Problemheste :@ {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg set såå mange steder hvor der står '' min hest er en problemhest'' ikke så mange steder på hestegalleri men andre steder, fordi den enten gør det ene eller det andet . . helt ærlig
hesten var det frit dyr inden vi indfangede den . og brugte den som brugsdyr .
Hesten er i deres natur født med at de må løbe fra faren . men det kan de jo ikke hvis mennesket holder i den anden ende .såå må de jo bruge andre midler , så som at sparke ud efter os , eller bide eller stejle . . men så hvis de bliverr straffet med pisk eller råben , banken
så er det jo klart at de bliver skøre i hovdet ,
det er jo mennesket som skal opdrage hesten . hesten skal have telid til en , ikke have respekt ved at blive banket eller på nogle ande mishandlet.
men det er jo klart hvis hesten er blevet mishandlet som føl eller som ''voksen'' så må man jo få dens telig tilbage men det er jo ikke alle mennersker som kan fårstå det . .
hesten Kan ikke gøre for hvis den har haft problemer før i livet . . men derfor der det sku ikke en problem hest . . ?
[b] hilsen Camilla
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.589
nov 2005
Følger: 108 Følgere: 100 Emner: 83 Svar: 530
nov 2005
sep 2006
Følger: 33 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 69 Svar: 1.668
min hest var også en såkaldt "problemhest" i sine yngre dage.men efter hendes ar at se, er det tydeligt hun har haft det svært, hun gik i panik hvis hun var bundet, skulle bedøves når der var smed, ingen i stalden turde snakke med hende fordi de mente hun var farlig osv.. Men alt dette er ovre nu, og jeg har fået en eksemplarisk hest
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
jul 2006
Følger: 120 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 785
dec 2004
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.898
Det er det samme med hunde.
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.486
nov 2005
kendetegn : en bar plet bag på bagparten
og rød.
jeg købte en gang en hest at medlidenhed . hos en dame ,
hesten var uderanærret osv.
jeg kunne ikke have smed på den , der den sparke , den gik totalt i baglås der den så min morfar , der han ville tage fat i den , han er en stor mand .
jeg var den eneste der kunne snakke med ham . ride ham , og sådan noget der var ingen der ture at snakke med han der de sagde at han var ''farlig'' . . der jeg havde fået rettet på det .. kunne jeg ikke have han mere pga. personlige ting , så jeg solgte ham til jeg sød dame .
som sagde at han ville få det ''godt''
så en dag der jeg var oppe og kigge på ny hest på en rideskole . . så så jeg pludselig en rød hest med samme mærke . helt inde i et hjørne . af et spiltov , jeg gik der hen.
så kom der en mand og sagde til mig at jeg ikke skulle gå hen til den hest , der den var ''sindsforvirret'' men jeg gik der hen . .
der stod MIN gamle hest . MEGET TYN , MEGET SYG OG BANGE . . jeg gik der ind , hans øre kom frem og han så glad ud igen , så ville jeg hente min mor . men så ville han ikke lukke mig ud igen . han stod på skrå i spiltoget
og ville simpelthen ikke flytte sig . . Jeg græd og var så ulykkelig , der jeg skulle hjem , ,
det endte med at jeg købte ham . . den det viste sig at han havde det så dårligt at han blev nød til at blive aflivet af smerter . så
Derfor skriver jeg det her
Problemheste :@