{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Part - hvor meget?? {{forumTopicSubject}}

Ja, har fået den ulimatium om at vis jeg ikke betaler ejer nogen penge så vil hun sælge lucky.

Det står sådan til at grunden til hun vil sælge hende er at hun ikke bruger hesten til noget, så derfor de penge hun bruger på vacc. og smed er unødvendige penge i hendes øjne, så for jeg stadig kan beholde hende så må jeg hoste nogen penge op.

Min sitituon er at jeg kun har 2800 kr om måneden, i de næste 3 måneder til regninger og hest, og hvor de 1000 kr. går til faste udgifter. Så har kun 1800 kr. tilbage.

Jeg betaler i forevejen undervisning,stævner, trailerleje, forsko til hende, udstyr når det skal skiftes ud, så det er ikke fordi jeg ikke bedrager til med noget.Når jeg er i stalden så ordner jeg alle bokse som består i at strø,give hø, vand og mad. som i øjeblikket er 3 gange om ugen, men om 1 måneden bliver det hverdag fra mandag til fredag.

Så nu vil jeg hører hvad i syns er en fair pris??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part - hvor meget??
  • #1   31. mar 2013 Det lyder jo til at du allerede betaler det hele, undtagen vacc!?
    Men så ville jeg ikke betale mere en d 500, når du os betaer smed og at det der! smiley

• #2   31. mar 2013 Du er part, så jeg vil overhovedet ikke syntes du skal betale sådan nogle ting. Så køb selv hesten, ejer er igang med at lade alle afgifter falde over på dig. Men hun har alle rettigheder over hesten. UNFAIR!

• #3   31. mar 2013 Jeg synes det lyder meget urimeligt, da der self. er en grund til du ikke har din egen hest. Hvis du skal stå for alle udgifter og alt arbejde, kunne du jo lige så godt have din egen?

• #4   31. mar 2013 Syntes du betaler rigeligt i forvejen

• #5   31. mar 2013 Min part skulle betale 1000 kr til min Flash.
    Da jeg dog kendte hende der kom først og det er en tidl god veninde fik hun det til 800kr.

• #6   31. mar 2013 Syntes ikke at du kan bruge stævner og trailerleje som argumentation, da det jo er dig der vælger at tage til stævne (og skal bruge trailer for at komme derhen).

Men jeg er enig med de andre at du betaler rigeligt nu smiley

• #7   31. mar 2013 Måske kan du høre om du kan købe hende på afdrag?
    Jeg syndes godt nok du betaler meget og laver rigtig meget for den part. Jeg ser ikke noget problem i fx. at købe et sæt stigremme eller en grime eller noget andet småt men du betaler rigtig meget, syndes jeg, i forvejen. Så jeg er enig med de andre og syndes faktisk det nemmeste for begge parte ville være at du købte hende. Selvfølgelig er økonomien nok i vejen for det men du har praktisk talt næsten alle udgifter og det lyder til du er rigtig meget, også mere, ved hesten end ejer er.

• Ninja S
    Ninja S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 9
    #8   31. mar 2013 synes du betaler rimeligt i forvejen. og gör RIGTIG meget for hesten og stalden. normalt ville jeg sige 600kr for at ride to gange om ugen per maaned. men da du aabenbart samtidg traner hesten og sörger for alt muligt og dit budget ikke er stort, synes jeg ikke du skal göre mere end feks betale forsko. det er selvfölelig super fedt du gider bruge dine penge paa transport til staevne og ridetimer.
    men mere kan du ikke göre.
    kunne du evt tilbyde ejer at give ridetime med hesten og faa nogen penge ind paa den maadeD? eller finde en anden god part?

• #9   31. mar 2013 Har desværre ikke mulighed for at købe hende, men vis jeg havde, så var hun købt for længes og flyttet, da deres facilteter heller ikke er de bedste, da vi kun har en ridebane som man ikke kan bruge om vinteren og ingen tur muligheder.

• #10   31. mar 2013
    Låne hende og finde sig i at hesten står et sted uden mega fancy faciliteter til der er råd til bedre?

• #11   31. mar 2013 Du kan måske også låne hende og stå for alle udgifter og på den måde selv må bestemme hvor hun står? smiley

• #12   31. mar 2013 Det er også planen at jeg skal låne hende,men det kan jeg først om 3 måneder.

• #13   31. mar 2013 ja du betaler for en del, men det er jo rent til din fordel du betaler imo. Og synes faktisk hun er meget fair i at sige at da hun ikke selv bruge hesten vil hun sælge, da det er penge lige ud af vinduet for hende så at sige, så jeg ser det som et reel tilbud fra hendes side at hun vil beholde den hvis du vil give lidt til dens ellers vedligehold. At du ikke har pengene er som sådan ikke hendes problem for at sige det lige ud. Håber du finder en løsning og forlov at fortsætte med at ride hesten

• #15   31. mar 2013 Hende der får part på min kommende hest kommer til at bidrage med 300 kr. om måneden. Mere vil jeg ikke forlange når det ikke er hendes egen smiley

Hun skal primært bare ride den og være sammen med den. Ellers ikke mere. smiley
    Og så et par gange om ugen smiley

• #17   31. mar 2013 Grunden til at jeg betaler for skoene er at det er mig som vil havde sko på hende, og ikke ejer, da hun har brug for det, når jeg rider terræn da hun ikke kan stå fast.

• #19   1. apr 2013 du betaler da nok , syndes jeg .. sige til hende at hun bare kan sælge hesten , for det er ikke nem pt .. held og lykke frem over ...

• #20   1. apr 2013 Egentlig er der ikke meget du kan gøre. Ejer er i sin fulde ret til at sælge, sige at du skal betale mere, eller hvad hun nu vil når det er hendes hest. Det er ikke helt fair over for dig, men sådan er det når man ikke har sin egen smiley
    Trailerleje, stævner og sko er du jo "selv uden om" så vidt jeg kan høre. Men altså, summa summarum - enten må du betale mere for at beholde hende, eller også lad være og det kan være at ejer sælger..
    Prøv evt at snak med hende om det er muligt du kan låne hesten før aftalt tid om tre måneder smiley

Kommentér på:
Part - hvor meget??

Annonce