Hvad koster det? Shetlænder {{forumTopicSubject}}
Hej
Har en drøm at hvis jeg får penge nok til min konfirmation næste år, vil jeg købe en hygge shetlænder hvor jeg muligvis vil lære min niece at ride den.
Min mor siger så at det bliver alt for dyrt og at det er rigtig dyrt at købe hesten, og hvis den nu bliver syg.
Jeg siger så at shetlændere ikke koster ligeså meget som en større pony/hest og at de fleste shetlændere har et godt helbred og et godt immunforsvar - har jeg ret?
Til jer shetlænderejere: Hvor meget giver i månedligt i at have jeres shetlænder? Hvordan tjener i pengene? Og hvis jeres shetlænder bliver syg (ikke halt) hvor meget ligger i så til Dr. Dyr?
- Emma
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Men din skal jo stå med andre heste også, dvs du skal nok finde opstaldningsted osv osv.
Din mor har helt ret, de er ikke meget billigere.
Jeg går udfra du med shetter 'bare' mener en lille blandingspony. De er billige at anskaffe sig. Jeg fik min ene gratis, mine 2 andre for 500 kr og så har jeg en hoppe jeg gav 1000 kr for, hun skal dog kåres og bliver dermed dyrere ved evt salg.
Jeg har mine stående hjemme, derfor er det jo enormt billigt for mig. Ellers skulle jeg betale opstaldning som ofte er de 1000 kr + om måneden.
Sidst mine pony på 75 cm blev syg, var det vindkolik og han fik en sprøjte. Det blev lige 3000 kr til dyrelægen.
Du skal huske din shetter stadig har brug for smed, vaccine, ormekur osv osv.
Ang immunforsvar osv så nej du har ikke ret. De har tværtimod nemmere ved at blive forfangen osv. Resten er meget ens.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 2.005
okt 2011
Følger: 71 Følgere: 67 Heste: 8 Emner: 65 Svar: 339
Limserne: Self. er det ikke kun til min niece men også at jeg selv hygger med den og lære den tricks - så jo, får selv glæde af den
Alle - tak for svarene
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.340
Undersøg halm, hø/wrap, der hvor du har tænkt dig at købe det...........
Undersøg hvor meget det koster at have den opstaldet, hvis du skal have den hjemme, gider du så bruge tid på at skulle ud og fodre, sørge for vand, ALT hvad det indebære at have hest...
Synes simpelthen det er så træls at folk gang på gang opretter emner hvor der bliver spurgt hvor neget det koster at have hest... Kommer fuldstændig an på omstændighederne, hvor i landet og alting, vi andre kan ikke svare på det!
Hvis du vil have hest, må du tage ansvaret inden du køber den, og undersøge tingene selv!
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Jeg talte ikke om selve hesten jeg talte om alt andet. En ren shetter koster ofte de 5000 + / -.
En blandings mini pony koster ikke nær så meget, som jeg også skrev.
Skal vi over i rene AMHA miniature så koster de gerne 30 000 + / -.
Derfor jeg skrev jeg går ud fra hun taler små blandings ponyer.
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 67
Og derudover ligger jeg 1000kr til side
Så 1500 kr koster det mig
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 45 Svar: 242
Hvad koster det? Shetlænder