{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Er de sygeforsikret så? {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Jeg har mine 2 rideheste livs og syge forsikret.

Men mine 4 små og min frieser plag er endnu ikke forsikret.

Jeg vil dog gerne have de 4 små livsforsikret for 5000 og friesere livsforsikret for 10 - 15000, dog stiger hans nok i takt med hans uddanelse.

Sagen er så den jeg kun vil have dem livsforsikret, men selvfølgelig også gerne fuld sygeforsikret. Uanvendelighed er for mig ikke relevant da jeg ikke vil skille mig af med en hest blot pga ridning.

Men jeg mener at have hørt en hest ikke er sygeforsikret hvis den er forsikret under 25 000? Er det korrekt? For jeg kan jo ikke bare forsikre dem for den pris når de ikke er det værd.

Jeg har Dansk heste forsikring. Nogen der kan hjælpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er de sygeforsikret så?
  • #1   8. mar 2013 Man kan sagtens sygeforsikre dem selvom de ikke er forsikret for så meget. Ring selv og hør med din selskab.
    Når du har så mange så burde du da også næsten kunne få stutteri forsikring? Så kan man nemlig spare en del.

• #2   8. mar 2013 Stutteri forsikring? Tænk det vidste jeg slet ikke fandtes. Men skal man ikke avle så eller noget? For jeg går jo heller under "stutteri" når det kommer til dyrehold?

• #3   8. mar 2013 Du må HELT selv bestemme, hvad du forsikre din hest for. Også selvom, den måske ikke er det værd. Det skal selvfølgelig være inden for en realistisk grænse. Altså man forsikre jo ikke en hest man har købt til 5000 kr og forsikre den for 50.000 kr, med mindre den pludselig er det værd.
    Men en sygeforsikring er jo en forsikring for sig selv. Den går jo ikke ind under livsforsikringen. Den skal tegnes uden om. Jeg har ikke hørt det med de 25.000 kr. Men de fleste sygeforsikringer dækker af et maksimaltbeløb på 15.000 kr og nogen med sygesikring plus til 25.000 kr. så det kan være, at det er det du tænker ?

• #4   8. mar 2013 Nahr, det er vidst bare noget med at man skal have et vidst antale heste, jeg er ikke helt inde i det, men min mor har det, selvom hun ikke rigtig avler så meget. Vi har også dansk hesteforsikring. Men ring og snak med dem om det, de plejer være meget venlige og hjælpsomme smiley

• #5   8. mar 2013 Pixies

5000 er allerede meget for mine små synes jeg, da den dyreste af dem kostede 1000 smiley Og frieseren gav jeg 6000 for, han stod godt nok til 15000 men jeg var en ven af dem. Så tænker den pris vel også er ok? Eller kan jeg tillade mig at sætte den op til 20 000?

Jo det kan godt være det jeg evt havde blandet sammen smiley

• #6   8. mar 2013 Ej, man må ikke helt selvom hvad man forsikre hesten for. Min moster har lige købt ny hest. Hun gav 45.000 for den og ville have den forsikret for 75.000. Men det ville de ikke gå med til, så hun fik den kun forsikret for købs prisen.

• #7   8. mar 2013 Ok tak Lady. Vidste jeg slet ikke fandtes smiley

• #8   8. mar 2013 Min shetter er da forsikret for mere end hvad jeg købte ham for som unghest....nu både en god ridepony og kørepony, så jeg synes han er mere værd end da jeg købte ham rå.

• #9   8. mar 2013
    Hvad koster den forsikring egentligt der dækker dyrlæge regninger? ( ved godt det kommer an på selvrisikoen )

• #10   8. mar 2013 Uhhh det kan jeg ikke engang besvare lige sådan her og nu.. Jeg ved bare jeg giver ca 6000 årligt for livs på 75000 og fuld dækkene sygeforsikring,.

• #12   8. mar 2013 Hmm. Hilling er forsikret til 30.000 i Dansk hesteforsikring. Med både livs og dyrlæge forsikring giver jeg 2200 om året. Der er en lille selvrisiko på 400 kr eller der omkring, men jeg mener da at den dækker alt dækker alt derover?
    Ja Hilling står i min mors navn og går derfor under hendes stutteri forsikring og er derfor noget billigere end den ellers ville være.

Kommentér på:
Er de sygeforsikret så?

Annonce