Jeg er bange for skovtur! {{forumTopicSubject}}
Så er foråret endelig kommet og isen er ved at være væk. Min ridebane er et mudder hul men jeg har en stor mark der er fin til at ride på og kun 15 min til en lille skov. Men.... jeg er sku blevet bange for at kaste mig ud på rideturen.
Jeg har dessværre haft dårlig ryg (diskusprolapser) så jeg har ikke kunne ride. men min frygt for at ryge af er pluselig alt overskyggene! Min hest er styrbar og springer ikke for noget. Han tripper en hel skovtur igennem. Men lægen siger jeg ikke må falde af... Men må gerne ride... Det er mig og ikke hesten der er problemet. men hvordan kan jeg overbevise min psyke om jeg kan klare det her? jeg vil så gerne ride en tur men bange for at han tripper for meget til jeg kan holde fast. Åhh!!!!! :´(
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Min søster har en hoppe der har været tilreddet møggrimt, og som smed hende af i tide og utide indtil vi fandt ud af problemet og hun fik voksepause og vi genoptog ridningen bidløst. Hun ridder altid med vest når vi er på tur, for tænk nu hvis.. (at det så er min der laver flest ulykker er lidt pinligt)
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 85
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
og så god tur til jer!
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 367 Svar: 3.206
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 91
>Til jer andre.. ang sikkerhedsvest kan jeg ikke få en der passer, har spurt og søgt alle stæder. Er udstyret med temlig store bryster!!! Har engang fået af vide at hvis jeg skulle ha sådan en så skulle den jo støbes efter "pigerne" så der var plads til dem... Kan godt se det med en sikkerheds person, som evt kan hjælpe mig ned, hvis vi er ude og skamlen ikke er i nærheden...
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 367 Svar: 3.206
Men som de andre siger - tag en anden med som støtte - både for dig og hest. Ville det hjælpe, at trække nogle ture i skoven? Måske sætte dig i sadlen, når I næsten er hjemme?
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 91
Det er min frygt jeg skal overvind... Det er fustrene ikke at ture ride som man plejede:(
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 16 Heste: 4 Svar: 16
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 232
Alt andet er dyreplageri da du ved at tvinge dig selv ud imens du er bange, ødelægger din hests psyke og kan skabe frygtlige ulykker.
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
At man er bange, afspejles ikke altid i hesten. Det kommer fuldstændig an på hesten. Jeg solgte i efteråret en vallak, som var et komplet spejl af den, der sad i sadlen. Hende jeg har nu lader sig overhovedet ikke mærke af, at rytteren er bange, snarere tværtimod. Hun tager styringen og klarer ærterne selv....
TS: jeg er enig med de andre, der foreslår, at du får en person til fods med. Han/hun kan jo lige slå en klo i hesten (tag evt træktov på/med), hvis du er ved at panikke....
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Hesten blev hverken traumatiseret eller skadet for livet af at have mig i sadlen, selvom jeg var bange.
Nå, men TS. Jeg ville også foreslå dig at ride en kort tur med en person til fods ved siden af.. Ikke noget vildt, bare en lille tur.. Og så kan du forlænge turen lidt efter lidt, når du føler dig bedre tilpas og sikker på det hele igen (:
Jeg er bange for skovtur!