{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.886 visninger | Oprettet:

SBBU rideskole - dårlig? {{forumTopicSubject}}

Nu har dette ikke nogen personlig relevans for mig, da jeg hverken bor i den del af landet, eller formentlig nogensinde kommer til at have noget med det sted og gøre - jeg opretter dette forum på baggrund af min bekendte, hvis datter har overvejet at starte i SBBU's Rideklub (Artellerivej).

Jeg har dog rådet hende midlertidigt til at lade være - for er det bare mig, eller hører man utrolig mange forfærdelige ting fra det sted? Ulykker, agressive og mistrivelige heste, og jeg ved ikke hvad?

Jeg har dog ikke tænkt mig at lade mit umiddelbare indtryk udelukke det fuldstændig, før jeg har talt med nogen, der har reelle erfaringer med stedet - i nyere tid.

Så har I erfaringer med stedet? Gode eller dårlige? Kender I nogen, der måtte have redet der? I så fald ville det være til stor hjælp, hvis I gad dele jeres erfaringer med mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SBBU rideskole - dårlig?
  • #2   9. mar 2013 Fik en gang afvide 'Bare riv til, hesten er ikke lavet af porcelæn.'
    Det er helt forfærdeligt derude, og som Iben siger, bliver de aldrig lukket på fold, og deres bokse er minimale. En hest jeg engang passede, skulle næsten ramme sin egen r*v, for at vende sig om i boksen. Smeden kom heller aldrig til tiden, så flere af hestene havde fuldkommen forfærdelige hove. De får også altid alt 'skramlet'. Der døde simpelthen så mange heste, på den korte tid jeg var der, og når de var døde, lagde de dem ud på folden i flere dage med et stykke plastik over.


  • #4   9. mar 2013 Præcis.. Det var helt forfærdeligt, og hestene fortjener meget bedre. Den jeg passede (Helle) skiftede også personlighed på en uge. Da jeg startede med at passe hende, var hun så fantastisk, også var jeg væk i en uge, og da jeg ville hilse på hende, bed hun mig i kinden, klemte mig op af væggen, og lossede ud efter mig..

  • #5   9. mar 2013 holy s... - hvad i al verden er det dog for et sted!! at de faktisk LÆRER folk det!


  • #7   9. mar 2013 Puha, det lyder da mildest talt uforsvarligt.

    Nu spørger jeg bare af nysgerrighed - er der nogen af hestene, der er lidt mindre mistrivelige end andre? Altså nogen, I selv var glade for eller kan anbefale til en begynder? Blot i tilfælde af, at min bekendtes datter nu starter alligevel.


  • #8   9. mar 2013 Var der også da hun kom, og havde hende på ridelejren smiley

    Der er ingen af ponyerne der er stille og rolige. De er alle sammen (undskyld) skudt i hovedet. Det var kun i starten. Der var der ingen problemer, men de bliver fuldkommen hjernevasket af alle de mennesker, der render frem og tilbage, og ind og ud af deres bokse..


  • #10   9. mar 2013 Hold da op et sted. Slår de virkelig hestene? Og opfordrer til at hive og klaske, fordi 'den ikke er lavet af procelæn?' Det var dog helt utroligt. Men tak for hjælpen!

  • #12   9. mar 2013 Og bokssur - er det så sådan, at de bider osv?

  • #14   9. mar 2013 Gud nej, jeg er da helt rystet.

    Nu har jeg lige kigget på hjemmesiden - kender I noget til ponyerne Bounty, Bingo, Oliver, Mulle, Snupti, Rup, Gipsy og hvad de ellers hedder? smiley


  • #16   9. mar 2013 Okay, endnu engang tak for hjælpen. Jeg har allerede sms'et min bekendte, og sagt at hun skulle finde et andet sted.

  • #18   9. mar 2013 Har redet der en gang på Marcus tror jeg han red, vi fik ingen undervisning vi red bare i ring og ring, og så blev der bare sagt skridt trav og galop når vi skulle det.

  • #19   10. mar 2013 Jeg har redet derude for maaange år siden, stoppede derude for 10 år siden da jeg flyttede. Var meget glad for at komme derude da jeg var lille, det var mit andet hjem, og som barn ved man jo ikke bedre smiley Men nej, det er absolut ikke gode forhold for hestene. De kommer stort set ikke på fold hele vinteren, går 3 timer om dagen med utilpasset udstyr. Sådan var det hvert fald dengang.

    Man lærer at holde sig på, og landet fornuftigt når man ryger af (det skete tit) Har oplevet flere timer hvor vi har været 2-3 eller flere som er strøget af. Hestene er sure, og det skete at de jagtede de andre heste når man red, sparkede efter hinanden osv. Der var ögså en del af dem som sparkede og bed, maste osv inde i stalden. Derudover har de altid haft hunde derude,og haft flere som ikke var helt normale. Jeg var derude på besøg for 5-6 år siden, og der havde de en hund jeg følte mig meget utryg ved. Sådan nogle har de haft flere af, noget jeg måske ikke synes er særlig smart, et sted hvor der kommer mange børn.

    Håber selvfølgelig at stedet er blevet bedre, meen tvivler på det er blevet godt desværre.. føler med de stakkels heste der ender derude. Ville selv have købt min yndlingshest Lotus da jeg flyttede, men fik ikke lov at købe hende desværre smiley


  • #20   10. mar 2013 Utroligt at det ikke er blevet lukket...

  • #22   10. mar 2013 Undskyld men jer der skriver HAR gået der, og går der ikke nu!

    Det passer slet ikke! Hestene er slet ikke på den måde, de kommmer på fold hver dag, de rides godt og man for ikke lov til at ride dem hvis man ikke kan!!! Smeden kommer når der er brug for det, og DET MED AT SLÅ?? DET KUNNE DE ALDRIG FINDE PÅ!!! Rideskolen er et sted med et godt fællesskab hvor folk er søde, og hjælper hinanden. Og hestene har det super!

    Ved ikke hvor i har fået alt det der fra? Men sådan er det slet ikke. Bliver helt ked af det når jeg læser det! Puha.. MEN FOLK! STEDET ER ET STED FOR DU FØLER DIG HJEMME HVOR ALLE HAR DET GODT, BÅDE DYR OG MENNERSKER!!!

    -Leonora S


  • #23   10. mar 2013 I'm Awesome?
    Det er jo nemt at sige når man ikke går der! Puha.. Forstår slet ikke hvor folk har alle de dårlige rygter fra?!

    Men hvis det er det der skal til-Så kom ud og besøg os?!





  • #26   10. mar 2013 UNDSKYLD! men jeg går på sbbu, og det har jeg gjordt i 3 år, og jeg har ALDRIG oplevet noget af det i skriver! man må slet ikke slå hestene! hestene kommer på fold hver dag! og som leonora skriver: hestene er søde og de bliver redet godt! der er ikke nogen der taler grimt om hindanden! vi hjælper hindanden! jeg forstår ikke hvordan i kan skrive alt det når i ikke engang går der!!! jeg bliver så sur og ked af det når jeg ser at i skriver så grimt!!! og hvis at du er i tvivl om hvordan det er at gå her, så kom og besøg os!!!!

  • #27   10. mar 2013 I'm Awesome:
    Måske ikke? Men jeg er klog nok til at se at hestene ikke bliver slået! Eller måske ikke? "-Jeg er jo kun 12"

    Ibenip:
    Valdemar er bestemt ikke bokssur!!!<3


  • #29   10. mar 2013 im awesome?
    det er ligemeget hvor gammel leonora er! hun har forstand på heste og hun er en sød og klog pige!!!!!

    man kan ikke bedømme nogen for deres alder!!!


  • #31   10. mar 2013 johanne R

    jeg passer en hest der hedder timmi,og han er helt fantastisk! hen er en god begynder pony! med bedre ryttere på ryggen er han frisk og kan godt bukke lidt men det er kun sjovt! timmi er meget glad for at være her! men han er ikke den eneste! alle heste er glade, bliver striglet og passet,og bliver redet!!!

    jeg syntes at du måske skulle tage ud og besøge, og selv bestemme om den er god eller dårligt! man har jo sin egen mening! smiley


  • #33   10. mar 2013 Ibenip
    Hvordan kan det være at du gik på sbbu i så lang tid hvis du syntes at det er så dårligt sted?


  • #34   10. mar 2013 Men hvis at den var godt den gang hvor kommer alle de dårlige rygter så fra?
    Altså da hun gik der var det jo godt men nu går hun her jo ikke mere så hun kan jo ikke vide det!?


  • #37   11. mar 2013 Men ibenip
    Hvis det var så dårligt et sted hvorfor blev du så ved med at gå der??


  • #38   11. mar 2013 Olivia: Mange gange indser man først hvor dårligt noget er når man kommer væk. Andre gange bliver man bare mere voksen og ændre holdning.

  • #40   11. mar 2013 Ibenip: Slog de hestene da du gik der?

  • #41   11. mar 2013 Da jeg gik der slog de hestene. Der var engang en hest derude, som flippede ud over at en af underviserne gik og fejede, og hendes reaktion var at råbe af hesten, banke med kosten til boksen, og bag efter daske den over mulen. Jeg kan godt love jer, at hesten stod fuldkommen skræmt, og stod i et hjørne. Den var helt ny, og meget nervøs. De har altid slået hestene da jeg var derude, og fik børnene til at ride med pisk, hvor de skulle piske, bare ved det mindste. Jeg vil væde med at ingen af sadlerne er tilpasset hestene. Stort set alle sammen, lagde jo også ørene tilbage, når man skulle trave og galopere, og bukkede sygt. Det må der jo være en grund til? Jeg kan altså tydeligt huske, at de fortalte mig, at smeden var flere uger forsent på den, men det var ligemeget. Den skulle bruges alligevel.

  • #43   11. mar 2013 Ibenip: Vi slår ikke hestene og det skal du ikke sige for du går der ikke så det kan du ikke vide!!! Og vi straffer ikke vores heste!!

    Og siff vi gør vores bedste for at de nye heste skal få det godt! Hestene passe deres sadler og hovedtøj, alle hestene har det godt! Det sker nogle gange at en af hestene med krudt i r*ven laver ballade men det er jo ikke ensbetydende med at ALLE hestene er skide dumme!!! Og det desuden sker det på alle rideskoler at der er en hest som laver ballade.

    Hvis det var så "slemt" hvorfor sagde i så ikke noget så man kunne gøre noget ved det?!?!?-.-" nu da i sagde at det var så slemt den gang så skulle i se det nu! Alle hestene var det super godt og er altid glade og det samme med dem der går der!!


  • #44   11. mar 2013 Da jeg var derude var der en der købte et hovedtøj, og bid, som var alt for stort, og det fik den lov til at gå med. Men hvordan ved du at de er tilpasset? Jeg har set mange når de har redet, at sadlen har ligget på skulderen.

  • #46   11. mar 2013 Hej Johanne R. Øv, øv hvor er det bare ærgerligt når det ender med mudderkastning. Jeg er mor til Olivia, og vil meget gerne fortælle hvordan jeg oplever rideskolen. Olivia har gået der siden hun var 9 år, og det har næsten været hendes andet hjem i de 3 år hun har gået der. Sammenholdet blandt pigerne( Og de få drenge) er godt. De store piger passer på de mindre, og Marianne har godt styr på dem. Det kan ikke undgås at der er fnidder når så mange piger er samlet. Jeg oplever at der virklig er styr på staldene og hestene. Det er et gammelt sted, men man gør hvad man kan for at holde det. Man skal heller ikke glemme at SBBU er en kommunal rideskole, og samtidig et klubtilbud for børn i hele København. Det er forskellen på rideskolerne. Olivia har part i weekenderne og det er fedt at se at hun kan styre " krabi" super. Det har hun lært på SBBU;) tak Olivia for lån af bruger id. Vh Tina Kongsted.

  • #49   11. mar 2013 Hej Alle!..

    Hermed min egen erfaring med SBBU smiley
    Jeg har også gået til ridning der ude i flere år og været passer på en pony.
    Jeg synes det er et rigtig specielt og fint sted. Tænk på at alle hestene er heste opkøbt fra hestehandler, tit heste der har kommer fra dårlige kår og som har haft mange ejere og har haft det skidt. Nu kommer de så til rideskolen, hvor de har gode bokse i fin størrelse og efter alle dyreværnsregler. Der bliver muget dagligt, de har altid massere hø at spise og kommer igen i god foderstand. Der er regler for hvornår man må være i boksen hos dem og der er flere tidspunkter på dagen hvor der er helt ro i stalden. de kommer dagligt ud enten på fold eller om vinteren i ridehallen og løbe frit. Lederen Marianne er virkelig et fantastisk heste menneske og kan mærke hvad hesten har brug for. Langsomt og roligt bliver disse nervøse og mis-passede heste omdannet til rideskoleheste i god stand. De passes med smed, dyrlæge foder og omsorg. Hver hest tildeles en eller højst tre passere som dagligt sørger for hesten, trækker ekstra ture med dem, strigler dem og opbygger et tæt venskab. At slå hestene er bandlyst! Marianne og Mulle som også arbejder der - laver hestepasserkurser man skal have gennemført før man kan blive passer.

    Selvfølgelig kan hestene udvikle en vane i kraft af at de er rideskole heste og der er mange mennesker om dem på ugedagene i det tidsrum rideskolen er åben, så de prøver at se farlige ud, lægger ørerne tilbage eller lign - for at få fred.- Men det er også tydeligt at de har et godt liv der og bla. får et meget nært forhold til deres passer og til Marianne og Mulle.

    Aflivning som altid foregår når alt håb er ude, foretages mens hesten er helt rolig. Marianne aer den og den er i sine vandte omgivelser. Den ligger på sin egen eng med presenning over så kort tid som muligt, indtil vognmanden kan hente den.

    Undervisningen er mege fin. Hestene går max 2 timer og man må ikke rive hesten i munden eller slå den. Man lærer at respektere hesten og dens særheder. Måske kan man ikke nå et LA program på en SBBU hest, men man lærer enormt meget alligevel og der er altid en god tone.

    Alle hjælper hinanden og det er faktisk et ret skønt sted, der ikke har så mange penge, men alligevel opnår at give alle hestene et fint og værdigt liv. smiley


  • #50   11. mar 2013 Har opgivet den her diskussion. Jeg vil bare sige, at jeg blev tvunget væk derfra af mine forældre. Jeg blev bidt hver eneste dag af min part, klemt op af en væg, og sparket op til flere gange. Jeg har oplevet det, og er blevet bagtalt så meget. Sidst jeg var derude, blev jeg bidt i skulderen, og der stod kun to andre piger i stalden. Jeg begyndte at tud brøle fordi det gjorde så ondt, og ingen af dem hjalp mig. De snakkede videre, mens jeg løb ud af døren for at finde min veninde. Jeg er ligeglad med hvad andre mener, men jeg har oplevet smerten, og set alle ting med mine egne øjne. Som sagt blev jeg hevet væk derfra, samme dag som jeg blev bidt i skulderen. Jeg syntes stedet er for meget, og jeg ændre ikke den mening.

  • #51   11. mar 2013 Jeg tror hvis man skal få noget ud af det her, så skal man tage ud og bedømme det selv.. Ikke danne mening ud fra andres holdninger og syn.

  • #52   11. mar 2013 Istosserne - Nu er der jo også mange, der ligger konkret fakta på bordet, hvilket man ikke behøver have set selv, for at danne holdning til. Ting som hvor meget hestene går, hvilket udstyr de rides med og hvor meget de er på fold, osv. Og herfra kan jeg i hvert fald sige, at jeg på ingen måde har i sinde at danne holdning kun på baggrund af de enkeltes ytringer, men når man hører en masse erfaringer derfra kan der ofte trækkes en rød tråd, hvilket kan være vejledende. Hvordan hestene trænes og hvilke principper der undervises for er ligeledes fakta og vil derfor have en kæmpe indflydelse på i hvert fald min holdning.

    Jeg kan dog kun give dig ret i, at der i netop dette emne måske skal besøges selv, når nu meningerne er så utrolig mange og helt forskellige. smiley


  • #53   11. mar 2013 Jeg bliver da godt nok ked af at høre hvad Iben og Siff har skrevet om SBBU..
    For SBBU er et godt sted og man gør alt hvad man kan for at hestene har det godt..
    Jeg gik derude i 10 år og de 10 år var helt fantastiske..

    Og Betty's besked fortæller præcis hvordan det er..


  • #54   11. mar 2013 Johanne R - Jeg vil sige det sådan her at ligegyldigt hvilket sted man snakker om vil der altid være nogle der synes at det er dårligt.. Om det er rideskole eller privat stlade, så vil der altid være nogle der er negative om stedet..

  • #55   11. mar 2013 Jeg har min mening, og sådan er det bare. Jeg fortæller hvordan jeg har oplever stedet, og i fortæller jeres.

  • #57   12. mar 2013 Havde det på helt samme måde som dig Sofie, da jeg gik derude. Da jeg kom er nyt sted hen, skulle hele min ridning ændres, hvilket var et stort arbejde. Min lillesøster lærte også at ride derude, og er nu begyndt at ride min pony. Hendes arme flyver op og ned, og hun tror at det er rigtigt at sparke til hesten som det første. Er gået i gang med at få hende lært det 'rigtige' i mine øjne, men det er utrolig svært, fordi det er blever banket så godt ind i hovedet på hende.

  • #60   12. mar 2013 Jeg har gået på rideskolen i et år, jeg har været så heldig mine forældre greb ind - jeg er skiftet nu - og jeg er IKKE interesseret i at folk skal blive sure over det jeg skriver nu, det er min mening...!
    Da jeg startede derhenne blev jeg bare smidt på et hold, og op på nogle heste der var så bange... Og jeg gjorde jo som jeg havde lært man skulle stram op i tøjlerne også ellers bare spark til dem, som de andre skriver "de var jo ikke lavet af porcelæn!"
    Det fik jeg afvide hele den tid jeg gik der, og jeg troede det var sådan man red - jeg havde jo aldrig prøvet andet?
    Men, det der gør mange ikke skifter tror jeg er fordi alle børnene derude er så gode ved hinanden, vi hjælper hinanden altid, ingen bliver bagtalt, ingen bliver holdt uden for osv.! Og de voksne hjælper en....
    Men det eneste jeg har lavet derude er at spille min tid på at lære at omgås og ride hesten forkert!
    (Hestene kommer desuden kun på fold i meget kort tid om dagen...)
    Jeg ville Aldrig, aldrig nogen sinde anbefalde det til nogle!!




  • #61   12. mar 2013 Er det bare mig der ligger mærke til at alle der mener rideskolen er god kun er de 12 - 13 årige?

    Det fortæller vel allerede nok.


  • #62   12. mar 2013 Til alle der skriver dårligt om Sbbu.
    Hvis i selv har gået der ved i sikkert god hvis skyld det er at hestene er blevet sådan
    Det er børnene der går der's skyld når de strigle en hest F.x med Helle render de ind og ud af boksen! Så skal de lige hente en hov renser og så skal de lige ud og se dem der rider og alt muligt så hestene får Stres af børnene.
    Jeg går der selv lige nu og har gået der i 2 år jeg lærer rigtig meget af at hestene er så svære! Jeg synes det er død kedeligt og side på en Dressur hest hvor hvis jeg prøver at få den i galop går den det nærmest bare af sig selv. Så tænk lidt over det!!


  • #63   12. mar 2013 Og hestene er på fold hver morgen om sommeren og i weekenderne om vinteren

  • #64   12. mar 2013 Alberte: Vi/Jeg skriver ikke "dårligt" om rideskolen men vi skriver VORES mening, og VORES arfaringer med stedet....

    Syndes folk også skal tænke på de fleste der kan lide rideskolen ikke har prøvet andet?
    De ved jo nok ikke hvordan man i virkeligheden rider hesten fordi de aldrig har prøvet andet?
    Personligt syndes jeg da også rideskolen var mega god, lige indtil jeg indså at hestene var så ødelagte at de bukkede, stejlede osv. fordi de højst sandsyndligt ikke var blevet reddet ordentlig fordi folk aldrig fik afvide det! Hestene er ikke onde, dumme osv. ! De trives jo bare ikke...
    (eller nogle gjorde jo...)



  • #65   12. mar 2013 Til alle vi stopper den bare nu alle sammen OGSÅ MIG!

  • #66   12. mar 2013 Alberte

    Og det bestemmer du fordi?


  • #67   12. mar 2013 Kender intet til rideskolen, men læste alligevel loge denne 'debat'..

    Kan ligesom DD se at mange af jer der holder med pg argumentere for rideskolen er de 12 - 13 år. Ofte når man går på rideskole er det ens underviser man tror på, for han/hun er den eneste som " jo har styr på tingene". Sådan en opfattelse får man oftes - Kan selv se at voksne mennesker også påvirkes sådan.

    Ud fra hvad jeg høre fra folk, hælder jeg mest til 'den ældre generation' og deres bemærkninger.

    Dengang jeg gik på rideskole, fik jeg altid afvise at når hesten gik langsomt - pisk den.. Har også nu set at på den rideskole får børn på 6 - 12 år en pisk i hånden der er 110 cm i hånden.. De får af vide en gang at de skal sparke til hesten vis den går langsomt, og resten af tiden skal den piskes..

    Sådan foregår der på det desværre på rigtig mange rideskole nu om dage.


  • #68   12. mar 2013 Alberte: Hvorfor?

  • #69   12. mar 2013 Alberte L - Jeg havde egentlig bestemt mig for ikke at kommentere mere på dette indlæg, da jeg allerede har dannet holdning til sagen. Men med det indlæg, du lige har postet, må jeg bryde mit løfte.

    Jeg kan ganske enkelt ikke udstå den holdning, at mistrivelige heste, som bukker, stejler, bider, sparker, osv. er "sjove" og glade harmoniske heste, der af gode grunde ikke har den slags nykker er "kedelige." Jeg synes simpelthen, at baggrundstanken for al ridning falder fra der. En hest, der udviser uønsket adfærd, har en grund til dette - det kan være smerte, stres, forvirring, usikkerhed, irritation, osv. Så jo flere nykker, jo dårligere har dyret det. Er det sjovt?
    Og hvad lærer man af det? Man lærer på den hårde måde hvordan et dyr reagerer, når det presses til yderligheder og har det dårligt, ellers intet. Man lærer ikke hvordan hestens reaktioner er naturligt, da dens liv simpelthen er blottet for alt, hvad der er naturligt for den. Mange ryttere, som via en rideskole har set heste, der udviser uønsket adfærd, såsom buk, stejl og bid, begynder at tro, at dette blot er hestes naturlige adfærdsmønster og ikke udfaldet af dårlig behandling. Dette er yderst misvisende, og i mine øjne grunden til langt det meste af den inkompetence overfor heste og deres psyke, som man støder på overalt.


  • #73   13. mar 2013 Alberte: hvorfor? Det er et åbent forum!

  • #79   16. mar 2013 Jeg gik der ude i midt 80 og der var det en god rideskole men den pony jeg red på er stadig der ude har jeg hørt af omveje....
    da min datter skulle starte til ridning overvejede jeg faktisk den rideskole MEN jeg fik et chok da jeg så hvilket dårligt sted det er blevet.


  • #80   16. mar 2013 Hvem red du på Sandy? smiley

  • #82   16. mar 2013 Sif og Stjarni og alle andre der siger de blev bidt : i siger i blev bidt hver dag eller næsten hver dag ?
    er det så bidt eller nappet ??

    og du er altså ikke den eneste der er blvet bidt i skulderen af en hest smiley jeg blev bidt i skulderen af en privat hest og løftet ca.10 cm op i luften og blev så chorkeret og det gjorde så ondt at jeg spjættede så hesten slap mig og hoppede op i en jern pæl og hoppede hen til sin hø igen og jeg stod HELT stivnet foran boksen og rystede og sagde ikke en lyd men heldigvis så ejer det hele og værst af alt var at ejeren skyndte sig hen og se hesten i panden om den havde slået min skidt pyt med mig bare hesten ikke tog skade det var en vemmelig oplevelse smiley

    jeg kender ikke stedet og har aldrig hørt om det men der er jo mange der snakker positivt om det så tror måske i skal prøve det og så selv se det smiley
    der er jo også en mor der skriver hendes synsvinkel på det smiley


  • #83   16. mar 2013 Tanja: Øh en mor der skriver sin synsvinkel på det?
    Problemet ligger jo ikke i hvordan børnene har det, det ved moren sikket en del om? Men det ligger i måden der undervises på og hvordan hestene er - der skal man havde gået derude for at se det, jeg har ivært fald svært ved at se hvordan moren skal kunne vide det?


  • #84   16. mar 2013 Siff*

    Jeg blev bidt. Jeg gik ind i hendes boks, stod hun med røven til mig, gik jeg hen til hende, hun vendte røven til mig, og klemte mig op af væggen, og lossede med ørene tilbage. Hvergang jeg rensede hendes for hove, bed hun mig i r*ven, eller i låret. Jeg rensede hovene på hende hverdag, så det må vel tælle som det?
    Det siger jeg heller ikke? Jeg siger bare min oplevelse, at de andre ikke gjorde andet end at stå og glo, og snakke videre, i mens en 10-11 årig pige, står og tud brøler.


  • #86   16. mar 2013 jeg kan godt se nu at der er mange negative smiley

    nu har jeg lige læst det hele igennem og efter hvad jeg ser så skulle i nok vælge andet smiley


  • #87   16. mar 2013 Rosalina : det er ikke alle heste der bukker der har det skidt smiley

    vi havde en hoppe og hende havde vi haft hele hendes liv siden hun var føl fordi vi selv havde avlet en og så var der en pige der skulle tilride hende og hver gang hun bukkede grinede pige og derfor havde pretty gjordt det til en vane smiley

    Siff : undskyld stavefejlen smiley ja det lyder forfærdeligt sådan nogle heste burde ikke blive brugt til undervisning så smiley


  • #88   16. mar 2013 Shada: omg.... Gider du godt at skrive ordentlig? Selv om du sikkert er furstreret så kommer folk ikke til at tro eller gide at læse det du skriver når du skriver så grimt!
    Vi har alle vores meninger om stedet, nogle posetive andre negative ting!
    Meld dig ud af diskutionen hvis du har så svært ved at styre dig...!!!


  • #89   16. mar 2013 Når en hest konstant bukker, så er der altså noget galt. Bare fordi hesten ikke lægger ørerne fladt ned ad nakken, betyder det ikke at den ikke har ondt.

    Jeg kendte en hoppe der aldrig lagde ører under ridning, men hun bukkede som en sindssyg, fordi hun havde voldsomt ondt i ryggen.


  • #90   16. mar 2013 Vi har allesammen lov til at komme med vores mening om rideskolen, Shada. Bare fordi du har en anden mening, så behøver du ikke skrive at du har lyst til at slå os i hovedet, altså omg.

  • #93   16. mar 2013 Jeg skrev også at du ''har'' lyst, og ikke at du ''vil''.

  • #94   16. mar 2013 Hold da op... man må da sige du har svært ved at acceptere andres holdninger!

  • #96   16. mar 2013 Shada: Har rideskolen ændret sig på...? Ca. 2 uger? For jeg stoppede da der, så i må da virkelig havde ændret jer voldsomt!! Siden du skriver:
    RIDESKOLEN ÆNDRE SIG OG BLIVER BEDRE OG BEDRE!!!!
    I VED INTET OM HVORDAN RIDESKOLEN ER IDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SÅ STOP DOG MED AT I VED HVORDAN RIDESKOLEN ER IDAG!!!!!!!!!!!!! I VED INTET OM RIDESKOLEN NU!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det tror jeg desværre ikke...?


  • #99   16. mar 2013 Jeg vil for det første sige, at lige meget hvor frustreret man er, så husk at skrive ordentligt. Alle har deres egen mening om stedet og det har man også lov til, også de negative Vi har det godt med hinanden og stedet, og som der er nævnt tidligere, er det en rideskole, med masser af piger. Jeg tror ikke man kan finde et eneste sted med så mange piger, hvor der ikke er problemer. Vi får dem altid løst, på den ene eller anden måde, og ja der bliver bagtalt, men hallo, vi er Piger.
    Og så til noget andet, på alle rideskoler er der noget godt og mindre godt. En ting er dog sikkert, på SBBU´s rideskole gør vi alt hvad vi kan for at hestene har alt de har brug for. Og det med vi har mistrives heste, passer ikke. Vi har fået nogle heste fra hestehandleren, der ikke havde det så godt før, men alle heste skal have en chance til, og det er det vi giver dem. Vi lader dem ikke aflive, bare fordi der var nogle mennesker der havde været dumme ved dem, nej vi prøver at fokusere på det gode i alle hestene.
    Og en anden ting, nu har jeg været på rideskolen i mange år, og en ting er sikkert, jeg har lært meget mere end man gør de fleste steder, og nej vi lærer ikke kun at sparke og hive i tøjlerne, vi lærer at ride svære heste og gøre det på hestenes præmisser. Og jeg tror ikke at man nogle sinde på denne rideskolen har får fået afvide man bare skal sparke og bare blive siddende, for dog har tiderne ændret sig og man er blevet klogere, dog har vi aldrig været sunket så dybt! Og en sidste ting, VI SLÅR IKKE HESTENE!!! Og jeg er ikke en af de 12-13 årige piger, jeg er 16 år og ved udemærket hvordan en hest skal behandles. Jeg gør også ind for horsemanship og ved hvor grænsen går, og den grænse overtræder vi ikke. I må gerne have jeres egen meninger og erfaringer fra/om stedet, og dette er bare min.


  • #100   16. mar 2013 Min nuværende part Kiara bukkede konstant med mig og prøvede at smide mig af når vi skulle galoper. Vi fik en kiropraktor på (Hun for stadig en gang i mellem) og hun har ikke bukket med mig siden.

    Så der må være en grund til at hesten bukker, den går det jo ikke fordi det hele er et paradis.

    Og kæft et lorte sted, brænd lortet og red hestene! :3


  • #101   16. mar 2013 I må bare lære at se problemet i øjnene. Folk skriver jo ikke dårligt om det uden grund smiley

  • #105   17. mar 2013 Ja, ærlig talt, jeg tror ikke at nogen får mere ud af denne diskussion, så hold da op med at hakke på hinanden. Rigtig god dag smiley

  • #107   17. mar 2013 Jeg skriver lige denne besked fordi jeg gider ikke have en besked hver gang i skændes smiley

  • #108   4. apr 2013 Nu er det lidt længe siden jeg har været inde og kigge men kan se at nogen spøger hvorfor til at jeg har skrevet at vi skulle stoppe med at skrive her inde.
    Det jeg mente med det var at vi ikke skulle skrive til hinanden mere og hakke på hinanden selfølgelig må i gerne skrive hvad i synes om rideskolen!
    Jeg forstår godt jer der synes at rideskolen er dårlig efter alle de ulykker der er sket og efter at kigge på vores lidt mærkelige heste som har hver deres særhed men vi prøver at hjælpe dem og det der er problemet er at nogen af de voksne bare sætter halv nybegyndere op på de mest nervøse heste!


  • #109   6. okt 2013 det er jo en rideskole og alle heste har vær deres måde af være på, men den er ikke dårlig. alle dem som går rundt og siger det ved intet om det. jeg har gået på den i 2 år, og jeg hygger mig elsker hestene på vær deres måder og har fået en masse venner/veninder. smiley men syntes ikke man skal bedømme en rideskole som man knap nok kender smiley og alle dem som siger alt mulig dårligt om sbbu rideskole det er ikke sandt. smiley smiley smiley

  • #110   6. okt 2013 nu har jeg lige læst beskederne og det er sku for langt ude!!! er trat af hvad i siger om sbbu rideskole! alle jer som siger dårligt om den, det er nok fordi i ikke kunne finde ud af, at ride dem. hvis i kommer nu kan se hvor godt de har det fordi i ikke går der mere! smiley smiley >:( smiley >:( smiley >:( smiley >:( smiley

  • #111   6. okt 2013 det er et gammelt emne melissa, og der er vist ingen der gider at diskutere om dette igen. for da vi havde det oppe, blev vi (eller nogen af os) vist enige om at vi har hver vores mening omkring tingene, og (åbenbart) ser vidt forskelligt på hvornår hestene har det godt osv.

  • #112   7. okt 2013 okay! det var bare ikke i orden men okay det er slut! siff&starni

  • #113   7. okt 2013 skriv til mig privat hvis det er..

  • #114   7. okt 2013 Melissa F: Naturligvis er det i orden at folk ytrer deres meninger, når jeg spørger efter dem - gode som dårlige. At andre mennesker har en anden oplevelse af rideskolen, kan jo aldrig fratage dig, at du er glad for stedet.

    Men der er slet ikke nogen grund til at skrive mere på dette emne. Jeg var ude og besøge stedet med min bekendte og datteren, og vi valgte at finde et andet sted, da det efter vores mening ikke var optimale forhold for hestene. Hun har nu fundet en anden dejlig klub at ride i, som hun er meget glad for smiley



  • #115   14. dec 2013 Når man læser beskederne bliver man sku mega ked!.

    Dem som siger HAR GÅET DER, måske skulle i bare lade være med af skrive noget for i går der ikke nu og i ved ikke hvordan stedet er nu!

    For det første hestene kommer på fold hver dag om morgen!..
    For det andet Man bliver kun sat op på en hest man kan finde ud af!
    For det tredje Der er ikke nogle som slå hestene der ude, vi fik engang en hest fordi der var en fra en anden rideskole som mishandlede hende, men nu har hun det mega godt, og er ikke så nervøs mere!...

    Så luk lige og lad være med af skrive noget i ikke har ret i for vi ved meget mere om stedet end i gør! smiley


  • #117   14. dec 2013 Hvorfor hive emmenet op igen?

  • #118   14. dec 2013 Hvis du er så glad for stedet, og ikke mener tingene der bliver skrevet passer, så er det da en god ide af hive en gammel tråd, med dårlig reklame for stedet, frem igen så alle endnu engang kan læse alt det dårlige. I stedet for at lade et gammelt forum være, sådan at du ikke hiver den dårlig omtale frem igen.

Kommentér på:
SBBU rideskole - dårlig?

Annonce