Ulve...Helt ærligt! {{forumTopicSubject}}
Ja okay, jeg ved godt der har været en del forummer om ulve, og folk der er "uhhhh" så bange for der sker deres hest noget!
Ja, jeg ved godt der er en risiko for at ulve de dræber hestene, men altså en stor og kraftig hest er altså ikke så specielt meget udsat for at lige at blive "spist"!
Jeg går da også selv med den bekymring om, hviiiiis der nu skulle ske noget, især når de skal på døgn fold, men altså det er jo ikke fordi der render flere 1000 ulve rundt i Danmark og dræber vores heste, og jo jeg ved godt der er blevet drabt 8 får et sted, men altså folk skal ikke rende rundt og lege "uhhhh tænk hvis min hest er blevet spist af én ulv ude på en mark med flere heste!
Nu har jeg læst omkring 5-6 forummer om de her ulve, og folk tror virkelig at næste gang de kommer ud i stalden og skal hente deres hest på marken, så er den blevet spist, altså helt ærligt...
Det er bare min ærlige mening, så ingen hårde kommentar tak!:-)
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
OG det er det ikke... Vi har så mange andre dyr i DK. De æder katte før de æder heste. Så jeg ville være mere bekymret for mine katte, høns osv...
feb 2010
Følger: 125 Følgere: 114 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 44
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2133 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
jan 2009
Følger: 79 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 129 Svar: 998
Men nu der også blevet godkendt, at vi må gå på ulve jagt. Så de kan komme ud af landet igen. Fordi de vil komme for tæt på os, på et tidspunkt. Fordi vi hverken har skov eller føde nok. Så vil det også blive farligt for de små børn, som tit leger ude efter mørkets frembrud.
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Vores heste går i løsdrift og tror nok hurtig ulven skal finde ud af folden igen
Men hvis bestanden får lov at vokse, så vil de jo komme til at mangle føde.
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Der er heldigvis ikke nogle på sjælland nu! men mon ik der pludselig gør det?
helt ærligt så vil jeg nødigt have ulve i danmark!
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 831
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 127 Svar: 327
Ligesom i Tyskland, man hører da at der blive snuppet nogle børn, jeg syntes det er væmmeligt at tænke på....
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 127 Svar: 327
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
1) En enkelt ulv kan IKKE nedlægge en fuldvoksen, sund og rask hest. Men føl og diverse smådyr vil selvfølgelig kunne være i fare.
2) Ulve skambider IKKE for sjov. Hvis en ulv går i blodrus og skambider, så er den med al sandsynlighed syg, sandsynligvis af rabies eller lignende
3) Ulve går IKKE uprovokeret til angreb på mennesker. En ulv angriber kun mennesker, hvis den føler sig truet og ikke ser anden udvej, hvis den er helt ekstremt sulten, eller hvis den er syg/har smerter
Selvfølgelig skal man være påpasselig og tænke sig om, nu der er kommet ulve til landet, men så længe der kun er tale om enkelte enlige strejfere, så tror jeg ærligt talt ikke, de bliver nogen reel trussel. Der er jo rigeligt med vildt til dem.
Camilla Hjortkær, hvor har du fra, at ulvene i DK må skydes? Ulven er totalfredet i hele Europa og i øvrigt også flere andre steder i verden - den er et truet dyr. Så jeg tvivler på, vi har fået lov til bare at skyde dem ned her i landet.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Længe leve hysteri - det samme sker hver gang DMI siger snevejr, så går Danmark i panik.
feb 2008
Følger: 47 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 231
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 831
Ulvene vil som regel være lidt sky overfor mennesker, men langt fra overfor byttedyr såsom kaniner, får, geder, fugle, heste, osv. Det er jo deres natur at jage sådanne dyr. Går der et lille føl på en mark, og kommer der en sulten ulv, er det godt nok usandsynligt at ulven ikke angriber.
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.135
men det korte af det lange er at ulven er TOTALT fredet og vi må bare lære at leve med dem
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Det er jo ikke fordi at det er det rene galskab i alle andre lande som har ulve. Hvorfor skulle det blive det her? ;o)
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
Desuden vil ulvene i løbet af noget tid, og se mennesket som værende noget ikke-farligt, og så kommer de først rigtig tæt på. Desuden er der ikke skov nok til ulve i DK, der er vist ingen steder hvor der bare 5 km ''frit''.
Så der er hverken føde eller plads til ulve i DK, så jeg tror at det vil blive temmelig problematisk, hvis de skal være her. Desværre
feb 2010
Følger: 125 Følgere: 114 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 44
Den er rimelig ræd for mennesker hvis man bare kommer en i en flok!
Og altså jeg er også rimelig sikker på at rider du en tur i skoven er jeg 100% sikker på at der ikke bare lige kommer en ulv og æder jer!
Altså hvis man sætter sig i ulvens spor, så ville jeg nok ikke gå til angreb på et stort dyr på omkring 160 der måske vejer 10 gange så meget som ulven, uanset hvor sulten ulven ville have været, ville den jo skyde sig selv i foden ved det!
Men altså ulve lever ikke i stor byer, så¨hver nu ikke bange for der lige pludselig kommer en ulv når du går på gaden altså!
Og man lader da FORHÅBENLIGT ikke sine børn lege uden opsyn i en skov hvor man ved der muligvis kunne være ulve, det er virkeligt uansvarligt altså!
Ja, hvis jeg havde hunde, katte, høns gående frit ville jeg måske have en bekymring, men altså hvis man har en hund som kæledyr gående der hjemme så er den altså også sikret for at blive spist!
Folk er hunderæd for de kommer og æder en...Altså, jeg er nu næsten kun stolt over at vi endelig har fået ulve i Danmark, så hvis jægerene ikke syder så mange dyr mere, så kunne der sagtens være plads til ulve!
Og som sagt før, så er der altså ikk særlig mange ulve, af og hvad jeg har hørt er der altså kun noget omkring 10 ulve, hvilket OVERHOVEDET ikke er nok til at kunne dække hele Danmark! Og så er de altså også dækket over flere områder i landet hvilket giver at de ikke opholder sig i flokke og derpå ikke er stærke nok til at kunne dræbe en hel sund og rask hest!:-)
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 83
Synes det denne ekspert siger virker meget logisk(dog tror jeg ikke at fordi der er et par stykker i DK pt at de angriber mennesker osv ;).
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/29/0329121833.htm
jan 2009
Følger: 79 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 129 Svar: 998
Isabella: Jeg har altid måtte lege efter mørkets frembrud. Men dengang blev man jo heller ikke pakket ind i vat, som i dagens Danmark. Men landet er for småt til Ulve.
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
Ulven er et meget intelligent dyr, og er faktisk blevet en del fascineret af det, efter at have set dette program. Men er også blevet mere nervøs for min hest og landbruget efter at have set dette.. For nej hesten er bestemt IKKE et svært bytte for ulven, ulven dræber meget større dyr end hesten. Som f.eks. Bisoner og elge. Så jeg er lidt splittet her
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.135
Ulve...Helt ærligt!