Transport af RÅ hest? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har lige købt en skøn hest på 2,5 år. Hun kommer fra et større stutteri, hvilket vil sige, at hun kun har været i hænder enkelte gange til fremvisning. Ellers har hun ikke lavet andet end at stå og være hest på en mark med venner. Hun er en sød og rar hest, som generelt virker god i hovedet.
Sagen er den, at hun jo skal hjem til mig på en eller anden måde. Hun kommer fra Midtjylland og skal transporteres til København - altså er det en god tur for sådan en lille størrelse. Jeg ser jo helst, at jeg selv kan transporterer hende, så jeg ved, hvordan det er foregået m.m.. Dog har jeg ikke rigtigt nogen anelse om, hvordan hun vil tage det, da hun jo er mere eller mindre fuldkommen rå. Vi har en stor og lys halvanden-hestestrailer, som lægger godt på vejene.
Egentligt er mit spørgsmål: Hvad ville I gøre i sådan en situation? Ville I selv transporterer eller ville I få et transportfirma til at gøre det? Jeg synes ofte heste har nemmere ved at gå op i en stor lastbil end med en hestetrailer.. Men igen, så ved man ikke, hvordan det er foregået under hele forløbet. Kunne man evt. få en dyrlæge ud for at give hesten noget beroligende, hvis det går helt galt (altså hvis man selv sørgede for transporten)?
Knus Sofie
sep 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 111
jun 2009
Følger: 26 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 293
Hun er købt af Jørgen Ravn (Gørklintgård).
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 403
jun 2009
mar 2011
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 213
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
Så ja, ved sgu ikke lige - det er jo nok bare at prøve - men det er sørme en lang tur hjem, hvis sådan noget sker :s
jun 2009
- Tak for svar!
sep 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 9 Svar: 546
Jeg hentede selv min plag på fyn da han var 6mdr han var også TOTALT rå (kunne ikke røre ham da jeg købte ham da han ikke vidste hvad mennesker var) han fik en gele klat under tungen (som kun virkede 1/2 pga han allerede var oppe og køre) ham kunne vi så slæbe op af rampen og så lukkede vi og kørte og lod os overraske da vi kom hjem, men han stod stille stort set hele vejen - sikkert fordi han har været chokket..
Men noget af det vigtigeste er du sørger for at forsikringen ER trådt i kraft når du læsser sådan at HVIS der nu sker noget du i det mindste har dækning på, det gjorde jeg med min for hade ikke "råd" til at der skulle ske noget.
Derudover - held og lykke med turen!
Transport af RÅ hest?