide tanken om ulve i Danmark...

Ulven er et meget intelligent dyr, og er faktisk blevet en del fascineret af det, efter at have set dette program. Men er også blevet mere nervøs for min hest og landbruget efter at have set dette.. For nej hesten er bestemt IKKE et svært bytte for ulven, ulven dræber meget større dyr end hesten. Som f.eks. Bisoner og elge. Så jeg er lidt splittet her smiley

• #34   19. maj 2013 tyskland har haft ulve i 13 år og der har været lige så stor debat dernede som vi har her, men i hele tyskland har der ikke været 1 eneste angreb på heste

Kommentér på:
Ulve...Helt ærligt!

Annonce