1.065 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Gider ikke at drikke af vandkoppen Gider ikke at drikke af vandkoppen

Ja som overskriften, så gider min pony ikke at drikke af vandkoppen, eller han er bange for den og jeg har prøvet at putte godbidder ned i og mash og jeg har også prøvet at lægge en sliksten der i, men han vil slet ikke stikke mulen ned i:-(? Og han skal jo lære det inden sommer, ellers kan han ikke få noget at drikke, da man jo hellere ikke bare kan tage en balje derud, da der også går mange andre heste på folden:-) Er der nogle derude som har haft/har samme problem?

Modtager gerne mange gode råd, da han skal til og lære det nu!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gider ikke at drikke af vandkoppen
  • #1   9. mar 2013 Hvorfor kan han ikke lide den? Er det lyden den laver, eller hvordan?

Og forresten så kan du da sagtens have en balje på folden, der er da masser af folk der kun har baljer på folden, og det giver da ikke de store problemer? Jeg har fx altid kun haft baljer og i et enkelt tilfælde et støbt vandtrug, men aldrig vandkop. smiley

• #2   9. mar 2013 du kan sagtens have baljer på folden: O
    det har alle næste, da hestene jo ikke kan gå en hal dag uden vand på folden om sommeren, det ville da være synd....

• #3   9. mar 2013 Jamen hvis der går ca 15 andre derude, så kan jeg jo ikke være sikker på at han får noget at drikke? Jeg tror det er lyden:-)?

• #4   9. mar 2013 der skal jo være vand i baljen hele tiden, og hvis der er 15 heste på folden,s akl i have mer ene 1 balje smiley

• #5   9. mar 2013 Nu lyder det nok hårdt, men hvis der ikke er vand på anden måde, så lærer den jo nok at drikke af den vandkop. smiley

Jeg kender flere heste (og andre dyr) der har lært det på den måde, og ingen af dem er døde endnu, så vidt jeg er orienteret. smiley

• #6   9. mar 2013 ja men der kan jo ikke være nogle på rideskolen hele tiden og skal til at fylde dem op og det jeg enlig spurgte om der ikke var nogle som havde nogle gode råd:-)

• #7   9. mar 2013 CTS: vi har prøvet at tage spanden med vand i ud af boksen, men han drikke stadig ikke af den?:-)

• #8   9. mar 2013 undskyld, men er da glad for at major ikke står på den rideskole, at gå en hel dag om sommeren på fold uden vand, det ville jeg godt nok ikke have da smiley
    Der er ikke nogle gode råd, du skriver du har prøveet de forskællige ring smiley

• #9   9. mar 2013 Hvor lang tid har du haft spanden ude?

• #10   9. mar 2013 Jeg har lært mine det ved og trykke vand ud i vandkoppen hver gang jeg var i stalden og sjovt nok var det væk hver gang de bliver jo tørstige og søger efter vand tilsidst finderde ud af det faktisk kommer ud ved og holde mulen i koopen

• #11   9. mar 2013 Sæt 3-4 baljer derud. Også må i have en tjans hvor at i skiftes til at fulde vand i dem. Så er der fx. to der fylder den ene uge, også er der to andre der fylder den næste uge..:-)

• #12   9. mar 2013 jessica

Hvor pokker læser du de ingen vand har? Der er vand på folden hele tiden i de vandkopper. Så hvad taler du om?

• #14   9. mar 2013 hun siger at "a men der kan jo ikke være nogle på rideskolen hele tiden og skal til at fylde dem op og det jeg enlig spurgte om der ikke var nogle som havde nogle gode råd" det vil sige at der jo ikke er vand på foldene?

• #15   9. mar 2013 Har samme "problem" med min ene pony, da den aldrig har lært at drikke af vandkop. Han fandt ikke ud af at drikke af vandkoppen da han var helt dehyderet så det eksperimentere jeg ikke med mere! Da han så fik tilbudt vand når jeg kom og kunne se han ikke havde været i vandkoppen kunne han tømme et par spande og vupti så var hans krop almindelig igen. Efter det var prøvet 2 dage har han haft en stor vandspand i sin boks som jeg fylder med vand hver dag og på folden har de en stor balje med vand de alle drikker af. Jeg har også prøvet alverdens ting i vandkoppen men ja må bare indse at det er sådan smiley

• #16   9. mar 2013 jessica

Det var ment som hvis de tog baljer der ud. Som jeg læser det er der vandkopper på foldene, men hendes hest tør ikke drikke af dem.

• #17   9. mar 2013 Det ved jeg jo ikke, men jeg læser det som om der ikke er vand på folden

• #19   9. mar 2013 Så må du læse emnet igennem igen.

• #20   9. mar 2013 Jeg har været med i emnet fra starten, så mund ikke jeg har læst emnet??
    for mig lyder det som om der ikke er vand på folden, for dig lyder det som om der er.

• #21   9. mar 2013 Hvis du læser efter vil du se hun skriver hesten er nød til at lære at drikke fra vandkoppen inden sommer, for ellers for den ingen vand på folden. Ergo vandkopper på folden.

• #22   9. mar 2013 Jessica - Hvis du læser startindlægger, vil du finde ud af, at de bruger vandkopper på foldene, hvilket er derfor hendes hest skal lære det inden sommer, hvor de jo nok kommer på sommerfold. smiley

• #23   9. mar 2013 Mine har altid drukket af baljer, da vi så for 3 mdr. fik sådan en fancy fin frostfri selvfyldende vandkop på folden - ja så fattede hestene ikke en meter af hvad den skulle der smiley
    Men efter jeg stod ved koppen med en liter æblejuice puttede lidt på hænderne så de smagte og så lidt i koppen - så lærte de det smiley

Og de elsker den vandkop smiley
    Men det er vigtigt at koppen fungerer optimalt, der skal komme nok vand ud/pr. sekund, så de ikke løber tør mens de drikker, den skal ikke larme som en gal, det skal være rent/friskt vand og ikke sådan en med gammelt vand, jord, orm osv. Rengøringsvenlig osv. den skal stå så den er tilgængelig og ikke i et hjørne hvor de kan komme til at blive klemt inde smiley

• #24   9. mar 2013 Anjanut!: Hvor længe har den gjort det?- Hvad mener du?:-)
    Jessica a: Så har du jo åbenbart ikke læst det igennem, i så fald har du misforstået teksten;-)?

Team Hjortkjær
    Hjortvald: Det var en god ide, med æblejuice!:-D Jeg har set sådan noget Pure Apple Energy ala æblejuice smiley

• #25   9. mar 2013 Har ikke læst hele emnet...
    Men hvad har den i boksen?:-) Det lyder nok lidt ondt. Men hvis den bare ved det er der vandet kommer fra (Og det ved den jo når de andre heste drikker af den) så skal det nok komme helt af sig selv. Den bliver jo tørstig smiley

• #27   9. mar 2013 Tolmodighed, og ja min lærte det da der ikke var andet. Men et stort arbejde og tog over en måned, hvor der blev trykket vand ud i koppen morgen middag aften hver gang vi kom forbi. Sørg for den er fyldt og ja tryk tryk og tryg. Lige de første dage tildel også inden du går aften eler tilbyd en spand vand. Så han ikke dehydrere men giv ikke spanden ind. Det ikke sjovt det ikke nemt. Men de lærer det

• #28   9. mar 2013 min kan ikke rigtigt finde ud af fidusen med vandkopper, heligvis har vi et kar på folden, men i boksen er der kop, og ja den fiser bare ikke ind. hun drikker fin af den når jeg fylder, og det hjælper slet ikke at lade hende tørste, jeg fandt først ud af sent hun ikke kunne finde ud af det og hun var helt sunket sammen af vandmangel, hvor flere troede det var orm eller lign. Men et krybbe med vand i boksen og hun er godt på vej ti lat blive fin igen. ... håber da stadig der går et lys op for hende, står og fyder koppen hvergang jeg er hos hende, og hun drikker, men hun har stadig ikke fanget den. og jeg har ikke lyst til at hun skal ende sådan igen. jeg have en super hysterisk hest pga hun ikke fik vand nok

• #29   9. mar 2013 ibendip: Nej det gør han ikke..

• #30   9. mar 2013 Nu gider jeg ikke til at læse alle svarene, men da jeg fik Pori kunne han heller ikke drikke af vandkop. Det var det samme med Magnus;) Så hver dag tog jeg en godbid med over til koppen og holdt ned nede i vandkoppen, mens jeg trykkede på den der kommer vand ud af:) Det lære de hurtigt, og så behøves de ikke en spand der inde længere;)
    Det var nemlig et ret stort problem, for det var ekstrem hård frost da jeg fik Pori, så hver dag måtte jeg nærmest stå og sparke i spanden for at få isen væk;) Heldigvis skiftede ejeren af stalden også hans vand, men jeg var så glad da jeg fik at vide hun havde set ham drikke af sin vankop:)

• #31   9. mar 2013 Her virkede det i hvert fald smiley Opdater os endelig.

Når den ser de andre drikke der bliver det også hurtigt en tillæring. Men for lige at få den igang, så i med lidt juice.

• #34   9. mar 2013 puha jeg tror det er længe nu, men jeg ved ikke om han har kunnet lide at drikke af vandkoppen hos tidligere ejer.. smiley

Ida krogfelt's: Det kan godt være jeg spørge dumt men hvorfor salt?:-)

• #36   9. mar 2013 okay hvor tit skal jeg så give ham salt i foderet?:-)

• #38   9. mar 2013 okay tusind tak:-)

• #39   10. mar 2013 Rebecca - Du svarede vidst ikke på mit spørgsmål smiley
    Hvor lang tid lader du den stå med vandkoppen, før den får vandspanden ind? smiley

• #40   10. mar 2013 Når jeg kommer derud og så tager jeg den ind når jeg går hjem og jeg plejer at være der i lang tid:-) Men han får nyt vand om morgnen og så giver aften vagten ham noget - og man kan altså se han er tørstig, fordi han drikker hele spanden på engang og er mere tørstig. Han drak engang 5-8 spande og det er ikke en 10 liters spand:-)

• #41   10. mar 2013 Plejer du at fylde vandkoppen med vand, så han kan se, at det er der vandet kommer fra?

Du kan måske også prøve at sætte vandspanden lige ved vandkoppen, så hesten vænner sig til, at vandet kommer fra det område. Når I så begynder at tage spanden ud (den skal først være vant til, at spanden står der, og ikke lige ved indgangen fx) vil den automatisk gå derhen for at finde vand, og når den så ikke finder vandet, vil den jo være tæt på vandkoppen, og vil måske selv drikke af den så. smiley Men husk at vandkoppen skal være fyldt op smiley

Har du prøvet at hælde pure apple i, som en foreslog? smiley

• #42   10. mar 2013 Ja den plejer at være fyldt:-) og tusind tak det vil jeg også prøve!:-D og nej har ikke fået købt noget endnu:-)

Kommentér på:
Gider ikke at drikke af vandkoppen

Annonce