{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

sammenlukning af ens heste ( Stress ) {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har et nyt opstået problem, som jeg aldrig har stået med før!!

Min vallak Duke er lige vendt hjem efter et trænings ophold på 3 mdr, hvor han har gået sammen med en anden vallak i 2 mdr, og ellers alene den sidste mdr, dog med selvskab af anden hest 3-4 timer hverdag.

Så torsdag kommer min mor op til mig med sin hest, så Duke og min mors hoppe kommer til at gå sammen hverdag uden problemer.
Så tar vi hjem idag, og de første 15 min er der ingen ting. Også lige pludselig her hjemme begynder Duke at jagte min mors hest rundt. Dog er der også pauser imellem. Men hun skal slet ikke nærme sig vores 2 andre hopper en 6 års og en 2 års, så jager han hende væk. Men hvorfor sker dette nu?? Når der ingen problemer har været mellem disse to heste før??

Nogen gode råd eller hvordan vi kan afhjælpe dette??

Alle fire heste har gået sammen før uden nogen form for problemer!!

Hjælp søges. Dette er ret underligt!! Og dybt fustrende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sammenlukning af ens heste ( Stress )
  • #1   30. mar 2013 Har det stået på siden torsdag? For jeg ville nok bare give det lidt tid, og hvis det ikke går, så skille dem ad.

• #2   30. mar 2013 Nej det skete først idag!!!
    De to heste som flyver rundt, de har gået sammen siden torsdag uden problemer. Derfor undrer det mig virkelig meget!!

• #3   30. mar 2013 Så ville jeg ikke tage det så tungt. Nogle dage kan heste bare ikke enes, det kan der være flere grunde til. Fortsætter det på samme måde de næste dage / den næste uge, ville jeg overveje at skille dem. Ellers så bare lad dem løbe rundt. Selvfølgelig hvis de skader hinanden eller det bliver for voldsomt, så skal de nok skilles, men ellers ikke. Det er normalt at heste løber rundt engang imellem. smiley

• #4   30. mar 2013 Har oplevet det samme med min. Første gang de kom sammen allesammen var der ikke så meget, han er den eneste pony, så han var da nederst i hierakiet. Så havde han været nogle måneder på rideskole i vintertiden og da den kommer hjem, kan de bare ikke acceptere hans tilstedeværelse, og han fik ret store skrammer i deres selvskab. Så vi tog beslutningen at lave en fold til ham ved siden af ham og så han kan se naboens heste smiley

• #5   30. mar 2013 Når, hvis det er sket i dag ville jeg ikke tage det så tungt som CTS siger, de skal bare lige acceptere ham, og han skal respektere at de er lidt over ham i hierakiet.

• #6   30. mar 2013 hvad har de haft at spise på folden??

• #7   31. mar 2013 TAK for jeres gode råd. Det var med bankende hjerte jeg gik til ro kl midnat. Stod op kl 5 og kiggede ud og der stod alle 4 heste på stald. dejligt. De har også her i formiddag stået alle fire og spist ved hø buret.

Lige nu går de 3 og hende alene, men hun er max 5 meter fra dem. Ja hun fik 3 grimme skrammer, men heldigvis virker hun ok. Der er ro på flokken, så det skal nok gå. Men grimt var det at overvære. Hilsen Tina (Majken s mor)

Kommentér på:
sammenlukning af ens heste ( Stress )

Annonce