{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Er en hest fræk? {{forumTopicSubject}}

Hej folk.
Ja, jeg har lært, at en hest ikke er fræk. Men nu har jeg i dag kommenteret på en profil, hvor tre mennesker hårdnakket påstår, at hesten er fræk, flabet og prøver rytteren af.
Jeg er ikke interesseret i, at hænge nogen ud.
Men hvad siger i, HG? Er en hest fræk og flabet, eller er hjernen ikke udviklet nok, til at den kan tænke så langt, som: "Nu gør jeg .... for jeg vil prøve rytter af."?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er en hest fræk?
  • #1   9. mar 2013 Nej, den kan ikke være fræk smiley

• #3   9. mar 2013 Hvad Linette sagde :).

Heste kan være: Kåde, Dominante eller Have smerte.
    Som oftest vil heste der væk fra pres (noget de ikke syntes om) og finder en rytme hvori de kan det smiley

• #4   9. mar 2013 Altså, hvad der bliver skrevet i profilen er, at den spænder, tripper og laver syge bukkespring når den bliver redet men personen "lossede" den én, fordi hun mente, den var fræk...

• inge d
    inge d Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 67
    #5   9. mar 2013 Det mener jeg så godt, at den kan være. Vi har Trisse vores elskede shetlænder, der selv mener, at hun er en "stor" pige, der selv kan løbe ind uden at blive trukket. Det er så daglig rutine uden nogen problemer. Hun løber selv, jeg trækker den store. Nogle gange bliver hun uden for stalddøren for lige at få en ekstra bid græs. Lige så snart, jeg siger" Hvor bor Trisse?", suser hun ind i boksen. Er det min mand, der lukker ind, bliver hun uden for. Han kalder - Nej tak, tænker damen og så kan de bruge op til 3 kvarter på, at prøver at fange - hun løber 2 meter osv. men hun løber ALDRIG væk - driller ham bare, ørene helt fremme og øjnene lyser, for det her er bare SJOVT. Opgiver han og kalder på mig, skal jeg bare sige: "Trisse kom så" og vupti er dullen i boksen. Fræk bedøm selv, men vi opfatter det sådan

• #8   9. mar 2013 Selvfølgelig er den fræk. Den kan bare være det med en anden del af hjernen smiley

• #10   9. mar 2013 jeg siger det bare men man kan se på din profil hvem du sidst har kommenteret til -.-"
    så du hænger på en måde personen ud alligevel smiley

• #11   9. mar 2013 Nej. En hest er ikke udviklet nok i hjernens frontallap til at kunne lægge planer som "nu smider jeg hende af for sjov" eller "på torsdag snupper jeg et markræs."

Den reagerer på baggrund af umiddelbart indtryk, instinkter, erfaringer og motivation. Der er altid en grund til den uønskede adfærd.
    Det med at prøv rytteren af er blevet et meget alment udtryk indenfor ridning, men er egentlig ukorrekt. Hesten tænker ikke bevidst, at den nu vil prøve rytter af, men reagerer blot ud fra det grundlag, som rytter giver den.

Hvis rytter motiverer den til at gøre som der bliver sagt, vil den gøre det - men kan rytteren ikke finde ud af at sætte grænserne, vil hesten selvsagt heller ikke have mulighed for at følge dem. Hesten knytte forholdsvist hurtigt associationer til sin rytter, så hvis den lærer, at rytteren aldrig sætter nogen grænser, vil den heller ikke forvente det fremover - og det er derfor vigtigt, at man får sat grænserne fra starten af. Dette kan nogen tolke til at prøve af, men i sidste ende handler det bare om indlæring :o)

Kommentér på:
Er en hest fræk?

Annonce