{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.273 visninger | Oprettet:

Underernæret og afkræftet føl??? {{forumTopicSubject}}

Dette er lidt langt!!!!

Et kæmpe råd søges......
Nu hvor jeg måtte sige fravel til lille mand i mandags, havde en veninde og jeg set på nettet efter en afløser så jeg havde noget at stå op til igen om morgen...

Så et broget føl i en annonce på 9 mdr som jeg kunne få smidt i nakken da egeren skulle af med den. Tog ud og så på den og jeg fik et CHOK en lille fyr utrolig køn og snaksagelig kom mig i møde da ejeren og jeg gik ud på den fold de stod på i en stor flok med 3-4 hopper med føl fra sidste år + hingsten som er far til dem. Vi står og snakker og lige pludselig kommer en af hopperene hen til mig med sit føl på 10 mdr den ser noget sølle ud og tynd mm den lidstet af sted, mærker på den da den kommer hen til mig. Pelsen er som man ser på animal planet i red dyrene programmer helt tætte knuder af pels under hele maven og bringen og man kunne se at det gjorde ondt når den gik, den sorte er værrer end den broget... Hun sagde at den sorte havde været ramt af orm og lungebetændelse for noget tid siden.. Tager hjem og snakker med veninden og vi bliver enig om at de begge 2 skal til mig og det kan ikke gå for hurtigt... Da de kommer kan den sorte næsten ikke gå ud af traileren og op i stalden, den broget går frisk der ud af... Dagen efter ser jeg nærmer på dem og den sorte er værrer en ventet, snakker med de forskellige i stalden og vi bliver enig om at det skal klippes af så den kan bevæge sig uden at det gør ondt på den.. Gå igang med klipperen som næsten ikke kunne klippe det af måtte klippe med hårdene ( stakkels lille fyr) det værste kom af og et værre syn viste sig det var et skellet med hud på og meget underernæret og fyldt med lopper mm smiley Den broget er ikke så slem ramt men også ramt af knuder i pelsen og 10 gange så mange lopper som den sorte, han blev også klippet så de begge kan behandles mod dvs ting og sager...

Idag da jeg sad i boksen lå den sorte og sov med hoved i mit skød og var helt væk troet et kort øjeblik at han ville give op, måtte løfte ham helt op før han ville rejse sig op for at få frokost, han vågnet op da han kom i sin egen boks igen...

De får foder 5 gange om dagen i små måltider, masser af vand fri adgang til tørt hø af god kvalitet..

Er der nogle råd til hvad jeg ellers kan gøre for at få dem på bene igen???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underernæret og afkræftet føl???
Kommentér på:
Underernæret og afkræftet føl???

Annonce