{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Roepiller {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg har overvejet at begynde at fodre med roepiller. Men vil lige høre hvor meget man give for det? kg-pris, eller pris for x antal kg?
Om det overhovedet kan betale sig for mig, som får korn gratis i forvejen...

Og vil roepiller kunne erstatte alm. madolie, som jeg bruger pga pelsen? smiley

OG...
Er der forskel på de roepiller man kan købe? er der nogle til heste - og andre til kvæg fx?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roepiller
  • #1   24. mar 2013 Betale sig i forhold til korn? smiley Vil du bruge det som erstatning for korn? smiley

• #2   24. mar 2013 Ja, til den ene ville jeg nok (måske også til den unge, kommer an på hvordan han begynder at se ud når jeg får tilredet ham), så hun fremover ville få roepiller, vitaminer og mineraler, og de andre tilskud hun får nu. I øjeblikket får hun for meget energi, i forhold til hvor meget hun bliver brugt.

• #3   24. mar 2013 Roepiller har intet at gøre med hverken korn eller madolie..

vil anbefale dig at læse Brogårdens Store Foderbog smiley

• #5   24. mar 2013 Har hørt om flere der har erfaringer med at roepiller har samme funktion som madolie - derfor det spørgsmål. Som skrevet ovenover giver kornet hende for meget energi, i forhold til det motion hun får = fedme. og roepiller = fibre, hvilket til alle er sundere end for meget energi, når det handler om at tabe sig..

Hvis I hænger jer i detaljerne om roepiller vs korn, og i forhold til madolie, må I gerne glemme de spørgsmål, så tager jeg selv stilling til dem. Prisen er det jeg fiskede efter smiley

• #6   24. mar 2013 Simone S - Tak for svar :o)

• #7   24. mar 2013 Roepiller er super foder idet de indeholder ganske meget fiber. Køber du roepiller til heste skal du lige se på sukker indholdet, jeg forstår at det er energiindholdet du gerne vil skære ned på. Du kan med prismæssig fordel bruge kosetter som du måske kan købe hos en kvægbonde, de skal dog opbløde i længere tid.
    Roepiller sammen med god stråfoder samt vitaminer og mineraler kan holde de fleste heste gående, medmindre de er på topniveau, og arbejder hårdt.

Kommentér på:
Roepiller

Annonce