446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

HJÆLP TIL BID!!! HJÆLP TIL BID!!!

Hej!
Nu har min pony voksepause, men når jeg skal til at ride seriøst igen skal jeg have fundet et andet bid. Min pony viser meget tydeligt når vi er på tur, at det 3-delte vi bruger ikke passer i hendes mund. Er der nogle der evt. kender nogle man kan få ud i Nordjylland og finde det korrekte bid? smiley
- På forhånd tak! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP TIL BID!!!
  • #2   3. apr 2013 Muffe bid

• #5   3. apr 2013 hvis du kan låne dig frem, så prøv at ride med nogle forskellige, hvor i bruger en slags i ca en uge og se hvordan hun går med det.

• #11   3. apr 2013 Mange har en tendens til at ride med for lange bid. Så først og fremmest skal det passe i længden.
    Derefter skal tykkelsen være korrekt så hesten kan lukke munden over bidet uden det genere.
    Den må ikke gå og åbne munden når man rider, man skal kunne ride hesten uden næsebånd og den så stadigvæk har lukket munden over biddet.

Om det skal være to delt eller tre delt kommer an på om hesten har brede lader eller ej, hvis den har, kan et tredelt klemme på laderne og genere. Hvis den ikke har, er et tredelt at fortrække.

Hvis hesten har en tedens til at hænge på tøjlen, kan er bid med tungefrihed måske være løsningen, da mange heste der gør dette har en tendens til at ville "skubbe" bidet op i ganen, så det ikke ligger et pres på tungen. Nogle heste finder dette pres meget ubehageligt.

Og jeg vil altid vælge et trensebid med D ringe eller muffe, da det ligger mere stabilt og ikke vil nive i mundvigende.

• #13   3. apr 2013 tusind tak, til alle jeres råd!
    Jeg har længden og min pony har gået med dette 3-delte meget fint - også uden næsebånd og rem. Så det jeg tænker, er at et 3-delt måske bliver for bevægeligt for hende?

• #15   3. apr 2013 "Låner lige emnet":
    Hvad ville I kloge hoveder anbefalde til en haflingervallak, der pt går på alm. 3-delt trensebid, men som løber meget og har tendens til at lægge sig på tøjlen?

• #17   3. apr 2013 Jeg kan varmt anbefale Myler Bid, jeg har haft kanon respons på min basse og de kan fås i alle mulige afskygninger smiley Søg det på google og læs mere, det er meget interessant!

• #23   3. apr 2013 Har hørt en masse godt om de såkalde Müller bid mener jeg de hedder smiley de er formet til hesten mund smiley

• #24   3. apr 2013 Brug et normalt tredelt trensebid det er blidt og godt til de fleste;)!!!

• #25   3. apr 2013 Jeg ved udmærket godt, at det er træning, der skal til, og jeg ikke hvorfra i mit indlæg du kan læse, at jeg tror, at et bid kan gøre det.
    Citerer lige mig selv og retter min tastefejl: "Hvad ville I kloge hoveder anbefale" - jeg mener blot hvilket bid, der kan optimere træningen, hvilket bid der vil være optimalt - jeg har bl.a. hørt noget med, at heste, der lægger sig meget på biddet skubber bidet op i ganen; og er det tilfældet, vil jeg gerne vide hvilket bid, der evt. kan forhindre eller hjælpe til for at undgå det.

• #27   4. apr 2013 Tusind tak til alle jer!
    Stutteri valdemars minde: jeg rider for tiden kun på udendørs bane, når vi rider "seriøst", det medfør i at min pony faktisk ikke er mere vågen på tur end på banen.
    Men tusind tak smiley
    Jeg vil bede personer der ikke har læst mit opslag IGENNEM lade være med at kommentere. Jeg bruger som sagt et almindeligt 3-delt bid. smiley

Kommentér på:
HJÆLP TIL BID!!!

Annonce