{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uden hestepas.
  • #1   20. mar 2013 Kan kun følge dig...

Der er bare nogen der er lige glade...
    Førevare styrselen brude køre ud til alle dem der vil sælge heste uden pas og give dem en bøde...

man har heller ikke endnu hørt en sag som privat personer der har fået bøde for det... kun heste handler...

• #2   20. mar 2013 Mine har pas..
    Men har ndnu aldrig blevet spurgt af dyrlæge eller andre om de har pas... Jeg har haft rigtig mange besøg af dyrlæge, og haft hest på dyrhospital, hvor de kom og hentede og afleverede hesten, fået aflivet hest og afhentet af daka, men på intet tidspunkt er der blevet spurgt til om hesten havde pas..
    Jeg har stadig pas og ejer bevis liggende.. Der står intet om at hesten er død.. Selvom den er meldt død de steder den skulle..

Så tror grunden til at folk ikke har fået det gjort endnu, er fordi det ikke bliver taget alvorligt af alle.

• #3   20. mar 2013 Enig med Lille Teglgaard.

Jeg har også pas liggende på alle mine, men er aldrig blevet bedt om at vise dem! Heller ikke ved: aflivning, afhentning af Daka, transport, stævner, operation på hestehospitaler, besøg af dyrlæge -never..

• #4   20. mar 2013 anita e:
    kunne man trykke synes godt om dit indlæg havde du fået sådan en smiley jeg forstår det nemlig heller ikke helt smiley

• #5   20. mar 2013 ps jeg skulle vise pas ved aflivning og da daka hentede min hest.. ved hver vaccination skal mærket fra glassampulen også klisters ind i passet.. så det undre mig enlig også hvorfor vi stadig har fx dyrlæger der ikke overholder reglerne

• #7   20. mar 2013 Jeg er blevet bedt om at vise pas hver eneste gang jeg har fået mine transporteret af en professionel. Jeg har dog endnu aldrig hørt hverken førstehånds eller andenhånds historier om folk der har fået bøder. Har vist nok set det på et af de der razzia-programmer med skat og lignende, hvor der var en hestehandler der fik fingrene i maskinen..

• #10   20. mar 2013 Tja det er vel op til køberen om de vil købe en hest uden pas.
    Så længe det bliver skrevet, så synes jeg vel det er fint nok.

Jeg har hellere aldrig skulle vise pas ved dyrlæge, aflivning eller når DAKA kom forbi.
    Jeg har vidst pas til ét d-stævne for 3 år siden, men aldrig til et c-stævne..

• #12   20. mar 2013 Jeg vil aldrig købe en hest uden pas. Så skal man lad være med det, ellers er man måske den første, der skal betale en bøde når hesten transporteres hjem.

• #13   20. mar 2013 Man skal sQ da sende passet ind når man melder dem døde...

• #14   20. mar 2013 jeg har altså mødt op til flere der ikke vidste at alle heste skal have chip/pas !!! så det er bare ikke alle der har fået det med selv om det virkelig er blevet spredt vidt og bredt...

alle mine har og den pony jeg lige har solgt bliver her til hendes papire er iorden!

• #15   20. mar 2013 Bondetos - hvis hesten aldrig har haft pas er det slet ikke registeret - så melder man dem ikke døde. Det blev der ikke gjort da jeg måtte aflive en ven gennem en del år.

• #16   20. mar 2013 Jeg har også hørt at man skal sende passet ind, når hesten er død.
    MEN..
    Min gamle hest blev aflivet d.1/6-2012. Jeg skulle ikke vise hendes pas hverken til dyrlægen eller Daka.

Jeg har stadig passet her hjemme, hvorfor skulle jeg bruge tid/penge på at sende hendes pas ind til Landscenteret?
    Og hvad hvis jeg ikke gør det?
    Ingen har jo oplyst mig om noget..

Syntes det er dybt godnat..

• #17   20. mar 2013 BONDETOS: hvis hesten ingen pas har melder folk jo nok heller ikk død.... jeg har aldrig vist pas til dyrlægen trods at jeg har fået behandlet flere forskellige heste af forskellige dyrlæger.

• #18   20. mar 2013 har altid passet med mig når vi køre og en kopi af ejerbevisset...
    selveejer beviset har jeg gemt i en stor bunke papir så det kan jeg ikke selv finde...

• #19   20. mar 2013 jeg tænker dem der skirver de har passet og ejerbevis læggende selvom den er dø og meldt dø...

der står sQ at når man skal melde en hest dø ind til hestedata skal man sende pas og ejerbevis med....
    og det har man selv som ejer et ansvar for der bliver gjort inde for 30 dage ...

• #20   20. mar 2013 mon ikke det kommer på et tidspunkt at der skal deles bøder ud til dem som ikke har det i orden? så er nettet her jo et nemt sted og starte med og finde nogle af dem som synder...

Jeg har også orden i alle mine pas og papirer, men jeg er heller ikke blevet bedt om og fremvise dem, men jeg får mine hestes vacc skrevet i passet, så den ene gang om året ser de da at de alle har pas, men chip har de aldrig tjekket i forhold til det pas jeg har haft på hestene..

Camilla: du skal melde din hest død senest en måned efter den er afgået ved døden, hvis ikke den er slagtet, så gør slagteren det for dig..
    det står på videndencenter for landbrug..
    og hvis du vel beholde hestens pas skal du sende det ind sammen med en frankeret svarkuvert, så sender de den retur til dig når hesten er meldt død.

• #21   20. mar 2013 Faktisk så er der faldet helt, enormt, kæmpestore bøder på langt over 10.000 bla. i Herning, for diverse med hest - og pas, autorisationer osv.
    Og nu er det således, at FVST - kaldet Fødevarerstyrelsen, kan og må komme på uanmeldt besøg i enhver stald og landbrug, også skal hestepas kunne præsenteres indenfor 3 timer.
    Jeg er helt sikker på, at vi også er nået dertil, at der falder bøder, såfremt passet ikke kan præsenteres og har man rettigheder, så må de trække i EU støtten, i stedet for bødeforlæg.
    Der er adskillige rideskoler og opstaldningssteder, der har haft uanmeldt besøg, nogen har også haft besøg, fordi andre har anmeldt forhold overfor FVST.

• #22   20. mar 2013 Tina V

hvad hvis det ikke er ens hest men den står i en stald, hvor man selv har køer på ejendommen og ens lejer har en hest stående uden chip og pas??

• #23   20. mar 2013 bondetos: du skal som opstaldningssted kunne fremskaffe pas på hesten indenfor 3 timer hvis der kommer kontrol, sådan hedder det sig vist, og jeg mener og ha læst et sted at der også er bøde til dig for ikke og have tjekket det da du tog din opstalder ind. dette skal være i orden.

mange opstaldningssteder har passene liggende i tilfælde af kontrol og så ejer bare beholder ejercertifikat. passet er ikke bevis på ejerskab. og en kopi af passet er ikke nok, hvis der kommer kontrol.

• #24   20. mar 2013 oki...

• #25   20. mar 2013 Da jeg fik en hest aflivet sidste år,spurgte dyrlægen heller ikke til passet.
    Dog vidste han godt, at der er pas på mine.Måske derfor.
    Endnu forlanger DAKA ikke hestepasset.

Er det ikke at gamble med sine penge,ved ikke at overholde loven??
    Her tænker jeg på ,at folk er jo blevet slemme til at melde hinanden..

Kommentér på:
Uden hestepas.

Annonce